Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeroen Water
Vandaag om 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
Vandaag om 22:10:34
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 21:56:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Ronald69
Vandaag om 21:55:59
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
Vandaag om 20:44:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:38:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22

Auteur Topic: nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".  (gelezen 114920 keer)

m de deugd

• Gast
nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Gepost op: 09 June 2009, 20:22:44 »
hallo iedereen, ik ben Martin de Deugd. ik wil bij deze mijn grootse plannen aan juilie vertellen.
de ruimte die ik bezit is de zolder altans een deel ervan,na de verbouwing die nu is begonnen en een mooie
dakkapel na mijn zomervakantie gaan we aan de slag met de bouw op zolder zoals isoleren en wat al iets meer zij,
dus ik ben in de tussentijd een beetje aan het google gegaan om de plannen te smeeden voor mijn nieuwe modelspoorbaan dit wordt mijn toekomstige baan
Het land Zwitserland
de schaal 1:160
bediening analoog wissels
              digitaal treinen
 met intelibox,computer met koploper
 minitrix rails
 de bezetmelders/terugmelders van viessmann
mijn treinen zijn zwitsers duits en een ns 1600 die waarschijnlijk niet gebruikt zal gaan worden
de baan wordt het bergspoor van de gothard met de kerk van wassen en veel bruggen en keertunnels
« Laatst bewerkt op: 09 June 2009, 21:38:58 door m de deugd »

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #1 Gepost op: 09 June 2009, 20:31:57 »
leuk een Zwitserse baan in n (y)
Alleen waarom kies je voor rails van minitrix? Ik vind zelf dat het rails van peco het mooist is, en ook nog het goedkoopst.

Groetjes, Bas
軌道ñ!!

m de deugd

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 June 2009, 22:00:29 »
Hallo Bas leuke reactie (y) de redde is ik heb al eerder een modelspoorbaan gehad
Maar op 8mm spaanplaat zonder alteveel ondersteuning paaltjes onder de plaaten
kwamen de heuvels vanzelf :o 8) dus afbrekken en nu opnieuw beginnen, maar nu goed is het moto
straks eerst een tafel maken van multiplex met geluid dempings matriaal de bekende blauwe :D de vorm van de tafel wordt een L vorm met een lengte van 320cm lang
en 200cm breed ook ga ik een hoofdvoeding[soort ringleiding toepassen] maar niet gesloten met een mist achterlicht
om kortsluiting te melden
de railbedding met boekbinderslijm vast, blokken met isolatie rail lassen ,en alle railzen bedraden.
« Laatst bewerkt op: 09 June 2009, 22:02:56 door m de deugd »

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #3 Gepost op: 09 June 2009, 22:13:10 »
Maar op 8mm spaanplaat zonder alteveel ondersteuning paaltjes onder de plaaten
kwamen de heuvels vanzelf :o 8)
;D heb je al iets van een baan plan bedacht?
軌道ñ!!

simon zwetsloot

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 09 June 2009, 23:52:25 »
hoi

Spoor N en bergen zijn altijd een mooie combinatie. ben ook bezig met plannen voor een nieuwe baan (als het goed is krijg ik 1 juli de sleutel van ons nieuwe huis.) heb me ook een kleine beetje verdiept in het rails en de soorten en peco was inderdaad veruit het mooist en goedkoopst. Ik heb zelf nog een hele berg fleischmann rails liggen, dat ga ik dan gebruiken voor me sporen uit het zicht. Want als je al een berg rails heb van minitrix is het ook zonde om er niets mee te doen. dus misschien nog het overwegen waard?
Uiteraard heel veel succes met renoveren/opknappen/verbouwen van je zolder en uiteraard veel plezier met plannen, want ook dat is best een leuk onderdeel van de hobby.

met vriendelijke groeten

simon

m de deugd

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 June 2009, 21:42:59 »
hallo allemaal ik heb vanmiddag al flink gesloopt op de zolder de eerste binnen wand is kaal ,was met boord betimmert in de ''spijkertijd'', heeeeel veeel spijkers nagelaten door de vorige bewooners:voor ons,oud huis (y) ???
maar wat een rommel :-[ geeft dat , maar ja ::)morgen de binnen wand dat is minder werk 8)
En ja ik heb inderdaad al wat van een baanplan gevonden op het internet welke het worden gaat.Jubu-info een aanrader (y)
maar dan in n spoor. groeten en tot morgen
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 22:19:53 door m de deugd »

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #6 Gepost op: 10 June 2009, 22:13:13 »
waarom maak je zelf geen baanplan?
軌道ñ!!

m de deugd

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 10 June 2009, 22:26:55 »
Beste Bas allereerst een goede avond  ;D
de rede is de uitdaging om een voorbeeld baan die ontworpen is in h0 met marklin c rails
na te gaan bouwen in n spoor wand ik heb verder geen gegevens over het ontwerp alleen fotos en filmpjes
voor mij is het een leuke uitdaging en dit ontwerp vind ik erg mooi (y) en het schaduw spoor wordt wel
anders zonder keerlussen, ik zie dit voorbeeld als een soort leidraad voor mijn kreaties die ik ga gebruiken (y)
« Laatst bewerkt op: 11 June 2009, 19:48:12 door m de deugd »

m de deugd

• Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gotthard in n spoor".
« Reactie #8 Gepost op: 11 June 2009, 19:17:43 »
Hallo allemaal ::)
Ik heb vandaag de houten tussen schotten [boord]weggehaald en tussenlatten verwijderd
morgen moet het dakbeschot van binnen worden verwijdert ,´´veel meer ruimte ´´
ik heb er echt zin in om er een mooi en verwarmt modelspoor paleis van te gaan maken (y)
heb binnenkort aardig wat ritjes naar de vuilstort. 8)
tijdens het sloopen weer iets bedacht een tunnel door het beluchtings kanaal met een regenbuis
daar komt de rails dan doorheen te liggen ;D o ja over peco rails gesproken weet iemand of daar ook
kruiswissels van zijn.en of ze met minitrix zijn te combineren alvast bedankt (y)
« Laatst bewerkt op: 12 June 2009, 17:30:21 door m de deugd »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 12 June 2009, 17:48:01 »
Eh, er was een groot aantal berichten geciteerd zonder enige nieuwe inhoud, dus die heb ik zolang verwijderd.

M. de Deugd (kan zo snel je voornaam niet vinden), mocht je problemen dan kun je altijd mij of een andere moderator in een persoonlijk bericht om hulp vragen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

m de deugd

• Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gotthard in n spoor".
« Reactie #10 Gepost op: 12 June 2009, 20:25:39 »
Beste peter de rede was ik was een beetje aan het kijken hoe het een en ander in zijn werk gaat {proberen] 8)
bedankt voor de reactie goed zo dit werkt echt leuk zo,n forum ,eerst alleen gelezen en nu zelf mee doen
helemaal top geweldig
Ik ben er trouwens achter gekomen dat peco rails en minitrix gewoon samen kunnen worden gebruikt dus heb het
antwoord al bij voorbaat dank 8) fijn modelspoor weekend iedereen toegewenst .
Oja het slopen ging vandaag niet omdat ik de bouwtekening van mijn huis heb gehaald bij het stadsargief in Dordrecht
voor de dakkapel.dus morgen weer verder gaan ;D

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #11 Gepost op: 12 June 2009, 22:38:31 »
Met het rails moet je maar even kijken of het lukt want de railstaaf van minitrix ligt hoger dan de railstaaf van peco. Bij mij lukt het in ieder geval wel met de staatblokken van minitrix te plaatsen op de rails van minitrix. Alleen ik weet niet of je het moet doen want het eene rails ligt hoger dan de andere.
« Laatst bewerkt op: 12 June 2009, 22:43:10 door bas den boer »
軌道ñ!!

m de deugd

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 13 June 2009, 15:01:58 »
goede middag Bas, bedankt voor de tip (y) ik zal wel zien of het hoogte verschil oplosbaar is anders
houd ik het bij minitrix of verkoop de rails en wissels en stap over op peco . ik heb gezien dat peco
erg mooie wissels en raisen in het grogramma heeft dus wie weet in een gekke bui ;D
Want bij de peco wissels kun je de electro aandrijving zowel links als rechts van de wissel plaatsen dus
dat is al een mooi voordeel. (y)en zijn de rij egenschappen van de rais ook goed wand dat weet ik nog niet?
kan iemand mij dat vertelen van ervaringen alvast bedankt ;) ;)op of aanmerkingen of tips laat maar komen
ik kan ze goed gebruiken, nog even over mijn te bouwen modelspoorbaan de hoogte van de nog te bouwen
tafels wilde ik op 62 cm houden in verband met de schuinte van het dakbeschot 31grade om genoeg ruimte
te behouden voor de hoger gelegen stations en gebouwen de verlichting van de baan gebeurd d.m.v. straal
halogeen 3 maal boven de baan, is mij goed bevallen i.p.v.de gebruikelijke tl verlichting 8)
« Laatst bewerkt op: 13 June 2009, 16:36:06 door m de deugd »

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #13 Gepost op: 13 June 2009, 17:59:32 »
Ik gebruik zelf ook peco voor mijn baan en het bevald me heel erg goed. het is wel een hele klus om het rails goed te leggen en goed te isoleren. Maar als je de handleiding heb gelezen word het al een stuk makkelijker. Misschien ook leuk om een paar tl balken te voorzien van een rode of blauwe lamp zo kan je een beetje avondrood creeren en als de zon opkomt.

Groetjes, Bas
軌道ñ!!

m de deugd

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 13 June 2009, 18:10:21 »
hallo Bas ,dat is een hele goede tip de tl,s hoef ik dan alleen maar te voorzien van een kleurfolie  par 56  voor 12 euro bij conrad bestaand uit 4 of 6 kleuren te bestelen of bij ons in dordrecht bij de radiobeurs te kopen buisjes of folie
alleen als je ze opstart knipperen ze tik,tik, tik aan de eigenschap van analoog 50hz kan ik daar nog iets aan doen of niet? ze zijn van:Dat zeg ik......... geen reclame maken
ik maak er zowiezo een koof omheen met aquarium reflectoren van juwel.ik heb er 5 van [tl armaturen] meer licht opbrengst , gebruik ze ook voor mijn aquarium dus. /o\ ;)
Trouwens de zolder wordt bekleed met witte schroten kunstof mooi en minder stof en goed schoon te houden weet je wat trouwens ook een hele leuke en leerzame internet site is www.hansbakker.org (y) hij is nu weer met een schitterend project bezig geweldig helemaal top (y)
« Laatst bewerkt op: 13 June 2009, 20:08:51 door m de deugd »