Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 14:12:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 14:09:24
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 14:01:04
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 13:46:55
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 13:33:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
  

Auteur Topic: De NS 3737 van Palo-modeltreinen  (gelezen 116093 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #135 Gepost op: 16 October 2009, 15:24:27 »
@ Pewiam

Dat viel mij ook al op ja en als je de foto vergroot (originele formaat, stukje terug in dit topic) dan zie je nog wel meer dingen...  :-\
Spoor 0 adept

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #136 Gepost op: 16 October 2009, 15:31:51 »
Ik heb zelf een paar nieuwe kits liggen van ML, zoals de 3300 en de 3900, maar ik durf er zelf niet aan te beginnen omdat ik 0 ervaring heb en doodsbenauwd ben het te verpesten.

Wat vraag je voor die 3300? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #137 Gepost op: 16 October 2009, 15:34:29 »
wat cirkelt daar in de lucht.....?

 ;D
met de groeten van Maarten

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #138 Gepost op: 16 October 2009, 15:41:19 »
@ Stig

Een hoop tijd en begrip van iemand die hem samen met mij wil bouwen zodat ik dat ook eens onder de knie krijg  ;D :P
Spoor 0 adept

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #139 Gepost op: 16 October 2009, 17:53:18 »
ik vind het wel dapper dat ie gewoon laat zien waar hij mee bezig is. En als dat nog onvolkomen is dan zal vanzelf blijken hoever hij ermee komt. Waar nodig komen er wellicht wat aanpassingen. Zolang hij maar zijn eigen werk laat zien dan vind ik het prima en ook wel spannend om te volgen  :)
Daar ben ik het mee eens, het vergt moed om uitgerekend met een 3700 te beginnen. Maar als deze foto's de tussenstand zijn, slaat de twijfel toe of er ooit 10 afgebouwde modellen op het te verwachten niveau bestaan hebben. Ik zou als bouwer van de meest geslaagde eerst een duidelijke foto maken om geinteresseerden over de streep te trekken: als liefhebber zou ik het resultaat hebben vastgelegd voor mijn eigen archieven.
Alle goede bedoelingen ten spijt ben ik niet overtuigd.
RETROBAHN A.G.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #140 Gepost op: 16 October 2009, 17:56:55 »
@ Stig

Een hoop tijd en begrip van iemand die hem samen met mij wil bouwen zodat ik dat ook eens onder de knie krijg  ;D :P

Hij's leuk!  ;)

ruilen tegen een 5500? die's veel makkelijker om te beginnen...  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #141 Gepost op: 16 October 2009, 18:10:31 »
@ Stig

Van ruilen komt huilen zei mijn oude moedertje altijd hahaha :P

Maarre, als je je geroepen voelt om een absolute newbie wegwijs te maken in de wondere wereld van de zelfbouw (zoals Chriet Titulaer het zou zeggen), dan wordt dat uiteraard zeer in dank afgenomen  ;D
Spoor 0 adept

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #142 Gepost op: 16 October 2009, 18:14:32 »
die 3300 valt erg mee hoor
was ook mijn eerste kitje ,het witmetaal toen gewoon gelijmd
en het frame is niks engs aan om te solderen
ik heb hem laatst uit elkaar gehaald voor een grote revisie ;D
hij word opnieuw gespoten en  voorzien van tenderaandrijving

gr jan

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #143 Gepost op: 16 October 2009, 18:24:04 »
Ik ga ff een nieuw topic starten, zit toch met een aantal vragen over zelfbouw... Lijkt soms wel alsof ik uit het stenen tijdperk komt, als je hier niets gebouwd of gespoten hebt hoor je er niet bij hahaha :)
Spoor 0 adept

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #144 Gepost op: 16 October 2009, 18:31:28 »
Doe dat Tomasso, we helpen je graag. Het is echt niet moeilijk, maar je moet er wel even voor gaan zitten. (dat duurde bij mij 2 jaar...) ;D

En je gaat hem niet plakken. Lijmen is voor meisjes... 8)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #145 Gepost op: 16 October 2009, 18:32:59 »
Ben nu toch wel huiverig geworden. Ik heb zelf een paar nieuwe kits liggen van ML, zoals de 3300 en de 3900, maar ik durf er zelf niet aan te beginnen omdat ik 0 ervaring heb en doodsbenauwd ben het te verpesten. Daar kosten ze gewoon simpelweg teveel geld voor. Daarom heb ik ook gespaard voor deze loc, zoals ik mocht geloven van een kwaliteit die nog niet eerder vertoond was.

Als ik dan lees dat de meer ervaren mensen (naar ik aanneem) er geen brood in zien, dan ben ik bang dat ik straks iets heb, waar ik eigenlijk niets aan heb en waar ik me continu aan loop te ergeren.

Dan mijn mening (een mening begint altijd met "ik vind"); ik vind het toch wel bijzonder vreemd allemaal, zo achter elkaar. Ongeluk, ziek, diefstal en dan deze foto's waar ik zelfs van snap dat dat beter kan. Ik vind het bijzonder spannend en ik weet niet wat ik nou moet doen. Ik wil het model heel graag (en dan bedoel ik ook echt heel graag), maar is het wijsheid om hierop te wachten, of zeggen de experts, laat maar zitten, probeer iets anders?

Ach, vind het gewoon spannend, als het nou tientjes werk was...

Je hoeft toch niets vooruit te betalen dus als het model niets is kun je er voor bedanken toch?

In het begin was hij (Palo) aardig op dreef en viel er nog niets op aan te merken: draadje met helaas al snel weinig updates.

Groet Stephan.
« Laatst bewerkt op: 16 October 2009, 19:16:26 door prutser »

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #146 Gepost op: 16 October 2009, 18:38:07 »
Oh sorry hoor (en hij gooide de nieuwe fles superlijm in het nationaal archief :P )
Spoor 0 adept

dieselsjaak

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #147 Gepost op: 18 October 2009, 15:11:59 »
Hallo allemaal,

mocht Palo ooit een 3700 in N uitbrengen weet ik nog niet of ik er ook één bestel.
Met deze van NSpecials ben ik ook wel tevreden.
Zoals er al eens aangegeven is staan de lampen niet goed, zij moeten lager geplaatst worden en
koper gekleurd worden. Ook wil ik de deuren aan de voorzijde van het machinistenhuis schilderen.
Natuurlijk zal er nog meer op aan te merken zijn, maar nogmaals, ik ben over deze twee modellen
best tevreden, zeker als ik diverse afbeeldingen zie over de bouw van het hO-model.
Hierbij een foto van mijn 3700-en.



Groeten, Sjaak

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #148 Gepost op: 27 October 2009, 19:56:45 »
Volgens de website zouden de eerste modellen nu zo'n beetje uitgeleverd moeten worden. Omdat ik al tijden in spanning zit te wachten en de (fotografische) informatie schaars is, ben ik nu toch onderhand benieuwd of hij uitgeleverd is, wat de rijeigenschappen zijn en natuurlijk HOE ZIET HIJ ER UIT?

Wie oh wie is inmiddels in het bezit van dit model en kan er eens even iets (al dan niet deskundigs) over zeggen. Graag praten met plaatjes als het even kan, anders snap ik het niet  ;D

Komt u maar...
Spoor 0 adept

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #149 Gepost op: 27 October 2009, 20:09:11 »
Nog niemand natuurlijk, anders had ie wel bij show je nieuwe aanwinsten gestaan. Bel Paul Looij zelf maar even op om te horen wat nu de reden van uitstel is.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)