Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Auteur Topic: partner en hobby  (gelezen 11833 keer)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:partner en hobby
« Reactie #60 Gepost op: 06 June 2009, 20:35:36 »
Mijn vriendin vind het helemaal goed.
Als ze zegt vaak genoeg: "Moet jij niet wat met je treinen gaan doen? Dan heb ik ook wat rust."  ;D ;D ;D ;D

Nee, zonder gekheid, zze vind het prima, alleen vinden mn ouders het maar niks, ik zou mn geld beter ergens anders in moeten investeren.
Mn ouders denken nog steeds dat treinen voor kinderen zijn.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 06 June 2009, 23:06:48 door Peter Korsten »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

okki

• Offline Offline
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
« Reactie #61 Gepost op: 06 June 2009, 22:08:50 »
Mijn vrouw vind het fijn dat ik me uit kan leven in mijn hobby.
Als ik in mijn hok (tuinhuisje) bezig ben komt ze mij regelmatig voorzien van een hapje
en een drankje en bekijk dat gelijk waarmee ik bezig ben.
ook toon ik intresse in haar hobby`s sieraden maken haken enz enz.
Ook is het zo als zij vraagt ga je mee naar het dorp of zo dan laat ik de treinen de treinen en ga met haar mee.
Omdat ik de hele week van huis ben (trucker) zorgt zij er voor dat ebay, m.plaats
betaald en afgehandeld word.
Omdat ik vandaag ook gewerkt heb en geen tijd had om even een decoder te kopen.
is zij voor mij even naar heyerman gegaan en heeft er 1 gekocht.
Grote uitgaven voor de hobby gaat altijd in overleg en vaak zegt ze dan doe maar
je moet er hard genoeg voor werken.
Het is gewoon een hele lieve schat  :-*

arno

Johan Zijlstra

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 06 June 2009, 22:38:10 »
Wast een leuke reactie, Arno.
Mijn vrouw vindt het ook prima als ik met de trein bezig ga. Vooral als ze niet thuis is, dan heb ik alle gelegenheid.
Soms ga ik ook bezig met de trein als ze thuis is. Ze maakt er geen probleem van.

Groet,
Johan
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

Spoortief

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 07 June 2009, 00:22:55 »
Tja....
Als nieuwe participant wel verrast door dit topic met hoog sociaal gehalte.
Ik flirt al 14 jaar met de hobby sinds mijn zoon geboren is, maar voor hem was het altijd een papa-ding.
Sindsdien verzameld, modellen omgebouwd maar nooit een baan gemaakt want mijn professionele leven heeft me jaren naar Noorwegen en daarna naar London gebracht en nooit perspectief om een vaste baan te maken.

De hele verzameling was waarschijnlijk overkill voor mijn zoon want wat voor mij heel bijzonder was zoals mijn tweede lokje (NS1200) voor 60 gulden op twaalfjarige leeftijd na twee weken aardbeien plukken, is voor hem gewoon een van de velen in papa's verzameling.

Mijn vrouw toont meer begrip en ook trouw belangstelling maar raakt snel uitgekeken als ik over de details bezig ga. Ze gunt het me van harte maar is niet echt bevlogen. Ze heeft er echter geen problemen mee dat ik het beetje vrije tijd wat ik heb besteed naast mijn kinderen aan het knutselen aan modellen.
Ook zij is gewoon een lieve schat, zoals Arno zo mooi zei.

MVG

Marten
HO - DB Epoche III & NS Tijdperk III: ombouwen, pimpen, weatheren, digitaliseren. Binnenkort in plaats van baan die er nooit kwam de eerste modulebak !

Camickaeze

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 07 June 2009, 16:59:29 »
Hoe gaan jullie partners om met je hobby?Praten jullie veel over treinen,bekijken jullie veel foto's op internet en meer van dit soort activiteiten.
En wat vindt je partner hiervan?

Mijn vrouw zegt weinig als ik iets gebouwd heb.Ik laat het dan vol trots zien en het enigste wat ze zegt is: ' ja,leuk '
Dan heb ik een beetje een gevoel dat ik er alleen voor sta en dan gaat de lol er vanaf.
En hoe gaan jullie hiermee om?Ga je gewoon door met bouwen,alsof je neus bloedt,of zet je het op een laag pitje?

Ik zet het dan op een laag pitje.
Mijn vrouw is helemaal gek van onze hond,en daar praat je dan echt elke dag over.Ook haar zuster is een hondegek,dus de hele dag praten over de honden.
Maar mijn hobby wordt toch wel een beetje in een hoek gedrukt.

Kortom,hoe gaan jullie om met dit soort ding en wat vinden je partners van de hobby?
gr Marcel

Woon je soms in Barcelona?
Ik bén vreemd, en sta daarom altijd normaal op de foto!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #65 Gepost op: 07 June 2009, 22:31:36 »
euh, is net over het randje. (euh..)

Ik bedoel je grapje dus.

MMMark

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 07 June 2009, 22:49:03 »
Als ik het allemaal zo eens lees... Bij de man die met treintjes speelt is de vrouw de baas in huis.
Zijn er psychologen/sociologen in de zaal?
NL - HO - analoge pendelbaan (Viessmann art. 5214)

henk

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 07 June 2009, 22:51:33 »
euh, is net over het randje. (euh..)

Subtiel Chris, subtiel.  ;D
Overigens suggereert Camickaeze met zijn vraag ook nog dat Marcel er een vriendin op nahoudt.  :o

Zou trouwens een interessante uitbreiding van dit draadje zijn: wat vind de maitresse van je modeltreintjes?  (y)
« Laatst bewerkt op: 07 June 2009, 22:58:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #68 Gepost op: 07 June 2009, 23:31:18 »
ja en volgend draadje wat vind je vrouw van je maitresse ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 07 June 2009, 23:37:48 door roadster36 »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 08 June 2009, 07:59:08 »
Eh. nee. Ik zeg het maar even. Niet (model)spoor-gerelateerd. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert Bas

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 08 June 2009, 09:36:39 »
 :) Hallo,

Mijn vrouw heeft geen problemen met mijn hobby, als ik om 22:30 u. nog op zolder ben roept ze gewoon of ik ook nog een poosje beneden ben.
Het maakt niet zo veel uit, vroeger zat ik op zolder modelschepen te bouwen. Als je van tekening (dus geen bouwdoos) een mooi model bouwd krijg je wel waardering hoor.
Dus met je treintjes moet je ook wat moois creeren, een mooie baan of een speciaal model.
Zodra je de baan aan gaat kleden met huisjes, koetjes in de wei, spelende kinderen e.d. gaan de meeste vrouwen wel om hoor.
Alleen maar een gekochte lok laten zien geeft meestal niet zo een leuke reactie, ze zetten dat geld in hun gedachten direct om in dat leuke jurkje wat ze toch niet hebben gekocht.
1. Zorg dus dat ze geen reden heeft om jaloers op je treintjes te zijn.
2. Zorg dat je wat moois gecreeerd hebt voor je om haar mening vraagd.

En als je die lang begeerde lok eindelijk hebt gevonden op een beurs mag je gerust enthousiast je buit laten zien want als je zelf enthousiast bent straal je dat ook uit en dan komt er waarschijnlijk wel meer uit dan ; oh leuk.

8) Mijn bescheiden mening, inmiddels 34 jaar getrouwd en geen ruzie om onze hobby's.
ps. We kijken trouwens wel elke avond samen met een bak koffie naar GTZT, misschien is dat het geheim.

groet, Albert.

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #71 Gepost op: 08 June 2009, 09:50:32 »
Dit vind ik nou een leuk antwoord en een goed advies.
Overigens gaat hier de combinatie partner en hobby prima, maar de prioriteit is wel in die volgorde. :) Soms krijg ik wel eens reactie dat ik "alweer" naar treintjes op internet zit te kijken, maar wel met een lach. Veel geld aan treinen geef ik niet meer uit, ik vind dat ik wel genoeg heb. Alleen als er echt iets heel erg leuks komt, koop ik het (en dat is ongeveer 1 keer per jaar); ik heb nog genoeg projectjes liggen.
O ja, op vakantie maak ik natuurlijk nog steeds foto's van treinen. Daar heb ik de eerste keer wel commentaar op gekregen, maar de laatste keer in Keulen, was zij het die foto's van de ICE ging maken. Toen voelde ik me toch wel wat ongemakkelijk. :-[

Henk
K.Bay.Sts.B

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #72 Gepost op: 08 June 2009, 10:08:59 »
Hier in huis is de hobby echt geen punt van discussie. De vrouw heeft er interesse voor maar het is toch voornamelijk mijn hobby en zei heeft haar bezigheden. Voor mij hoeft het toch echt niet zo te zijn dat je alles samen moet doen. Wederzijdse belangstelling is in mijn ogen een normale zaak.
Wat dat betreft is er belangstelling genoeg en wordt de hobby ook gestimuleerd. Ze komt toch regelmatig kijken naar de vorderingen, weet wel degelijk wat er zoal op de baan staat (de verplichte instructies in materieelherkenning  ;D) en geeft ook haar mening. Ze wil ook zo nu en dan wel eens mee naar een beurs en op vakantie kunnen we rustig rondneuzen tussen de treinen (model en 1:1).
Ik denk dat dit in heel veel relaties best goed mogelijk is zolang er een goede balans is. Dus niet alleen maar met treinen bezig zijn en al het beschikbare geld eraan uitgeven. Belangstelling voor de liefhebberijen van de partner kunnen ook zeker bijdragen in de acceptatie en belangstelling voor je eigen liefhebberijen. Ook het alleen maar kopen en spelen zullen de meeste vrouwen niet echt kunnen waarderen. Zodra er iets gemaakt wordt, en zeker als dat scenery en detaillering betreft groeit de belangstelling. Dat is ook heel goed te zien op een modelspoortentoonstelling.
Wat dat betreft heb ik niet te klagen.
Als je echt als een autist in de modelspoorhobby verzand hoef je ook niet op veel bijval te rekenen
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

MMMark

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 08 June 2009, 11:22:36 »
Mijn vrouw is uit protest met barbies gaan spelen. Ben als de dood dat de buren het zien. ;)
NL - HO - analoge pendelbaan (Viessmann art. 5214)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 08 June 2009, 12:15:39 »
Ah, dat herinnert me aan onze huwelijksreis. In Florence had ik het tijdschrift 'I treni' gekocht (niet dat ik Italiaans kan lezen, maar met Frans, Latijn en plaatjes kijken kom je al een eind) en een lijst met dealers gevonden. Na veel op en neer rijden met de taxi (wist ik veel dat ze in Florence twee soorten huisnummers hebben, zodat je dus twee nummers 42 in dezelfde straat hebt) de speelgoedwinkel gevonden.

Ze hadden veel Lima (dat toen nog net niet failliet was) en allemaal Italiaans uiteraard. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met een Barbie met een kat die kan plassen, compleet met kattenbak, vulling daarvoor, schepje... the works. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40