Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 11:54:54
Dat overkomt mij niet. door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:48:20
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:01
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:10:30
Lokpilot 4 defect door Menno
Vandaag om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 10:48:19
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:20:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door RobVille
Vandaag om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30

Auteur Topic: partner en hobby  (gelezen 11885 keer)

Gert1

• Gast
Re:partner en hobby
« Reactie #45 Gepost op: 05 June 2009, 11:47:46 »
Tsja, er is een restauranthouder in het havengebied van Helsingør die het waarschijnlijk met zijn personeel nog steeds heeft over die gekke Hollander die helemaal uit zijn dak ging toen er een Lint van 'Lokalbanen' langs kwam rijden.   ;D

mvg,
Gert

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 05 June 2009, 12:26:36 »

Natuurlijk. Wim schreef dat zijn vrouw als hobby een paard heeft en daarbij 4 stallen, een zadelkamer, een schuur, een buitenmanege en een weiland voor haar hobby nodig heeft, in totaal beslaat dat in schaal 1:1  zo'n 15.000 m2, terwijl hij voor zijn hobby (vermoedelijk in 1:87) slechts 30m2 in beslag heeft genomen.

Om naar verhouding hetzelfde ruimtebeslag te verkrijgen zou hij 15.000/87 = 172,41 m2 moeten gebruiken. Hij heeft echter 'maar' 30m2 in gebruik. Dus ongeveer 142 m2 tekort.

om 15.000m2 om te rekenen naar schaal 1:87 moet er twee-dimensionaal gedeeld worden door 87 (lengte en breedte)...............derhalve komt 15000m2 overeen met 1.98m2, zijnde 15000:872

Gert1

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 05 June 2009, 12:34:34 »
Ja dááág! Het was natuurlijk de bedoeling dat Wim er in vierkante meters op vooruit ging, niet dat hij zowat 28 m2 zou moeten inleveren!   ;)

mvg,
Gert

PS: Voor de heren die een dame hebben die dol is op schoenen (ik heb dit overigens al eens eerder vermeld): als ze weer eens opmerkt dat jij al die locomotiefjes toch nooit allemaal tegelijk kunt laten rijden, moet je haar even terloops vragen hoeveel paar schoenen zij tegelijk kan dragen...

hobbybobby

• Offline Offline
  • De heren Hobby en Bobby, altijd bij de hand.
    • hobbybobby's weblog
« Reactie #48 Gepost op: 05 June 2009, 15:28:37 »
Mijn vrouw vindt het heerlijk naar m'n gefrobel te kijken. En toen ik laatst voor de zoveelste keer te horen kreeg dat ik op termijn m'n baan zou moeten verkassen en ik er eigenlijk de brui aan wilde geven, kwam zij met het idee om een baan in stukjes te maken.
Ik werk nu dus modulair en mag omdat dat gezelliger is als werken op de treinkamer, m'n modules in de huiskamer maken. Mits ik zelf zorg dat zaagsel etc. na het hobbyen opruim.

Ik moet zeggen het is inderdaad leuk als je in de huiskamer zo bezig kan zijn en ondertussen weet dat wat er ook gebeurd, de baan is zo afgebroken EN opgebouwd.

gr
Rob
stad "Monice" tijdperk II-III, dit project is vertraagd, maar gaat stapje voor stapje voorruit, om toch nooit af te komen.

Wim Romijn

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 05 June 2009, 15:53:28 »
Citaat
om 15.000m2 om te rekenen naar schaal 1:87 moet er twee-dimensionaal gedeeld worden door 87 (lengte en breedte)...............derhalve komt 15000m2 overeen met 1.98m2, zijnde 15000:872

Maar goed dat mijn echtgenote niet rekenkundig is.
Wat dat betreft is ze een talen wonder en dat komt goed uit met de vakantie.
Houden zo  (y)

Ronald81

• Offline Offline
    • M'n treinbaan...
« Reactie #50 Gepost op: 05 June 2009, 15:55:32 »
Mijn vrouw heeft gelukkig geen problemen met m'n treinhobby.

Ik krijg nog wel es moppers, als er tussen de vakantiekiekjes weer ladingen stoomlocs opduiken...  8)
En ze vind het wel es vervelend, als ik de kiekjes zelf aan het maken ben (met een DSLR duurt het wat langer om de beste instellingen te gebruiken)...

Af en toe komt ze es kijken op de zolder waar ik m'n baan aan het bouwen ben (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,11542.0.html ), maar meestal ergert ze zich nogal aan de rommel  ;D
Over het behaalde resultaat is ze over het algemeen wel wat positiever...

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #51 Gepost op: 05 June 2009, 15:55:39 »
Mijn vrouw denkt vooral mee en geeft evt. andere mogelijkheden aan.
Bouwen doet ze niet maar steekt regelmatig haar neus een keer binnen om te kijken.
De hobby gaarne wel boven houden is een uitspraak van haar, niets in de huiskamer van treinen. Een bouwdoos in elkaar zetten mag wel beneden want dat is gezellig.

Wat materiaal betreft vind ze vaak de kleine loc's en wagens het leukst en dan voornamelijk stoom. Haar favorieten zijn de "Glaskastjes" maar een stoomloc met sound vind ze ook leuk. Veel modern rijdend materiaal vind ze niet altijd iets maar is ook afhankelijk van de keur(en).

Ze denkt goed mee en sponseerd ook regelmatig, dus hier geen klachten.
groetjes Dion

Wim Romijn

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 05 June 2009, 16:05:15 »
Citaat
Haar favorieten zijn de "Glaskastjes"

Komt mij bekend voor maar die heeft ze zelf in de woonkamer in de vitrine gezet omdat ze hem zo mooi vindt.  (y)

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #53 Gepost op: 05 June 2009, 18:26:03 »
Mijn vrouw [ financieel directeur] heeft gelukkig geen problemen met de hobby.Mijn budget is eigenlijk onze budget. :D
Mijn vrouw gaat steeds vaker mee de  modelbouwwinkel in,en ziet dan allerlei snoeppies [auto's] die op mijn baan niet mogen ontbreken volgens haar,al stuur ik soms wel een klein beetje bij. ::) Voor grote aankopen wordt gespaard en in overleg aangeschaft.

Dus ik bouw in ieder geval niet alleen, want als gezin gaan we Kuyerbosch gestalte geven.Dus een ieder bouwt wat,ook onze zonen van 9 en 7 jaar kunnen meebouwen, al kunnen die nu al niet wachten totdat de sporen er liggen.
Op deze manier is hobbytijd gezinstijd en kan iedereen zijn steentje bedragen.Dus misschien heb ik het geluk dat mijn gezinsleden het gezamelijke hierin leuk vinden.

Wie weet zit ik volgend jaar te breien! ;D

vriendelijk groet Wim.

Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

THSfan

• Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Steinwegsik
« Reactie #54 Gepost op: 05 June 2009, 21:10:28 »
Ook ik heb de mazzel met een vrouw die helemaal geen problemen met mijn hobby heeft.
Sterker nog ze zorgt ook dat ik een beetje bezig blijf.
Als er weer eens wat aan moois mijn handen is blijven plakken en vraag of ze het ook mooi vind, komt er vaak een reactie als 'ja leuk, maar moet je niet weer es wat bouwen' meestal heeft ze nog gelijk ook...
Verder vind ze het leuk om bomen te maken van zeeschuim.
Als ik raad nodig heb voor een bepaalde kleur verf hoeft ze maar een keer een foto van het origineel te zien en pakt ze bij de plaatselijke hobbyschuur gelijk het juiste kleurtje uit het rek.
En als ik weer es een keer een onderdeeltje kwijt raak (zoals een remslang in N) in ons hoogpolige tapijt heeft ze het zo gevonden.
Dus al met al heb ik het goed getroffen!

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

Boerpost

• Offline Offline
  • ons geluk: Jente 08-09-09
« Reactie #55 Gepost op: 06 June 2009, 17:16:23 »
Ik sluit me aan bij de modelspoorders wiens partners geen probleem met de hobby hebben. Het is zelfs zo, dat mijn vrouw een paar jaar geleden begonnen is met n-spoor, omdat ze dat zo schattig vindt. HO vindt ze wat te groot. Hoewel ik best wel wat tijd in de hobby steek, vind ik het wel belangrijk om ook samen wat te doen. Een hobby is leuk, maar af en toe vraagt ze me heel subtiel om samen wat te doen. Maar daar staat dan wel tegenover, dat ik haar ook wel vraag om samen wat te doen, als zij langere tijd met een van haar andere hobby's bezig is... En zeker nu er bij ons gezinsuitbreiding op komst is, vind ik het belangrijk om er voor elkaar te zijn.
Kortom, ik mag niet klagen!

Groetjes, Gert

Martijn_1987

• Offline Offline
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
« Reactie #56 Gepost op: 06 June 2009, 17:33:01 »
hmm..

Ik hou de hobby altijd lekker voor mezelf. Zelf studderen etc. Heerlijk. Ik heb een hele lieve vriendin die niets met treinen heeft en dat is prima te combineren, je namelijk je hobby niet de overhand laten krijgen in je relatie.

Martijn

Johan77

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 06 June 2009, 17:47:26 »
Mijn vrouw vind het ook wel leuk die modeltreintjes als hobby maar zelf heeft ze er niks mee. Ze heeft liever dat ik wat treinen koop als dat ik het in de kroeg allemaal op zuip. Ze komt wel eens op zolder kijken en vind het wel mooi worden. Ook heeft ze wel eens een bestelde loc opgehaald toen ik voor me werk een week niet thuis was en er als verrassing bij thuis komst een prachtige loc op de kast stond te pronken.
Dus ook ik mag niet klagen gelukkig.

Mvg,Johan.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #58 Gepost op: 06 June 2009, 17:57:34 »
Mijn vrouw heeft zich er maar bij neergelegd zegt ze.
Ik heb de helft van de zolder mogen aftimmeren, met een stoomtreinrit mee vindt ze wel leuk en als ik te ver in de hobby doorsla slaat zij ook door, auw ;D.
Je moet mekaar ook een eigen ding kunnen gunnen en elkaar daarin vrijlaten .
Met nieuwe aankopen gaat het in goed overleg, (kuch) ::) 8).

Groet Stephan.

« Laatst bewerkt op: 06 June 2009, 20:33:17 door prutser »

marco haringa

• Offline Offline
  • Modulebaan "immergut"
« Reactie #59 Gepost op: 06 June 2009, 18:44:39 »
Leuk draadje dit ik zie het nu pas :-\
Mijn vrouw heeft niets met mijn hobby maar als ik het leuk vind dan vind zij het goed.
Af en toe sla iik wel eens te ver door in de hobby maar dat laat ze dan wel merken, dan weet ik dat ik iets minder op de zolder moet komen ;D

Groetjes marco
N Spoor Nijmegen

N spoor digitaal loconet met IB en koploper.Alle loks omgebouwd op faulhabermotoren.
NS,DB,SBB.