Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Auteur Topic: partner en hobby  (gelezen 11819 keer)

Rottierood

• Offline Offline
partner en hobby
« Gepost op: 04 June 2009, 06:31:32 »
Hoe gaan jullie partners om met je hobby?Praten jullie veel over treinen,bekijken jullie veel foto's op internet en meer van dit soort activiteiten.
En wat vindt je partner hiervan?

Mijn vrouw zegt weinig als ik iets gebouwd heb.Ik laat het dan vol trots zien en het enigste wat ze zegt is: ' ja,leuk '
Dan heb ik een beetje een gevoel dat ik er alleen voor sta en dan gaat de lol er vanaf.
En hoe gaan jullie hiermee om?Ga je gewoon door met bouwen,alsof je neus bloedt,of zet je het op een laag pitje?

Ik zet het dan op een laag pitje.
Mijn vrouw is helemaal gek van onze hond,en daar praat je dan echt elke dag over.Ook haar zuster is een hondegek,dus de hele dag praten over de honden.
Maar mijn hobby wordt toch wel een beetje in een hoek gedrukt.

Kortom,hoe gaan jullie om met dit soort ding en wat vinden je partners van de hobby?
gr Marcel
als je goed bent voor je trein,is de trein goed voor jou

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:partner en hobby
« Reactie #1 Gepost op: 04 June 2009, 08:19:03 »
Hallo Marcel

Ik heb het zelfde hoor , mijn vrouw en ik runnen een dierenpension , en ze is drukker met het personeel, en de dieren als dat ze zich drukker maakt om mij of de treintjes , maar het schijnt heel normaal te zijn, ze zegt altijd zolang jij blij bent met je treintjes ben ik ook blij, maar verder is ze er niet mee bezig , de zaak loopt goed, en personeel weet wat het moet doen, is 1 grote familie hier, maar iedereen hier weet wat ik met treintjes heb , daar laten ze het ook bij, wat betreft mijn hobby is eigenlijk alleen ik zelf die daar zo gek mee is , de omgeving om me heen is er niet zo mee bezig , ik heb soms zelf het gevoel dat ik er alleen mee bezig ben, maar het is me hobby en ik ben er blij mee, de kinderen weten wel wat ik heb aan treintjes , dat merk ik wel als we bij de spoorwegovergang stil staan, dan weten ze kids ( 3 en 6 jaar) wel wat ik wel heb rijden of ze weten zelfs de namen , en me vrouwtje heeft er vrede mee zolang ze maar ziet dat ik er blij mee ben , en anders om heb ik dat als zij bezig is met honden en katten, dat zie ik alleen als werk , zij ziet het als liefde ik zie het als inkomen , dus je ziet overal is er wel wat , wat betreft hobby
maar altijd blijven doorgaan , ik laat me hobby echt niet vallen , is me eigen wereldje

groet stefan

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #2 Gepost op: 04 June 2009, 08:23:48 »
Ik praat er wel over met mijn vrouw. Zij is nota bene degene die de aanzet heeft gegeven om dit weer op te pakken, maar ze heeft er zelf weinig mee. Als ik iets heb gemaakt, dan laat ik het soms wel zien of ik laat het op een foto zien. Zij vindt het leuk dat ik er van geniet. Het is mijn hobby, zoals zij weer andere hobby's heeft waar ik weinig mee heb. Het is prima zo en ik laat het zeker niet vallen. Waarom moet je alles in je relatie tot in de details met elkaar kunnen delen? Dit is mijn ding en zij heeft haar eigen ding waar we ons in kunnen terugtrekken en waar we kunnen doen wat we willen zonder dat de ander zich ermee gaat bemoeien.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #3 Gepost op: 04 June 2009, 09:10:58 »
Citaat
Waarom moet je alles in je relatie tot in de details met elkaar kunnen delen? Dit is mijn ding en zij heeft haar eigen ding waar we ons in kunnen terugtrekken en waar we kunnen doen wat we willen zonder dat de ander zich ermee gaat bemoeien.

Deels deel ik die mening wel..... Je hoeft echt niet samen de hobby te bedrijven of delen. Echter is mijn echtgenote wel erg tolerant v.w.b. de uitvoering van de hobby. Vaak staat er wel een toekomstig project in de huiskamer om afgebouwd te worden, en niet gauw wordt er iets van gezegd. Zij draagt dus wel een deel van mijn hobby in die zin. Ook is zij het waar ik vaak een oordeel aan vraag betreffende scenery en details. Vrouwen zien dat gewoon beter en voelen de detaillering beter aan als mannen.

Dus ja; het draagvlak voor mijn hobby is zeker aanwezig thuis. Gelukkig wel...... ;) En ik ben haar daar ook zeer erkentelijk en dankbaar voor :)

michiel1995

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 04 June 2009, 09:17:09 »
Hallo

Ik hoor van mijn moeder ongeveer het zelfde.
Aleen geeft ze afentoe tips en hoe ik het ets mooier zou kunnen doen.

Maar over het algemeen heeft ze er niet echt intresse in ;D.

Groet michiel

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #5 Gepost op: 04 June 2009, 09:30:51 »
Ik kan wel zeggen dat ik ongeveer alles deel met mijn vrouw, ..................... behalve deze hobby (ongeveer net zo als Ronald, maar ik ken de details van zijn huwelijk niet  ;D).
Dat dat alleen van mij is en ik het niet kan delen vind ik geen enkel punt, ik vind mijn genoegen wel in het bouwen zelf en gereed zijn van wat ik bouw. Inderdaad sta ik er dan alleen voor, maar ik hoef er ook geen oorlog mee te winnen.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #6 Gepost op: 04 June 2009, 09:46:21 »
Bij mij is het wisselend.
De ene keer vind ze het leuker als de andere keer.
Voor de grap zegt ze wel eens:Never marry a rail road man  :P.
Maar t gaat goed gelukkig.
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 04 June 2009, 10:52:26 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 04 June 2009, 10:14:03 »
Nou is mijn vrouw niet overmatig geïnteresseerd in kleine treintjes, maar ze heeft wel mooi op Houten eens een Hbbkkss gespot die ik zocht. De laatste keer dat we er waren viel me trouwens op dat de weinige aanwezige vrouwen er een beetje... berustend uitzagen. Zo van, ik laat hem zijn gang maar gaan, hij is er gelukkig mee en het is maar een paar keer per jaar.

Overigens denk ik niet dat ik nog vaak naar Houten zal gaan, op een gegeven moment kwamen alle treintjes me wel de oren uit.

Zelf kan ik niet echt warm lopen voor een handtas of een paar schoenen - niet dat ze die zoveel koopt, overigens - maar ik kan wel zien dat dit iets is dat ze leuk vindt. Ik kan zelfs al aardig voorspellen wat ze wel en niet leuk vindt.

Andersom interesseert ze zich niet voor treinen, anders dan om van A naar B te reizen, maar ze vindt mijn hobby wel grappig en is blij dat ik er plezier aan beleef.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Hans Kl

• Offline Offline
  • Periode III - heden
« Reactie #8 Gepost op: 04 June 2009, 10:26:06 »
Hier totaal geen problemen.
Sterker, een groot deel van het rollend materieel en huisjes zijn van haar :)

Gr,
Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #9 Gepost op: 04 June 2009, 10:49:12 »
Marcel, wat is nu het probleem? Het is tenslotte jouw hobby. De tegenvraag is dan, vind jij de hobbies van je vrouw dan ook leuk, en geef je dan ook feedback?

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #10 Gepost op: 04 June 2009, 10:58:38 »
Ach, de meeste vrouwen boeit het niet zoveel. Wat veel belangrijker is, is dat je niet vergeet ook tijd vrij te maken voor de dingen die zij leuk vindt. Als je elke avond op je zolder zit te prutsen tot zij allang slaapt hoef je niet op enthousiaste reacties te rekenen als je je resultaten laat zien. En als je, zoals ik, ook 3 kinderen hebt rondstappen, is het noodzaak om je aandacht op een verstandige manier te verdelen.
Overigens kun je ze wel een beetje enthousiast maken voor treinen door de leuke kanten te belichten, neem ze mee naar Railz, naar het spoorwegmuseum op het moment dat er een leuk thema gaande is, maak eens een ritje in een stoomtrein; dan gaat het voor je gezin ook veel meer leven.

Bessel
RETROBAHN A.G.

Overlast

• Offline Offline
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
« Reactie #11 Gepost op: 04 June 2009, 11:57:06 »
Hmm Bessel, volgens mij zie ik dan toch een verschil tussen jouw reactie en jouw voettekst  ;).

Heb zelf geen partner, maar heb wel een tijd met een meisje gedate die het wel erg grappig vond. Vooral de zelfgemaakte dingen als mijzelf met basgitaar in 1:87. Zelf hield ze meer van sieraden maken (ook een 'priegelige' hobby).

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 04 June 2009, 11:58:33 »
Herkenbaar Bessel; zelfs met één kind. Mijn vrouw vindt het prima als ik een hobby heb als daar maar niet alle tijd in gaat zitten en ik nog wel tijd besteed aan het gezinsleven.
Dochterlief (bijna 4) mag 'meedoen' op een ovaaltje waarop een in Houten gekocht locje + 2 goederenwagons rond scheuren; door haar geregeld met een eenvoudige Piko-regelaar.
Dat zij niet uit haar dak gaat als ik na lang zoeken een bepaald boek heb gevonden of een specifiek model heb gescoord, tja het is mijn hobby nou eenmaal. Belangstelling is leuk (en een voorwaarde binnen een relatie), maar het echte enthousiasme kun je alleen delen met hobby-genoten.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2009, 12:01:54 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 04 June 2009, 12:35:46 »

Mijn vrouw is blij met mijn hobby,  ;D
beter dit dan in de kroeg zitten en lazarus thuis komen
en dan de handjes niet meer onder controle hebben.

Ze vindt me eigenlijk best lief [soms],  ;)
groeten,
Frederico

Een echte vrouw steunt je door dik en dun, en ik hou ook van haar. :-*

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 04 June 2009, 12:39:12 »
Voor de grap zegt ze wel eens:Never marry a rail road man  :P.

Deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=Xwy6uIz-Gtg

Never marry a Railroad man
He loves you every now and then
His heart is at his new train. No, no , no
Don't fall in love with a Railroad man
If you do forget him if you can
You're better off without him ah...
 ;D
Reinier