Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:25:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Jeroen Water
Vandaag om 09:43:13
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35

Auteur Topic: electronica-vraagbaak vs " digitaal"  (gelezen 4081 keer)

jan dutij

• Offline Offline
electronica-vraagbaak vs " digitaal"
« Gepost op: 02 June 2009, 19:20:08 »
Even dit topic nalopend:pakweg 85% van de vragen gaat over " digitaal": Laatst was er iemand die " durfde" voorstellen dat ie maar voor 50% digitaal wilde: een soort woedende storm kwam over hem heen: te duur, analoog, te stom, te....en vervolgens gingen de heren digitalisten elkaar te lijf over welke digitale oplossing het beste was....Je komt dus bij de slager, en wil dus een kilo andijvie.... dat idee dus.
H.H. moderators: Electronica=Electronica, Digitaal= Digitaal. Het zal best zo zijn dat u Analoog rijden iets uit een ver verleden vindt, en gebruikers daarvan ondergestofte Opa's, maar ook die Opa's doen tegenwoordig mee, en guess what: hebben heel wat meer tijd&poen dan de snelle digitale generatie ( hebben ze ook lang en hard voor gewerkt!).
Bovendien: 50% van alle vragen op dit forum gaan over het niet functioneren van allerlei " digitaal": Als " digitaal" de 100% oplossing van de aansturing was, hoefden we niet zoveel sorry, gezeik daarover te lezen....
JanD

Sander

• Offline Offline
Re:electronica-vraagbaak vs " digitaal"
« Reactie #1 Gepost op: 02 June 2009, 19:29:54 »
Ieder zijn meuk denk ik altijd maar.

Sommige dingen kwa elektronica zijn nu eenmaal eenvoudiger op te lossen wanneer men digitaal gaat. En zolang de discussies niet onaarden in oorlogen is er niets aan de hand.

Wat maken mensen zich toch altijd druk om bepaalde dingen.
Ik denk altijd maar rechts boven in de hoek zit een kruisje, kan je zo op klikken... ;) ;D

mvg,
 Sander
« Laatst bewerkt op: 02 June 2009, 19:50:08 door Sander Lageveen »
mvg,
 Sander

Hans sprinter

• Offline Offline
  • Vriend van vlaflip
« Reactie #2 Gepost op: 02 June 2009, 19:47:12 »
Nog een gezichtspunt:
Tegenwoordig is het meeste analoog gelijk aan digitaal, maar met meer 1'nen.
 ;) Hans

Roelof

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 02 June 2009, 19:51:59 »
Misschien is dit een oplossing?
www.picommit.nl/dinasys/

Analoog rijden i.c.m. koploper.

Grt, Ronald.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 02 June 2009, 20:05:19 »
Dat is misschien wel een oplossing, Ronald, maar JanD heeft het niet over een probleem. Hij heeft alleen maar een klacht. Daar kun je verder niet veel mee, het is gewoon zijn mening. Net zoals anderen een andere mening kunnen hebben.

Sander

jan dutij

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 02 June 2009, 20:16:03 »
De reactie van Ronald ga ik direct bekijken!! Dank!!
Sander: ook dank: je geeft precies mijn ergernis aan: " geen digitaal:" Rot op",
ik weet niet hoe dat komt, maar als ik jouw sfeertje proef moet ik altijd aan vervelende historische momenten denken: als je niet met " ons" meedoet, lazer je maar op!
jand

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #6 Gepost op: 02 June 2009, 20:24:46 »
Hallo hallo,

Vreemd, dit gevoel ken ik helemaal niet. Ik heb een tijd analoog gereden en altijd antwoord gekregen op de vragen die ik had. Wellicht is over analoog al veel meer bekend en kun je met elementaire kennis sneller problemen oplossen. Ook ik ben in het praatje getrapt dat je met digitaal met twee draden alles kon doen. Yeah right.

Digitaal levert (mij) veel meer problemen op die je niet zo snel zelf kunt oplossen in mijn optiek omdat er heeeeel veel variabelen zijn.... Enfin, da's dus fijn van dit forum, er is altijd wel iemand die je weer verder kunt helpen, zowel analoog als digitaal!

Overigens zijn er op digitaal gebied ook bepaalde lieden die je vragen niet willen beantwoorden omdat je eerst beter moet zoeken of je als idioot behandeld omdat je zo iets onbenulligs niet snapt. Als je geen antwoord wil geven, geef dan geen antwoord zou ik zeggen.... ::)

groet,
Niels

Ben

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 02 June 2009, 20:30:01 »
Sander: ook dank: je geeft precies mijn ergernis aan: " geen digitaal:" Rot op",
ik weet niet hoe dat komt, maar als ik jouw sfeertje proef moet ik altijd aan vervelende historische momenten denken: als je niet met " ons" meedoet, lazer je maar op!
jand
Volgens mij gaat het hier niet over "digitaal versus analoog" (kun je inderdaad eindeloos over discusieren en daar is dit forum toch voor) maar meer over of analoge rijders aan hun trekken komen en of ze serieus genomen worden op dit forum. Ik denk dat het laatste zeker geldt. Zie dan ook het punt van JanD niet zo en snap al helemaal zijn heftige reactie niet jegens anderen.

Gr, Ben.

Ivo R.

• Offline Offline
  • niks
« Reactie #8 Gepost op: 02 June 2009, 20:50:44 »
Volgens mij dwalen we nu erg af!!!
Ik vind dat Jan gelijk heeft als hij het zegt dat er over digitaal veel (te veel) gepraat word in de elektronica-vraagbaak en dat dat thuis hoort in de digitaal-vraagbaak. En dat er veel geroepen wordt van "zoek beter" dan denk ik, als je de moeite kan nemen om z'n onzinnig antwoord te geven dan kun je ook gewoon vertellen wat hij/zij moet doen om iets te verhelpen. Het feit dat soms je draadje bij wijs van spreken afgepakt woord voor een discussie waar je helemaal niet op zit te wachten vind ik ook niks!

Zo! dat is er ook uit!

Greetz
Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 02 June 2009, 21:09:49 »
Beste Jan,

Als er een analoge vraag gesteld wordt, komen er reacties. Naast verschillende analoge oplossingen, roept ook iemand even tussen neus en lippen door, dat het digitaal toch ook heel goed, zo niet beter op te lossen is. Het is ook maar een mening van iemand, en die bedoelt het goed. So what? Je kijkt zelf wel wat de beste oplossing is voor jou. En als die analoog blijkt, dan moet men niet neerbuigend over sarcastisch gaan reageren. Ik heb de indruk dat het daar wel eens op gaat lijken, en kan je ergernis dan tot op zekere hoogte volgen. Laat analoogrijders niet door digitaalpredikers weerhouden hun meningen, ervaringen en tips hier (mede) te blijven delen.
Ik heb al een trein

Sander

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 02 June 2009, 21:12:58 »
Citaat

Jan, lees jij berichten wel eens of lees je alleen wat je wilt lezen?
Als dat laatste zo is heeft het namelijk geen zin om een discusse met jou te gaan voeren. Je pint je maar vast op 1 ding. Prima dat digitaal jou ding niet is, de mijne wel. EN nee ik dring dat niemand op en als je de moeite genomen had om hele berichten te lezen had je dat ook kunnen opmaken uit mijn reactie.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

MichaelArends

• Offline Offline
  • Railrunners Groningen
    • Website Modelspoor Club Stad Groningen
« Reactie #11 Gepost op: 02 June 2009, 21:44:07 »
Eeeh digitaal bestaat toch ook uit electronica?? Is dus eigenlijk een sub onderdeel :D

Verder is het toch zo dat je als vraagsteller de discussie kan sturen als je het er niet mee eens bent?  Of vraag evt. verduidelijking als je een verkeerde sfeer proeft :-X verkeerde conclussies zijn zo gemaakt/ Neem even in gedachte dat 70% van alle mails verkeerd geïnterpreteerd wordt met betrekking tot de gebruikte toon soort/sfeer, dit zal op een forum niet veel beter zijn, daarom is het gebruik van smileys in berichten een redlijke indruk van de toon/sfeer, niet de text ???.

Het uit laten monden in een schriftelijke oorlog is mijns inziens ook idd niet de bedoeling, maar de reactie op het stuk van Sander vindt ik wel erg heftig, terwijl het waarschijnlijk verkeerd wordt geïnterpreteerd!   :-*

vr gr Michael

Kieft01

• Offline Offline
  • alle herbegin is moeilijk
« Reactie #12 Gepost op: 02 June 2009, 21:49:25 »
Met bovenstaande helemaal eens.

Laten we de sfeer op dit forum leuk en gezellig houden. Het is en blijft toch nog altijd een hobby... ;)

Ook ik heb wel eens antwoorden gehad in de trend van "weet je dus niets van" of "zoek het eens op" etc.
Vanuit de antwoorders kan ik het ook wel begrijpen daar 100 keer hetzelfde antwoord geven ook niet altijd een pretje is ::)

Wat helpt?  Gewoon vriendelijk blijven en de vraag nogmaals met verduidelijking stellen. Werkt altijd. (y)
N-Koploper-Multimaus-Roco/Lenz-Roco/Minitrix-Dell laptop-nieuw-2021

rvredebregt

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 03 June 2009, 10:00:27 »
Precies Ben,het is en blijft hobby en geen levensdoel op zich,m.vr.gr.Rene.

henk

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 03 June 2009, 11:20:14 »
Dat is misschien wel een oplossing, Ronald, maar JanD heeft het niet over een probleem. Hij heeft alleen maar een klacht. Daar kun je verder niet veel mee, het is gewoon zijn mening. Net zoals anderen een andere mening kunnen hebben.

Sander

Digisys is ook digitaal, maar dan zonder locdecoders.
Jan heeft zijn mening al eerder geventileerd en op ongeveer dezelfde toon. Waar die toon voor nodig is, ontgaat me eigenlijk.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.