Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Mijn-bouw Indonesie door NS264
Vandaag om 17:03:06
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door aad52
Vandaag om 16:52:47
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:49:18
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
  

Auteur Topic: Veolia en NS concurrenten?  (gelezen 5484 keer)

djm008

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Veolia en NS concurrenten?
« Gepost op: 06 November 2006, 14:34:20 »
Ik heb het idee dat Veolia en NS zich tegenoverelkaar als concurrenten gedragen en niet erop gericht zijn het reizigersgemak te vergroten.

Zo zijn de nieuwe aansluitingen in Maastricht (volgens de NS reisplanner) waardeloos. Veolia gaat nu 2x peer uur vanuit Maastricht naar Heerlen/Kerkrade rijden.

Echter de treinen vertrekken om 0.45 en 0.15. Je mist dan, bijvoorbeeld als je vanuit Sittard met de stopper komt, op 3 min de aansluiting in Maastricht. Wat resulteerd in een half uur wachten.

Ga je via Heerlen, dan blijft je reistijd hetzelfde. Kortom totaal geen vooruitgang qua reisduur!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #1 Gepost op: 06 November 2006, 14:42:43 »
Tsja, dit is toch echt wat we allemaal met mekaar gewild hebben... Stel je voor, de concessie in Noord-Brabant niet ingevuld, wat een bak zeg... Om te janken natuurlijk, maar het is ieder voor zich mensen, je hebt zelf de keuze, 22 november.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jasper

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • www.jasperstreinweb.nl
    • Jasperstreinweb
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #2 Gepost op: 06 November 2006, 16:31:06 »
Natuurlijk zijn Veolia en NS concurrenten. Maar je moet je natuurlijk afvragen of dit nou echt expres gedan is of dat het toeval was. Je kunt immers niet alles op elkaar afstemmen.

Jasper
Grensstation, NS/DB, tijdperk IV/V, Wisselstroom besturing Mobile Station

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #3 Gepost op: 06 November 2006, 16:34:39 »
T valt allemaal onder Monopolisten en Politieke spelletjes & dwars liggerijtjes!!Ze kunnen mischien beter het zelfde gaan doen als wat Arriva hier heeft gedaan: Alle trein tijden op de NS afstemmen dan kan er (bijna) niks mis gaan. (houd dus in dat Arriva de tijden gewoon over nam)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #4 Gepost op: 06 November 2006, 18:03:03 »
Tsja, ben het met Stig eens. 22 november, kan verschil uit maken wat je gaat stemmen en of we dit dus nog meer willen. (Andere takken etc.),...
Maar goed, blijft knudde want dit krijgen we alvast nooit meer teruggedraaid.  :(

Groeten,
Herman

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #5 Gepost op: 06 November 2006, 18:49:09 »
Eigenlijk is het concurrentie gebeuren toch alleen maar rond de aanbestedingen lijkt me. Als je toch eenmaal de buit binnen hebt lijkt mij dat je geen concurrentie meer hebt. Op dat traject waar ze rijden gaan is maar 1 maatschappij aktief. En als je alleen bent heb je geen concurrentie lijkt me.

Succes
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

djm008

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #6 Gepost op: 06 November 2006, 19:23:07 »
Ik ben van mening dat Veolia zich had moeten aanpassen aan de NS en op die manier het gemak van de reiziger deed vergroten. Op die manier was het voor mensen uit niet intercity-station dorpen makkelijker om in dorpen als Valkenburg te komen.

Nu maakt het dus geen biet uit of je 2 treinen per uur laat rijden. Kortom BAGGER!

Jasper

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • www.jasperstreinweb.nl
    • Jasperstreinweb
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #7 Gepost op: 06 November 2006, 22:32:36 »
Eigenlijk is het concurrentie gebeuren toch alleen maar rond de aanbestedingen lijkt me. Als je toch eenmaal de buit binnen hebt lijkt mij dat je geen concurrentie meer hebt. Op dat traject waar ze rijden gaan is maar 1 maatschappij aktief. En als je alleen bent heb je geen concurrentie lijkt me.
Maar Veolia pikt wel een lijn in die de NS anders had kunnen berijden.. dus dat lijkt mij wel duidelijk concurrentie... ;)
Grensstation, NS/DB, tijdperk IV/V, Wisselstroom besturing Mobile Station

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #8 Gepost op: 06 November 2006, 22:47:02 »
En het zal de NS een worst zijn of de Veolia daar winst of verlies op maakt. Als hun eigen lijnen maar goed rijden en winst maken. Dus er is direct wel merkbaar dat er indirecte concurentie is.

Groeten,
Herman

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2006, 22:52:18 »
En zeker merkbaar.
Een fiks aantal NSR en Railion machinisten stappen over naar Veolia.

Groet, Dolf.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2006, 23:03:02 »
NSr heeft van aansluiten van treinen zonder concurrentie ook geen kaas gegeten. Sinds jaar en dag sluiten de intercities uit Eindhoven niet aan op de intercity naar Nijmegen, al is er met de kwartierdienst wel een verbetering ingekomen. En bijv als je uit Bels in roosendaal aankomt is de trein naar het oosten 2 minuten eerder vertrokken, of staat, van het perron af, voor een rood sein te wachten. Ook kan ik me nog herinderen dat een conducteur van NSR de aansnellende reizigers vanuit een open deur verteld dat de deuren niet meer opengaan.
Voorlopig heb ik meer ervaringen met arrogantie van NSR en een klein aantal personeelsleden, dan een slechte dienstverlening van Veolia.
Bovendien investeerd Veolia zwaar in nieuwe treinen, en NSR niet. Sterker nog het arrogante NSR heeft veel schroot en al jaren 2e en 3e hands opgekalifaterd
materieel erbij.

Groeten, Alexander

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #11 Gepost op: 07 November 2006, 07:26:39 »
Je drukt het wel heel negatief uit Alexander.
b.v. de ICK rijtuigen en Plan V zijn inderdaad het oudere materiaal.
Maar de V-IRM en de gerenoveerde sprinters kunnen echt in deze tijd mee hoor. Niks mis mee.
En de nieuwe sprinters zijn ook al besteld.
Maar dat het een logge organisatie is wat nog steeds werkt volgens het principe van de "ambtelijke molen" ondanks dat het al een aantal jaren een particulier bedrijf is ben ik met je eens.

Niet kunnen pinnen aan de kassa b.v.??  :-| Waar kom je dat nu nog tegen, Bij de meeste verenigingen zoals de SGB en de ZLSM kan je al pinnen.
Vorige week nog op station Heerlen geweest en daar hebben ze niet eens een WC? Dat is toch niet echt een plattelands perron dacht ik zo.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #12 Gepost op: 07 November 2006, 09:28:31 »

Al eens gedacht aan het materieelpark van NS-R gedacht, dat is vele male groterr dan dat van nieuwkomer veolia. Het vernieuwen moet dan wel gefasseerd gebeuren omdat je anders over 20 jaar weer met het probleem zit dat al het materieel tegelijkertijd in revisie moet of vervangen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

M.Schulte

  • Offline Offline
  • Berichten: 85
    • Treinen in het GROOT en klein
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #13 Gepost op: 07 November 2006, 09:59:51 »
Bovendien investeerd Veolia zwaar in nieuwe treinen, en NSR niet.

Tja Veolia zal wel moeten anders moeten ze materieel van "NSR" huren. ::)

En dat NSR niet investeerd in nieuw materieel of het opknappen van materieel ben ik niet met je eens.

Mat '64 heeft zijn langste tijd gehad, de nieuwe "sprinters" zijn in aantocht.

Sprinters (SGM 3-wagens) zijn allemaal omgebouwd.
En voor de (SGM 2-wagens) loopt nog een onderzoek, er staan twee sprinter 2-en in Randers.

ICM word nu ook omgebouwd, het eerste stel is nu naar Wenen voor de klimaatkamer.

ICR is ook omgebouwd.

ICK is nog niet zo oud (opgeknapt) materieel.

DM90, DD-AR en DDM tja dat rijdt nog in zijn "oude" jasje.

VIRM ach ja ook net klaar en als de geruchten allemaal kloppen..............

Er is dus de afgelopen jaren wel degelijk behoorlijk geinvesteerd........
Dus al met al denk ik dat we geen slecht materieel hebben om in te zitten.
Maar goed dit is natuurlijk mijn idee een ander kan daar anders over denken........... ;)

Maar goed het is natuurlijk voor ons hobby-isten natuurlijk altijd leuk dat er weer ander materieel op de baan komt in Nederland. ::) :P

Groeten Marco
« Laatst bewerkt op: 07 November 2006, 10:02:18 door M.Schulte »

djm008

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Veolia en NS concurrenten?
« Reactie #14 Gepost op: 07 November 2006, 13:21:29 »
Nu nog een goeie op elkaar aansluitende dienstregeling ;)


Het valt mij sowieso zeer tegen dat Veolia nog niets aan doen is ter promoting. Op 10 december gaat de dienstregeling in...