Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelwensen 2026 door R v/d Hoven
Vandaag om 11:49:27
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door bellejt
Vandaag om 11:49:24
herrmann door Montanbahn
Vandaag om 11:48:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:48:21
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 11:43:13
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 11:41:22
Roco 42616 door Ronald69
Vandaag om 11:17:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:02:57
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
Vandaag om 10:41:54
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 10:39:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:37:11
kerstbaan thuis door Keska
Vandaag om 10:26:48
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door RobVille
Vandaag om 10:26:20
Lima 149757 set Erasmus door eichddraig
Vandaag om 10:20:52
Kerstbaantjes of winterbanen.. door Keska
Vandaag om 10:20:48
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door martijnhaman
Vandaag om 08:40:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 02:23:47
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:41
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
22 December 2025, 23:53:34
Goede wensen voor 2026 door Hans Reints
22 December 2025, 22:58:54
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
22 December 2025, 22:53:11
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door wob
22 December 2025, 22:11:59
Aachenau West door wob
22 December 2025, 22:00:45
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
22 December 2025, 21:45:50
Raadplaatje door Sikko
22 December 2025, 21:36:57
Au bord de la Cèze door Frank 123
22 December 2025, 21:17:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
22 December 2025, 19:35:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
22 December 2025, 18:57:14
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
22 December 2025, 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte door NS264
22 December 2025, 18:45:05
  

Auteur Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)  (gelezen 2910 keer)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Gepost op: 13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan  mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:

Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:


klik hier voor een grotere afbeelding

Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:


klik hier voor een grotere afbeelding

De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,

Jeffrey
« Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #1 Gepost op: 14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #2 Gepost op: 14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,

Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.

voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....

Groet Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....

Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.

De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....

Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.

Jeffrey

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2419
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:


Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.

mvg,

Matthijs

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #6 Gepost op: 25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....

Jeffrey

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:

Het schaduw station:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Zichtbare sporen:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.

Jeffrey