Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Camp 3 door GD
Vandaag om 19:13:38
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:12:27
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door jjg koopmans
Vandaag om 19:07:14
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 19:04:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Bert55
Vandaag om 17:59:54
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
Vandaag om 17:55:19
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:31
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
  

Auteur Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)  (gelezen 2858 keer)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Gepost op: 13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan  mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:

Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:


klik hier voor een grotere afbeelding

Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:


klik hier voor een grotere afbeelding

De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,

Jeffrey
« Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #1 Gepost op: 14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8837
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #2 Gepost op: 14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,

Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.

voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....

Groet Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....

Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.

De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....

Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.

Jeffrey

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2407
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:


Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.

mvg,

Matthijs

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #6 Gepost op: 25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....

Jeffrey

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:

Het schaduw station:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Zichtbare sporen:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.

Jeffrey