Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 19:13:38
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:12:27
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
jjg koopmans
Vandaag
om 19:07:14
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
Spoolder1972
Vandaag
om 19:04:38
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
JoopSpoort
Vandaag
om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bob11
Vandaag
om 18:15:35
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 18:05:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Bert55
Vandaag
om 17:59:54
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:55:19
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 17:22:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:10:31
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik
door
defender
Vandaag
om 12:45:24
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
sncf231e
Vandaag
om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0) (gelezen 2858 keer)
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Gepost op:
13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:
Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:
klik hier voor een grotere afbeelding
Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:
klik hier voor een grotere afbeelding
De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,
Jeffrey
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #1 Gepost op:
14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??
Gelogd
Ronaldk
Offline
Berichten: 8837
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #2 Gepost op:
14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,
Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.
voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....
Groet Ronald
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Gerard110
Offline
Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #3 Gepost op:
23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #4 Gepost op:
25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....
Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.
De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....
Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.
Jeffrey
Gelogd
Matthijs van Heijningen
Online
Berichten: 2407
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #5 Gepost op:
25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:
Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.
mvg,
Matthijs
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #6 Gepost op:
25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....
Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #7 Gepost op:
17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:
Het schaduw station:
klik hier voor een vergrote afbeelding
Zichtbare sporen:
klik hier voor een vergrote afbeelding
Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.
Jeffrey
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)