Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 07:29:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door Lucien
Vandaag om 07:22:19
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Frank 123
Vandaag om 06:54:14
Rail away door Eelco Storm
Vandaag om 06:29:49
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 05:57:51
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
  

Auteur Topic: België: Inhuldiging TSP 5183  (gelezen 1454 keer)

Rsd1000

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
    • Fotostop
België: Inhuldiging TSP 5183
« Gepost op: 10 May 2009, 21:47:35 »
2009 - 27/06 - rit 130 : INHULDIGING VAN DE 5183       
Een uitzonderlijke reis, eigen aan de grootse TSP-momenten van weleer…

Op 27 juni wordt onze 5183 officieel ingehuldigd. Zij is volledig gerestaureerd en draagt opnieuw een originele livrei.

Zoals steeds is het vertrek voorzien van uit Brussel-Noord rond 08.30 uur.
Gesleept door twee locomotieven rijdt onze trein naar Mol. Tussenstops zijn voorzien te Mechelen en Lier.

Vervolgens komt een goederentrein, gesleept door de 5166 van B-Holding ons vervoegen. Deze goederentrein bestaat uit zelflossers in bruine kleur. Beide treinen maken deel uit van een drijfjacht die wordt georganiseerd voor de (foto)jagers.

De uiteindelijke bestemming voor de goederentrein is Hamont, de reizigerstrein rijdt niet verder dan Neerpelt. Er worden volgbussen ingelegd, die de goederentrein volgen naar moeilijk bereikbare plaatsen.

In de namiddag keren beide treinen terug naar Balen-Werkplaats, in het midden van de “Lage Kempen”. De goederentrein rijdt lijn 273 op naar Lommel-Maatheide. Deze sectie wordt enkel bereden door goederentreinen. De reizigerstrein blijft in het station van Balen-Werkplaats.

Na enkele noodzakelijke rangeringen te Mol vertrekken beide treinen naar Hasselt via lijn 15. Aankomst is voorzien rond 19.10 uur. Terug naar Brussel-Noord, aankomst rond 21.00 uur.

Wie wil kan de volgbus nemen voor de gehele rit of voor een gedeelte ervan. Overstapplaatsen zijn voorzien te Lier, Neerpelt en Mol.

De prijs voor deze rit bedraagt € 50 voor de treinrit en € 9 supplement voor de (facultatieve) busrit.

* * * * * * * *

U hebt het goed begrepen: een goederentrein inleggen is een dure zaak. Bij gebrek aan voldoende inschrijvingen (dus als de kosten niet zijn gedekt) wordt dit programma afgevoerd.


Deze reis is vooral bestemd voor de fotografen. Zoals steeds zijn talrijke fotostops voorzien.

Ons buffetrijtuig is eveneens voorzien. Hier zijn dranken en versnaperingen verkrijgbaar. U kunt eveneens lunchpakketten bestellen.

Geïnteresseerd ? Schrijf dan zo snel mogelijk in. www.pfttsp.be