Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 15:54:23
Piko 2025 door henk
Vandaag om 15:39:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Railpassie
Vandaag om 14:25:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 14:21:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21

Auteur Topic: Digitale systemen in plaatjes?  (gelezen 11892 keer)

MichaelArends

• Offline Offline
  • Railrunners Groningen
    • Website Modelspoor Club Stad Groningen
Re:Digitale systemen in plaatjes?
« Reactie #45 Gepost op: 14 May 2009, 19:30:32 »
Kijk hier kan ik wat mee.   ;D

@Wim De S88 adapters kan ik nog niet goed plaatsen in de tekening, daarom had ik de eerste S88 een groen blok ingetekend. Ik ben wel blij met de aangepast versie.

@Alle anderen Ik zal jullie wijzigingen zsm in een update verwerken. (y)

Jij geeft aan dat LDT-decoders alleen met selectrix zouden communiceren, tenminste als ik je overzicht goed lees.
Ton

Ik heb volgens mij specifieke LDT onderdelen (zie type) gekozen die alleen Selectrix ondersteunen dacht ik. Het gaat hier om voorbeelden, maar ik ga er nog even over nadenken. Het is natuurlijk niet wenselijk dat mensen denken dat alleen het aanwezige merk het protocol ondersteund... :o

Ik ga nu even mijn nieuw tekenprogramma installeren, heb net een nieuwe cd van mijn werk gekregen.....  (y)

vr gr Michael

Jan Huchshorn

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 14 May 2009, 20:26:46 »
Nee, je kunt hem daarmee niet koppelen aan het XPressNet. Je kunt er alleen regelaars zoals de LH100 en de Multi-Maus als slave op aansluiten.
Het is dus een adapter voor XpressNet naar Easy-Net, en dan alleen nog maar in één richting. Het Easy-Net geeft geen veranderingen door aan het XPressNet.

Mvg
Wim.

Hallo Wim,

Op het Stummi forum staat deze uitspraak van de heer Tams:

Aber ich sagte ja schon, dass es ein vollwertiger Adapter ist (sagte ich es schon? äh, naja, dann sage ich es eben jetzt  ). Mit XPressNet-Geräten, die auch Weichen schalten können wie die MM oder die Handregler von Lenz, kann man auch Weichen über die MC schalten, oder deren Zustand abfragen. Das einzige, was nicht unterstützt wird, ist das Interface von Lenz (LI100). Das macht wenig Sinn, da die MC schon zwei Anschlüsse für den PC hat. Und es gibt eine Beschränkung auf 16 Geräte. Das XPressNet erlaubt 24/32 Geräte. Wer mehr als die 16 Geräte anschließen will, muss einen weiteren Adapter an das EasyNet anschließen.
So, nun machen wir eine Rechnung auf: 16 Geräte am XNControl und 64 XNControl am EasyNet macht 1024 möglich XPressNet-Geräte an einer MC. Allerdings weiß ich nicht, wie schnell das Ganze dann noch reagiert   
Gruß Kersten

In de handleiding van de XNControl staat:

Het is met de XpressNET-besturingsapparaten niet mogelijk gebruik te maken van de data van de
locdatabank van de MasterControl, deze te veranderen of decoders te programmeren. Een PC, die
in de digitale besturing EasyControl moet worden opgenomen, moet direct op de MasterControl
worden aangesloten, omdat PC-interfaces voor XpressNET-besturingsapparaten niet worden
ondersteund door de XNControl.

Zover als ik het begrijp kun je op een XpressNet apparaat bijvoorbeeld wel de stand van een wissel of de snelheid van een lok opvragen maar niet de loknaam die je er in de MasterControl aan gegeven hebt.

Jan.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #47 Gepost op: 15 May 2009, 00:15:25 »
Wat ik uit de handleiding begrepen heb, is dat de Easy Control geen informatie stuurt richting de XN adapter. Als hij dat wel doet, dan kan ook de interface aangesloten worden. Ik ga ervan uit dat de informatie uit de handleiding klopt, dus vandaar mijn opmerkingen.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Anne W

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 15 May 2009, 11:53:42 »
Beste Michael,

Ik geef je ter overweging om i.v.m. de leesbaarheid iets te maken in lagen, eerst een principe schema, zoiets als "centrale, magneetartikeldecoder, continu stroom decoder (lichtseinen), lokdecoder, terugmeldsysteen, PC" en dan per combinatie een onderliggend blad te maken, waar eventueel weer een blad onder kan.

Zo kom je uiteindelijk op een detailniveau genoeg genoeg voor de kenners en bouw je de kennis voor beginners langzaam op, tevens geeft het je de gelegenheid om alle merken apparaten/systemen te noteren.

Groet, Anne W