Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ceuleer
Vandaag om 16:50:46
IiTrain akties op tijd aanmaken. door cbouwhuis
Vandaag om 16:45:26
Viesmann 5214 pendelautomaat door Robvl
Vandaag om 16:43:26
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 16:42:56
Stofvrij houden van mijn treinbaan door JoopSpoort
Vandaag om 16:10:34
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:07:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:14
De winkel van weleer door Besselspoor
Vandaag om 15:44:18
Bietschtalbrücke h0 door AlbertG
Vandaag om 15:37:03
verlichting op mijn draaischijf zeten door prutser
Vandaag om 15:35:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 15:31:47
Van 2D afbeelding naar 3D model door Bert55
Vandaag om 15:17:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bertje B
Vandaag om 15:12:08
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 14:49:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:35:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Ellerman
Vandaag om 13:48:13
Een nieuw baantje op Micromodules door MacArthur
Vandaag om 13:47:42
Line-up foto's van modellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:46:43
18 & 19 oktober Najaarsstoomdagen MBS door Seinhuis
Vandaag om 13:26:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 12:56:44
Kleinspoor NS450 kitje door Edsko Hekman
Vandaag om 12:37:57
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 12:28:23
Baan in Los Angeles door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:44:53
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 10:18:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:23:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 08:29:08
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 08:05:25
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 07:52:51
't Boemeltje door MOVisser
Vandaag om 00:26:40

Auteur Topic: Kopen op Ebay in Europa  (gelezen 5863 keer)

jan dutij

• Offline Offline
Re:Kopen op Ebay in Europa
« Reactie #15 Gepost op: 10 May 2009, 12:16:00 »
 Dag Collega's,

Nogal een wisselend beeld, lees ik, op dit topic. Met name het " Huifkar"-project spreekt me aan, omdat dat je kan voorzien van een Duits adres. Op die manier ontloop je de vaak idioot hoge verzendkosten naar ons land, ook al zeggen sommigen dat daar met onderhandelen met de verkoper wel uit te komen valt. Zelf heb ik de pest aan dat soort gehannes, als ik wat wil kopen via zo'n veiling, heb ik daar al de keus tussen mee-bieden of weglopen, maar ik baal ervan als ik zie dat ( en dat komt echt vaak voor) dat Duitse mede-bieders al 15 euri goedkoper uit zijn vanwege de verzendkosten...Nog afgezien van een toenemend aantal gevallen waarbij Verkopers aangeven, helemaal niet naar het buitenland te verzenden..
Wanneer jullie reacties een beetje eenduidig beeld hadden opgeleverd, had ik wel willen proberen, in " Brussel" enig gehoor te vinden voor dit soort m.i. oneerlijke handelspraktijken in " ons Europa", maar dat beeld krijg ik dus niet: of men heeft familie in die landen,of men onderhandelt zich er wel uit, dus hoef ik niet " namens een groep Hobbyisten" aandacht te vragen voor een probleem...
Zelf ben ik nogmaals blij met die Huifkar-tip...
Jan

IC 2000

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 10 May 2009, 13:38:09 »
Ik werk heel veel met E-bay.de, en aanverwante (meestal duitstalige) sites. mijn ervaring is dat het veel geld scheelt in vergelijking met Nederland en dat de verzendkosten tussen de 5 en 17 euro echt redelijk te noemen zijn. die verzendkosten hangen ook af van de grootte van het pakket, gewicht en de transporteur.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #17 Gepost op: 10 May 2009, 14:17:06 »
Alleen wat ik me afvraag met dat Huifkar project. Dan sturen de Duitse verkopers het daarheen. Hun sturen het door via het Nederlandse tarief. Dan moet je 2 keer betalen. Is het dan nog de moeite waard. Want dan moet je dus 6,75 + de Duitse verzendkosten betalen. Kun je het dan niet beter gewoon in een keer versturen.
Voor grootspoorfoto's zie site

willemv

• Offline Offline
    • Small Scale Productions
« Reactie #18 Gepost op: 10 May 2009, 15:34:55 »
Nee, want zoals de starter van dit topic aangeeft vragen ze soms wel €41,- verzendkosten.
6,75 plus de duitse verzendkosten kom je in de meeste gevallen echt niet aan €41,- hoor.. ;)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #19 Gepost op: 10 May 2009, 15:42:53 »
Nee zo ver was ik ook al  ;) . Maar met normale tarrieven scheeld het volgens mij niet heel veel.
Voor grootspoorfoto's zie site

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #20 Gepost op: 10 May 2009, 16:46:17 »
Ik had in de laatste tijd ook iemand die via huifkar iets gekocht had op ebay. De standaard tarief binnen Duitsland is 6,90 € (met verzekering). Vandaar nog een keer 6,75 € dan ben je bij: 13,65 €

Als ik nu een pakket direct naar Nederland verstuur (met verzekering) , zijn de kosten: 17 €.

Groet

Bernd

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Robin

• Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
« Reactie #21 Gepost op: 10 May 2009, 17:49:56 »
Van mijn kant alleen nog maar goede ervaringen met E-bay, omdat ik bij mijn eerste aankoop een les heb geleerd. Sindsdien probeer ik in mijn maximumbod ook altijd te kijken naar de verzendkosten. Over die eerste aankoop: Mijn oog was gevallen op een aantal wagons van dezelfde verkoper. Hoogste bod op allemaal, ik dacht "alles in een keer, goedkope treintjes, in een hap verzenden, en hoppa!" Maar als de meeste wagons dan in de laatste minuut worden weggekocht, en er blijft er één over, ben je alsnog duur uit :P

Verzendkosten wisselen... Er is al eens een pakket uit Berlijn gekomen voor €9. Ook wel eens een "Maxibrief" voor €7,50. En er zijn pakketten uit andere delen van Duitsland gekomen voor €18. Dat was volgens mij wel zo'n beetje het verschil tussen gewoon en verzekerd verzenden, hoger dan €21 heb ik ze zelfs nog nooit gezien.

Maar de Huifkar is inderdaad interessant voor meerdere pakketten.
Als ik weer wat via internet aan de modelspoorhobby ga besteden, zal ik er zeker aan denken!

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Laurens

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 10 May 2009, 18:04:33 »
Als ik dat zo hoor wordt het binnen NL dus voor 6,75 verzonden. Lijkt me niet echt verstandig gezien de soms waardevolle inhoud. Als het dan kwijtraakt (6,75 is een basis pakket), wie is dan verantwoordelijk? Volgens de algemene voorwaarden is dat dan de verzender = de huifkar. Gelet op de rekenvoorbeelden is hun werkwijze goedkoper maar wat als er iets misgaat?

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 10 May 2009, 18:15:44 »
Binnen Nederland kun je ook met verzekerde verzending laten verzenden. Dat kost €7,95.

Leen.

Johnnytrein

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 10 May 2009, 18:20:51 »
Wat je eventueel ook kan doen is aan de huifkar vragen of je het in NL kan ophalen.In België kan dat in elk geval dus waarschijnlijk in NL ook
Groetjes
Johnny

Laurens

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 10 May 2009, 18:26:51 »
Zeker pakket is per 1 januari 2009 8,61 voor een pakket verzekerd tot 500 euro. Boven die waarde aangetekend nemen met waarde aangifte.

Spoor65

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 10 May 2009, 21:26:10 »
Ook ik heb al regelmatig via de duitse ebay mijn modelspoor materiaal gekocht, en ik kan alleen maar positief zijn.
Idd wel even overleggen met de verkoper ivm de werkelijke verzendkosten, dan komen er al vaak andere bedragen uit.

Tevens is mij ook al opgevallen, dat het ebay programma bij verkopers, standaard bedragen vermeld, terwijl verkopers wel andere bedragen willen hanteren.

Ook is het altijd de moeite waard, als iemand "alleen duitsland" heeft staan, deze te vragen of hij toch naar nederland wil verzenden, meestal is dat geen enkel probleem, dus idd, met goed overleg kom je veelal veel verder.

Winkeliers dekken zich idd vaak ff in, maar overleg is mogelijk, en dat kan ik wel snappen.
Particulieren, zijn met goed overleg zelfs vaak nog makkelijker.

Maar het allerbelangrijkste is ook al vermeld, kijk naar de feedback score`s, an dan niet alleen naar het percentage, maar ook naar het aantal verkopen,

vanaf 98% is ok , mits hij veel verkoopt tenminste, 100% is natuurlijk goed, maar zegt ook minder als hij pas 1 of 2 keer wat verkocht heeft.

Mvg

Spoor65
N-spoor, digitaal DCC, Multimaus, peco code 55, TijdperkI + III + V DB

marnix2000

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 11 May 2009, 01:52:55 »
En dan nogmaals de verzendkosten:
- 6,75 euro:   vanuit NEDERLAND naar NEDERLAND
bron: tntpost.nl

vanuit DUITSLAND naar NEDERLAND:
- 3,00 euro:   Großbrief International (onverzekerd, zonder tracking) tot 500 gram
- 6,00 euro:   maxibrief International (onverzekerd, zonder tracking) tot 1000 gram
- 8,60 euro:   Päckchen (onverzekerd, zonder tracking) tot 2000 gram
- 17,00 euro:   Paket (verzekerd, met tracking) tot 5000 gram
bron: deutschepost.de

...Tevens is mij ook al opgevallen, dat het ebay programma bij verkopers, standaard bedragen vermeld, terwijl verkopers wel andere bedragen willen hanteren...
KLOPT! Zelf ook al bij verkoop ervaren. En juist daardoor bestaat de mogelijkheid dat je absurde verzendkosten zoals hieronder te zien krijgt, waar je simpelweg even over moet communiceren:

Nee, want zoals de starter van dit topic aangeeft vragen ze soms wel €41,- verzendkosten...
41 euro vanuit Duitsland ben ik nog nooit tegengekomen:
*kuch* Een Paket tot 5 kg naar bijvoorbeeld Irak kost 35,00 euro.....

groet: Marnix 
« Laatst bewerkt op: 11 May 2009, 01:59:44 door Marnix »

genincr

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 11 May 2009, 05:14:48 »
Als je de verkoper uitlegt dat € 8 verschil in verzendkosten vroeger DM 16 betekende, dan begrijpen ze dat vaak wel.

Als je regelmatig wat koopt lopen de verzendkosten aardig op. Maar als het adres duidelijk is, en de afzender, en de verpakking in orde.... dan gaat het niet zo vaak mis.

Tip: vraag de verkoper ook een papier met naam en afzender IN HET PAKKET te doen. Mocht het adres op een of andere manier onleesbaar worden, dan komt de verlader altijd dit briefje nog tegen.
« Laatst bewerkt op: 11 May 2009, 05:18:25 door FLMtreintjes »

Johnnytrein

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 11 May 2009, 07:19:18 »
Marnix, Is dat dan een gewoon pakket of een boem brief  ::) ???
Groetjes
Johnny