Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 19:21:26
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Eric B
Vandaag
om 19:18:38
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 19:17:06
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:07:39
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
Vandaag
om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk
door
Karben
Vandaag
om 18:23:17
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
AP3737
Vandaag
om 18:00:35
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:05:24
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V (gelezen 9262 keer)
ArtMan
Offline
Berichten: 429
Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Gepost op:
04 November 2006, 22:22:34 »
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of er forumleden zijn die ervaringen hebben met bovengenoemde lok.
Ik heb zelf geen ervaringen met Liliput. Waarmee kun je de kwaliteit vergelijken? Piko?
Afbeelding vindt je op:
http://www.liliput.de/artikelbilder/h0dieselloks/L112408.jpg
Zou deze lok makkelijk om te bouwen zijn naar Marklin digitaal?
Hij is in ieder geval lekker goedkoop
Gelogd
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #1 Gepost op:
04 November 2006, 22:28:36 »
hallo
ik ben nog niet zo lang in het bezit van de 6485 van liliput maar ik ben er best tevreden over.
heb hem goedkoop kunnen kopen, hij rijdt goed, kan mooi kruipen.
alleen heb ik laatst geprobeert er een decoder in te zetten maar dan ben je even bezig.
verder mooie loc alleen is het niet precies een schaalmodel van de echte.
mvg
bart
Gelogd
marcel
Offline
Berichten: 701
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #2 Gepost op:
04 November 2006, 22:34:09 »
Hey,
Als je voor een liliput/bachmann gaat, dan raad ik je af om een liliput 6401/6402 te kopen.
Deze hebben twee motoren, en schijnen slecht te rijden.
De 6485/6520/6494( ns/ns gargo/railion versie) zijn voorzien van een motor met vliegwiel.
Vergelijk het maar met roco.
Ze rijden goed, kunnen kruipen etc.
Alleen de maat voering is net als marklin/trix niet geheel goed, hij is te kort.
Mvg, Marcel
Gelogd
Mvg, Marcel
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #3 Gepost op:
04 November 2006, 22:35:09 »
Heb er ook 2.
Moeten nog omgebouwd worden naar digitaal. Wellicht van de week en dan testrijden, maar das nog niet zeker.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
ArtMan
Offline
Berichten: 429
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #4 Gepost op:
04 November 2006, 22:38:21 »
Hmm, begrijp ik nou goed uit jullie reacties dat er 2 versies zijn? Eentje met 1 motor met vliegwiel en eentje met 2 motoren?
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #5 Gepost op:
04 November 2006, 22:39:14 »
herkenbaar aan de witte en blauwe dozen.
Blauwe dozen zijn de goede dozen.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
ArtMan
Offline
Berichten: 429
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #6 Gepost op:
04 November 2006, 22:40:41 »
Aha. En wat kosten de blauwe dozen?
Zouden ze om te bouwen zijn naar marklin digitaal?
Gelogd
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #7 Gepost op:
04 November 2006, 22:45:59 »
hallo
hoeveel ze kosten??
op marktplaats kosten ze gemiddeld 90 euro en als je geluk hebt is het €85.-
ik heb er een op eurospoor gevonden(zonder hekwerk helaas) voor 35.-
maar nieuw bij de modeltreinexpress kost hij €95.-
mvg
bart
Gelogd
Louis Holleman
Offline
Berichten: 751
Osse historie
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #8 Gepost op:
12 November 2006, 15:20:50 »
Hoi, ik heb er 3 rondrijden uit de latere serie: zowel de 6485 als de 6497 als de 6520.
Ze grommen nogal, maar dat vind ik acceptabel bij een dieselmodel
Voorzien van Viessmann decoders (passen i.d.d. maar net bovenin de cabine en dus zie je ze, tenzij je de ramen afschermt). Ze zouden ook in de bak onderin moeten kunnen, maar dat is al helemaal een gigaklus.
De geelgrijze is m.b.v. transfers van Kleinspoor te moderniseren (rode zijwand cabine en Railion transfers).
Ik rijd er doorgaans mijn kolentrein mee (34 stuks Mehano Falns en Fleischmann Fals), aanvankelijk triple maar inmiddels is de 6520 voorzien van nieuwe assen zonder tandwielen dus die is nu dummy en is het dubbeltraktie geworden. Gaat prima. Wat helaas niet gaat is stroomvoerende koppelingen monteren zodat ze met elkaar doorverbonden kunnen worden: e.e.a. past niet fatsoenlijk in de schachten.
Wat ook een crime is: het hekwerk. Plastic, erg gevoelig en hopeloos als je de kap wilt afnemen. Ik ben van plan messing hekwerken te gaan solderen m.b.v. malletjes en die erop te zetten.
Mijn 6485 kwam ook 2e hands bij een bekende firma vandaan voor 30 euro en rijdt prima. De rest is nieuw gekocht voor ca 90 euro/st.
Gelogd
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)
Michel Enzerink
Offline
Berichten: 13
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #9 Gepost op:
13 November 2006, 19:23:24 »
ook ik heb de 6485 en ben er tevreden over alleen ik heb de decoder onderin de bak zitten het valt nog wel mee dat gepruts met die decoderstekker met een beetje worstelen gaat hij precies langs het draaistel.
Gelogd
beter een trein dan een verre vriend.
Trainmotion
Offline
Berichten: 200
I'm watching you
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #10 Gepost op:
14 November 2006, 00:11:23 »
Ik vind de 6485 goed rijden. Alleen idd bij digitaliseren moeilijk uit te voeren. Ik heb daarvoor het draaistel eruit moeten halen, want kreeg het stekkertje er niet langs.
Voor de rest gaat het plastic hekwerk gauw kapot en/of krom. Ik heb zelfs in de plastic verpakking moeten knippen (binnenzijde blauwe doos) zodat hij zonder het hekwerk te beschadigen in de verpakking kon.
Mijn 6485 heb ik nieuw op eurospoor 2005 voor 60,- euro gekocht bij Brekelmans.
Een spotprijs vind ik zelf.
Groet,
Roelof
Gelogd
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V
Wim Waleboer
Offline
Berichten: 197
Pluk de dag
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #11 Gepost op:
15 November 2006, 12:09:52 »
Op blauwe dozen staat overigens : made by Bachman
De witte dozen LILLIPUT zul je nieuw niet meer aantreffen,ook deze is in de neerwaartse spiraal met het samenwerkingsverbond toendertijd ten onder gegaan(lima, jouef,rivarossi en lilliput)
Gelogd
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/
ArtMan
Offline
Berichten: 429
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #12 Gepost op:
15 November 2006, 13:09:03 »
jammer dat de schaal niet helemaal klopt
hij is toch een stuk kleiner dan Matrix.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22519
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #13 Gepost op:
15 November 2006, 16:00:47 »
Ik herrinner me dat de draaistellen met van die klunzige clipjes op hun plaats werden gehouden. Of niet. Bij mijn exemplaar gebeurde het regelmatig dat een draaistel bleef staan als ik het model optilde.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2406
Re: Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V
«
Reactie #14 Gepost op:
15 November 2006, 16:05:47 »
De loks uit de eerste serie hadden de nummers 6401, 6402 of 6403 en ze waren er analoog, AC, en digitaal voorbereid volgens
www.nsinmodel.com
mvg,
Matthijs
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaringen met Liliput MAK-Diesellok, NS, Ep. IV / V