Ach kom nou toch, wie wil je voor de gek houden?
Is er iemand die de aankondiging van Artitec niet gewoon las als dat ze in een Artitec doos voor (vrijwel) dezelfde prijs (geindexeerd desnoods) zouden gaan worden geleverd?
Ladingen Ep.3 rijtuigen en tig versies van een relatief insignificant postrijtuig, maar als het voor relatief veel Nederlandse modelspoorders belangrijkste type moet komen (diesellijnen zijn makkelijker na te bootsen en de 2200 was nou juist een van de ruim vertegenwoordigde locs) dan kan het ineens niet?
..... dit soort politiek correcte tegenreacties gooien eerder olie op het vuur...
Ik wil niemand voor de gek houden. Ik vind het gewoon gezond om zaken ook eens van een andere kant te bekijken. Als je dat doet, dan krijg je namelijk een beter beeld van de zaken.
En ik vind het jammer dat er zo snel negatief wordt geschreven over de fabrikanten van Nederlandse modellen.
Voor wat betreft de prijs begrijp ik jouw teleurstelling - dat had ik overigens al geschreven - maar zitten de nu aangekondigde DE Plan E's dan niet in een Artitec doos?
Die Ep 3 modellen zijn als warme broodjes over de toonbank gegaan, waaruit ik afleid dat er veel mensen blij mee ware. Dat postrijtuig was ook niet zo heel erg insignificant, want daarvan werd juist een extra serie uitgebracht omdat er zoveel vraag naar was.
Wie zegt dat de DE-variant het belangrijkste type is voor relatief veel Nederlandse modelspoorders? Hoeveel mensen zitten er dan op te wachten? Hoe verhoudt zich dat tot het aantal dat nodig is om een serie te laten maken? Ik weet het niet, maar jij blijkbaar wel.
Politiek correct zou zijn als ik ga meehuilen met de wolven in het bos en dat doe ik nu juist niet.
Ik vind deze opmerking extra jammer, omdat ik volgens mij alleen maar een een suggestie doe om eens anders tegen de zaak aan te kijken. Ik val niemand aan.
Jij vindt het blijkbaar nodig om een negatief waardeoordeel te geven aan mijn reactie. Ik vind dat een zwakke manier van discussieren. Kom liever met inhoudelijke argumenten.
Je mag overigens best zeggen dat ik olie op het vuur gooi. Maar dan wel in de zin dat er blijkbaar mensen zijn die boos worden als iemand ze tegenspreekt. Als ik hier geen mening meer mag geven die afwijkt van de jouwe, zeg dat dan meteen. Maar ga het niet op de man spelen met kwalificaties als "politiek correct".
De enige die daar iets duidelijk over kan zeggen is Artitec zelf. Als er vanuit de handel voldoende bestelligen komen voor het fietsenrijtuig zal het zeker komen.
Maar niet omdat een paar mensen zo'n ding willen hebben. Zoals eerder al gezegd: een batch bedraagt 500 stuks.
Het lijkt me het handigst om gewoon de site van hun in de gaten te houden en daarnaast je lokale winkelier. Ik zou zeker niet allemaal mails naar Artitec gaan sturen. Ze zijn daar hartstikke druk met van alles en nog wat.
op zich lijkt het me vrij logisch dat Artitec zich even terughoudend opstelt tov de markt.
Rondkijkend op houten en bij winkeliers constateer ik nog een een enorme berg onverkochte rijtuigen. (vorige week even bij huider geteld, meer dan 100 stuks zo op de grond) De eerste afnemers van Artitec zijn de winkels, niet de enkele rijders hier op het forrum. In economisch slechte tijden waken winkels er toch voor om niet te veel voorraad te gaan kweken. Risico's worden simpelweg te groot, eerst zullen deze voorraden weggezet moeten worden ( lees dumpen) en daarna zal er wel weer wat komen. 2de en 3de runs van een model zijn altijd minder in aantal dan de oorspronkelijke run.