Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 22:01:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 21:56:22
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
Vandaag om 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:04:58
Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 20:57:51
Piko blauwe 1000 door Deetrein
Vandaag om 20:52:31
Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
  

Auteur Topic: Lima Cisalpino ETr 470.  (gelezen 9653 keer)

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re:lima cisalpino ETr 470.
« Reactie #15 Gepost op: 07 May 2009, 18:28:18 »
Hallo Maarten,

Met logo.

Je kunt me ook mailen: aweber@kabelfoon.nl

Gr Arnout.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1667
Re: lima cisalpino ETr 470.
« Reactie #16 Gepost op: 13 September 2014, 10:10:21 »
..even heropenen.

Ik heb een 9 delige set op de kop getikt. Ik vind de rij eigenschappen echter beroerd. Wellicht omdat de trein enige tijd heeft stil gestaan.

Zijn er (naast de relatief dure SB motoren) alternatieve motoren beschikbaar met minder geluid en rustigere rij eigenschappen?


Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 664
    • Foto Website
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #17 Gepost op: 16 February 2015, 00:00:33 »
Hallo Luc,

Naar mijn weten zijn er geen anderen makkelijke oplossingen. Mits je bereid bent enig verbouwwerk te doen kun je voor 30€ wel een goeie motor kopen.

Gezien de waarde van het treinstel zou ik het echter niet wagen. Ik heb ook gekozen voor de SB optie.

Overigens,



En daar ben ik het nog altijd mee eens, ook in model  ;D

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #18 Gepost op: 16 February 2015, 15:26:44 »
Hallo,

Als ik dit draadje zo lees, heb ik de stellige indruk dat het hier om al wat oudere Lima-modellen gaat. Ik begrijp dat met name de rijkwaliteiten nou niet je dát zijn.

Hebben jullie je gerealiseerd dat inmiddels Lima een tweede range (let wel: NIET "tweederangs" ;D ) HO- modellen onder de naam Lima Expert op de markt heeft gebracht. Daaronder bevindt zich ook een model van de nieuwste serie bi-courante treinstellen die tussen Zwitserland en Italië wordt ingezet. Zowel de italiaanse als de Zwitserse versie wordt aangeboden. De oordelen van de "kenners"  over deze nieuwe serie Lima Expert modellen zijn positief. Ze zijn opvallend goedkoop en ook de aanvullingen op de basis-sets zijn al aangekondigd (en wellicht zelfs al in produktie).

Het interessante van de Lima Expert  modellen is dat deze als gelijkstroommodellen op de markt worden gebracht, maar reeds af fabriek speciaal zijn voorbereid om ook op Märklin wisselstroombanen te functioneren. "Men zegt" dat het een kwestie is van het aanbrengen van een door Lima Expert aangeboden sleper en het omsteken van een paar pinnetjes in het interieur van het model. Er wordt niet gesproken dat de binnenmaat van de wielen moet worden aangepast aan Märklin-normen d.w.z. op 14mm "samengeperst".

Ik hoop dat die laatste mededeling mijnerzijds nu niet weer leidt tot een ganse discussie of de wielen onder dat treinstel inderdaad zondermeer geschikt kunnen zijn (of niet) voor inzet op zowel gelijkstroom als wisselstroombanen. Nou jou ESU biedt ook materieel aan dat "naar men zegt" ook zonder aanpassing van de binnenmaat van de wielen voor beide sytemen geschikt is.

Gegroet,

Rob van Kooy

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 664
    • Foto Website
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #19 Gepost op: 16 February 2015, 18:10:27 »
Beste Rob,

Ook van de ETR 610 ben ik niet overtuigd.

Ik heb het volgende verslag gelezen op DSO.
Daar was men ook niet super lovend, zeker niet over de motor.
Tevens las ik dat Lucf, hier ook bekend het treinstel reeds in ontvangst heeft genomen.
Misschien kan hij ons meer vertellen?

Voorlopig wacht ik op de ACME versie.

Gr Joost
« Laatst bewerkt op: 16 February 2015, 18:13:19 door Joost Boudewijns »

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #20 Gepost op: 18 February 2015, 00:10:54 »

Voorlopig wacht ik op de ACME versie.

Dag Joost,

Het was maar een 'tip" van mij.

In het algemeen ben ik altijd wat huiverig voor de "ervaringen" van collegae die een juist gekocht model in een forum gaan beoordelen, zeker op het DSO. Wat bedoelen ze als ze een motor van een model niet al te best vinden? Zo ken ik lieden, die "onpasseljk" worden als er geen vijfpolige motor in een loc zit.  Ik let er altijd op wat Zwitsers van nieuwe produkten vinden. Die eisen gewoonweg goedwerkende modellen. Zo heb ik al lang de indruk dat modellen voor de Zwitserse markt kwalitatief altijd wat beter zijn dan die voor andere landen, en laat dit model nu juist ook voor de Zwitserse markt zijn bedoeld omdat deze treinstellen ook in Zwitserland komen.

Tot mijn spijt blijft het - zeker de laatste jaren - altijd een risico als je "iets nieuws" koopt en ook ik heb soms aan een nieuw model wel wat moeten prutsen. Maar aan motoren kan je als het echt nodig blijkt wel wat doen door er een andere in te zetten om de boel goed rijdend te krijgen. Aan het uiterlijk van een treinmodel iets te veranderen -als het je niet zint-  is meestal een moeilijker opgaaf.

Wat ik je in ieder geval zou raden is zo'n relatief dure aankoop bij een gevestigde winkelier te doen. Dat is de enige garantie dat je verhaal kunt halen als er écht wat aan de hand is. Maar dat dit het geval is bij die Lima Expert produkten heb ik nu ook weer niet gelezen. Ja, je moet de pantografen uiteraard zodanig "trimmen" dat ze nét niet de eventuele bovenleiding raken. Dat doe ik met alle modellen waar je die eenbenige pantografen op hebt zitten. Zodra die ergens achter de bovenleiding blijven hangen is het meestal meteen uit met de pret, zeker bij de kunstofpanto's die op het Lima model zitten.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Ik heb het niet zo gevolgd, maar komt ACME inderdaad ook met zo'n treinstel?

Gegroet, en succes gewenst!

Rob van Kooy
 

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #21 Gepost op: 19 February 2015, 14:22:36 »
Ik heb nog steeds ergens een complete set liggen, dus de basisset en de uitbreiding.
Destijds wilde de vraagsteller naar mijn idee voor een dubbeltje op een bepaalde rang zitten, dus dat ging niet door. Het is namelijk vrij simpel:  de prijs van alleen de tussenwagens is gelijk aan de prijs van de tussenwagens met de basisset.
Als er nog iemand interesse heeft, dan doe maar een PB.  Wel met een serieues voorstel, anders ga ik niet eens de moeite doen om de sets te zoeken.
(Zoeken:  vorige keer dat ik iets ging zoeken heeft het mij met 2 man een hele middag gekost met als resultaat: niet gevonden. Vandaar dat het wel serieus moet zijn)

Voor de duidelijkheid:  met de originele logo's.

Voor de nog betere duidelijkheid:  het betreft destijds nieuwe sets, die nooit gereden hebben.  Zijn er tandwielen kapot of wat dan ook: geen garantie. Je koopt zoals het is.

Maarten

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
« Reactie #22 Gepost op: 19 February 2015, 16:35:50 »
Ja hehe.

ons ben zunig.
Bewaar je je je treinen in een veilinghal dat je de hele middag moet zoeken.

Gr Arnout.