Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
Duits transport, waar in NL? door WimC
Vandaag om 18:37:07
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 17:54:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:48:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
  

Auteur Topic: Wielen Valleitreinen slijten te snel; dienstregeling aangepast  (gelezen 3289 keer)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re:Wielen Valleitreinen slijten te snel; dienstregeling aangepast
« Reactie #15 Gepost op: 21 April 2009, 01:16:54 »
De Zoetermeerlijn was één grote keerlus. Gewoon regelmatig wisselen van linksom naar rechtsom en het probleem is opgelost.


JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Wielen Valleitreinen slijten te snel; dienstregeling aangepast
« Reactie #16 Gepost op: 21 April 2009, 01:54:33 »
tja, er zijn toch bochtigere lijnen op de wereld dan die valleileijn en daar rijden ook treinen... maar we horen t nog wel es ofzo.

Op de wereld : ja
Echter in NL is het een "berucht" baanvak, in alle matbladen staan ook aparte waarschuwingen voor een paar baanvakken, waaronder de Kippenlijn. Vooral de bogen bij Barneveld Aansluiting en Ede-Wageningen bij binnenkomst zijn uitzonderlijk krap gelegd.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:Wielen Valleitreinen slijten te snel; dienstregeling aangepast
« Reactie #17 Gepost op: 21 April 2009, 11:03:43 »
Na iedere rit heb je daar toch gedriehoekt? Geen overmatige slijtage aan één kant dus!

Nee, niet gedriehoekt, gewoon gekeerd.  Klein verschil, zelfde resultaat.   ;)

mvg,
Gert