Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door meino
Vandaag om 20:21:59
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 20:21:05
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:19:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:13:29
Sfeer op je modelbaan door Rob Ellerman
Vandaag om 19:46:38
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
RhB H0m, Albulisch door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:30:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:22:52
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 18:56:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
  

Auteur Topic: DD-ARm  (gelezen 17358 keer)

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
DD-ARm
« Gepost op: 17 April 2009, 09:35:40 »
in RM 263 stond dat de DD-AR op revisie gaat en dat deze eind 2010 afgeleverd word, weet iemand hoe deze eruit gaat zien qwa kleur en inrichting? de DD-ARm word 6 delig. Welke traject word deze dan ingezet?

jakop

  • Gast
Re:DD-ARm
« Reactie #1 Gepost op: 17 April 2009, 09:52:13 »
Ik schat de vla-vlip versie van Frederico niet ver van de toekomstige werkelijkheid, maar weten......doe ik het niet. Afwachten maar.
Ik heb wel het materieel nog maar eens uitgebreid gefotografeerd voordat je het weet zijn ze schaars....

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:DD-ARm
« Reactie #2 Gepost op: 17 April 2009, 10:05:24 »

Even uit mn hoofd wat ik er van gehoord heb:
Volgens mij was het de bedoeling dat het materieel de intercitydienst ingaat, dus ik verwacht geen vlaflip kleuren. Volgens mij worden het trouwens niet alleen 6 delige stellen, maar ook 4 delige. De 1700 blijven denk ik met 6 bakken rijden, de mddm motorwagens vormen met 3 rijtuigen de 4 delige stellen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DD-ARm
« Reactie #3 Gepost op: 17 April 2009, 10:26:23 »
Ben dan wel hééél benieuwd waarmee NSR alle stoptreinreizigers gaat vervoeren die nu in DD-AR vervoerd worden.....

De SLT is een leuk ding, maar absoluut niet toereikend om in de spits 2 DD-AR stammen te vervangen......

Op de Enkhuizerlijn kunnen ze in ieder geval wel blijven rijden, aangezien die diensten tegenwoordig IC-diensten zijn geworden. Maar ik ben met name erg benieuwd hoe men dat op bijvoorbeeld de lijn Zwolle-Amersfoort-Utrecht C gaat doen

De tijd zal het leren.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 17 April 2009, 10:28:38 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DD-ARm
« Reactie #4 Gepost op: 17 April 2009, 10:33:47 »
Nogmaals gelezen en klopt dat 25 compostities van 4 en 25 composities van 6. Ik hoop op de IC kleuren, vlavlip kleuren vind ik niks, bij de SLT staat het wel, bij DD-AR zou het niet staan

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:DD-ARm
« Reactie #5 Gepost op: 17 April 2009, 10:35:44 »
ff scrollen

Er staan wat schetsen. Ook stond er nog een plaatje met 'technische' tekeningen alleen deze is niet meer te zien.

artikel nedtrain

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:DD-ARm
« Reactie #6 Gepost op: 17 April 2009, 10:37:44 »
Voorlopig worden er 50 stammen gevormd. IC-mat.
25 4-tjes en 25 6-jes. Alle met mDDM.
Blijft over 29 Bvk's (even zoveel loccen) en een zooitje rijtuigen, waar nog geen beslissing over genomen is.

Speculaas aan: ICK en ICL verdwijnt in rap tempo samen met de loc 1800. Dit loc type is dan alleen nog nodig voor het rijden van de paar stammen DDM-1 (13?) Dit acht NSR niet wenselijk. (zie ICM-0 en SM'90)
De tussenrijtuigen DDM-1 worden tzt gelijk gemaakt aan DD-AR(m) om samen met het overgebleven DD-AR (zie boven) complete trek-duws tammen te vormen in combinatie met een 1700.
De serie 1800 is nu geheel overbodig en wordt zo mogelijk verkocht. De Bvk's van DDM-1 zullen kennis maken met de snijbrander.

Als alles aan het rijden is hebben we van de 80 1700 loc's er 29 met Bvk (DD-AR) en 32 met BDs (ICRm). Houdt over: 19 loc's voor overige diensten/reserve/in onderhoud.  Speculaas uit.


mvg

Sander.


ps (ik ga maar eens solliciteren bij NS materieelbeheer. Wat mij betreft komt er snel een nieuwe locserie op het spoor met ICwaardige rijtuigen, anders hebben we dalijk geen "echte" treinen meer bij NSR)
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DD-ARm
« Reactie #7 Gepost op: 17 April 2009, 10:54:00 »

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DD-ARm
« Reactie #8 Gepost op: 17 April 2009, 10:56:00 »
vind het wel jammer dat de 1800 verdwijnen. Straks word het alleen maar treinstel

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:DD-ARm
« Reactie #9 Gepost op: 17 April 2009, 13:04:09 »
Qua schuine wanden lijkt dit meer VIRM... maar zal wel een 'artist impression' zijn..
Geen schuiframen meer? Dus airco?
Blijf het een krappe bende vinden qau zitcomfort al die dubbeldekkers. In de ochtendspits gaat er  wat mij  betreft nog niets boven plan V/T.
No dress rehearsel, this is our life.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DD-ARm
« Reactie #10 Gepost op: 17 April 2009, 13:20:30 »
.......(ik ga maar eens solliciteren bij NS materieelbeheer. Wat mij betreft komt er snel een nieuwe locserie op het spoor met ICwaardige rijtuigen, anders hebben we dalijk geen "echte" treinen meer bij NSR).... Sander

Kijk met zo'n visie op het materieel bij NSR wordt het dus nooit wat voor jou als Materieelbeheerder............
Niet onaardig bedoelt hoor, maar materieelbeheer bij NSR gaat wat verder dan gehobbij !

Gr. pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:DD-ARm
« Reactie #11 Gepost op: 17 April 2009, 16:23:43 »
Dat van die dichte ramen klopt, het gemoderniseerde DD-AR matrieel wordt voorzien van airco. Momenteel word de mDDm die in brand heeft gestaan op de ijsselbrug weer opgebouwd en gelijk gebruikt als proefstel  ;)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:DD-ARm
« Reactie #12 Gepost op: 17 April 2009, 22:01:25 »
Kijk met zo'n visie op het materieel bij NSR wordt het dus nooit wat voor jou als Materieelbeheerder............
Niet onaardig bedoelt hoor, maar materieelbeheer bij NSR gaat wat verder dan gehobbij !

Gr. pewiam

NSR is qua materieelbeleid het spoor volledig bijster. Er zit al jarenlang geen consistentie meer in. Gevolg: er worden honderden miljoenen over de balk gegooid. Materieel dat nog jarenlang mee kan, gaat onnodig naar de sloop en de rest wordt onderworpen aan extreem kostbare verbouwingen.  Zolang NS het monopolie op het hoofdrailnet heeft, kan het bedrijf zich deze verspilling permitteren.

Oh ja, mDDM is ontworpen om maximaal vier DD-AR rijtuigen te slepen, niet vijf... De koeling van de tractieinstallatie is vanaf het begin een kwetsbaar punt geweest, en toen hoefde mDDM maar drie rijtuigen te trek/duwen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:DD-ARm
« Reactie #13 Gepost op: 17 April 2009, 22:06:13 »
Citaat
Materieel dat nog jarenlang mee kan, gaat onnodig naar de sloop en de rest wordt onderworpen aan extreem kostbare verbouwingen.
je bedoelt ICK, 1800?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:DD-ARm
« Reactie #14 Gepost op: 17 April 2009, 22:08:36 »
Er wordt gezegd trouwens dat mDDM (motorbakken) de 4 delige stammen gaan vormen en 1700 6 rijtuigen te trekken/duwen krijgt