Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Op Zuid (NL H0)
door
Jeroen Water
Vandaag
om 07:14:39
Problemen met digitale koppeling Roco
door
Ben
Vandaag
om 05:55:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:12:38
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
door
NS264
Vandaag
om 01:13:30
Pendel module
door
saskia
Vandaag
om 01:10:38
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
saskia
Vandaag
om 00:57:52
CTA’s jaren …70? / 80…
door
grossraumwagen
21 September 2025, 23:08:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
21 September 2025, 23:03:00
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Edsko Hekman
21 September 2025, 22:49:14
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
21 September 2025, 22:31:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
eitreb
21 September 2025, 21:55:26
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
21 September 2025, 21:49:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
21 September 2025, 21:34:28
Aachenau West
door
wob
21 September 2025, 21:30:31
Messing op z'n Zweeds (h0)
door
AB 7216
21 September 2025, 21:02:53
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
21 September 2025, 20:57:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
21 September 2025, 20:47:52
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
bask185
21 September 2025, 19:36:26
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
21 September 2025, 18:34:20
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Frank 123
21 September 2025, 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
21 September 2025, 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
21 September 2025, 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
aad52
21 September 2025, 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
21 September 2025, 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen
door
Ivo tB
21 September 2025, 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
21 September 2025, 16:36:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
C_Jabaaij
21 September 2025, 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Erik01
21 September 2025, 15:58:56
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
21 September 2025, 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity'
door
the_gold
21 September 2025, 13:59:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kalktreinen (gelezen 24028 keer)
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #60 Gepost op:
13 October 2011, 19:54:27 »
Ik denk dat ze toen nog wel normaal reden, in 2007 in ieder geval wel.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #61 Gepost op:
13 October 2011, 19:58:30 »
Ik heb net wat beter in mijn digitale archief gekeken, en het was 2007*.
Dan zullen ze dat wel zijn
*
(Wat vliegt de tijd
)
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #62 Gepost op:
13 October 2011, 20:03:01 »
De tijd vliegt zeker ja
.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #63 Gepost op:
13 October 2011, 20:08:53 »
Uh, waarom "
" ...
ik dacht eerst 2008 omdat de Stoomstichting toen ook die grensovergang genomen had, vandaar mijn vergissing.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #64 Gepost op:
13 October 2011, 20:13:23 »
Sorry Bob, die
was omdat de tijd zo vliegt. Dan heb je zo weinig tijd voor de hobby
. Niks tegen jou natuurlijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #65 Gepost op:
13 October 2011, 20:16:47 »
Ik Schrok al
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:Kalktreinen
«
Reactie #66 Gepost op:
13 October 2011, 22:47:34 »
Zelfs deze combinatie is realistisch
Gelogd
Zsjoske
Offline
Berichten: 160
n spoorder
Re:Kalktreinen
«
Reactie #67 Gepost op:
14 October 2011, 00:46:53 »
Pff.. Lang verhaal. Mijn herinnering/beleving 3 producten trein.
Zo werd ‘in de goede tijd’ de 3 producten trein 30/32 wagons vanuit Vise/Lixe altijd door de zwaarste Belgische 6 assige diesel machines – soms zelfs in dubbel tractie - naar Maastricht gebracht en gestald op een van de -toen nog niet geëlektrificeerde- aan de oost zijde gelegen opstelsporen.(hoogstwaarschijnlijk iets met omlopen v.d. Belgische lok)
De 3 producten trein was niet geliefd zowel bij het spoorpersoneel evenals de bevolking.
Voor de Belgen was een wagon pas vol als ie vol was en vaak veel te zwaar beladen (zakte zelfs herhaald door zijn assen,
zie ongelukken op het spoor
) de kalk kwam dan ook regelmatig boven de wagons uit en veel inwoners van Maastricht klaagden over stof/kalk overlast welke uit de wagons waaide.
Waar weet ik dit van, nou heb een ver familie lid ‘gehad’ welke machinist was op een rangeerlok en deze vertelde vaak wat verhalen. O.a. meerder al of niet geschakelde 2200 of 2400 kregen deze trein niet van zijn/haar plaats. De wagons/trein moest dan in meerde delen worden gesplitst om klaar gezet te worden op een wel geëlektrificeerd opstelspoor, zodat er elektrische lok voor kon. Dat had nog al wat haken en ogen, zoals veel loop/steekwerk om de wagons weer in een juiste volgorde klaar te zetten. Zijn destijds heel wat Heiligen wakker geworden.
Zover ik me kan herinneren, van zijn verhalen, was alleen een 1300 is staat om deze zware trein de lange helling Bunde – Elsloo op te trekken. Toen de vraag wat minder werd en de treinen korter misschien een 1200 of zelfs een 1000 ?? maar nooit een of meerdere 2200 of 2400.
Gr. Jos
Gelogd
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen