Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 02:32:51
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 02:19:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Albert.H0
Vandaag
om 00:02:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
24 December 2025, 23:57:02
Goede wensen voor 2026
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026
door
marco
24 December 2025, 23:22:03
MoBaBro.de
door
Jelmer
24 December 2025, 23:17:59
Aachenau West
door
Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen.
door
sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen..
door
R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois
door
Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw?
door
Petertje
24 December 2025, 17:38:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kalktreinen (gelezen 24772 keer)
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #60 Gepost op:
13 October 2011, 19:54:27 »
Ik denk dat ze toen nog wel normaal reden, in 2007 in ieder geval wel.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8263
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #61 Gepost op:
13 October 2011, 19:58:30 »
Ik heb net wat beter in mijn digitale archief gekeken, en het was 2007*.
Dan zullen ze dat wel zijn
*
(Wat vliegt de tijd
)
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #62 Gepost op:
13 October 2011, 20:03:01 »
De tijd vliegt zeker ja
.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8263
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #63 Gepost op:
13 October 2011, 20:08:53 »
Uh, waarom "
" ...
ik dacht eerst 2008 omdat de Stoomstichting toen ook die grensovergang genomen had, vandaar mijn vergissing.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #64 Gepost op:
13 October 2011, 20:13:23 »
Sorry Bob, die
was omdat de tijd zo vliegt. Dan heb je zo weinig tijd voor de hobby
. Niks tegen jou natuurlijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8263
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #65 Gepost op:
13 October 2011, 20:16:47 »
Ik Schrok al
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:Kalktreinen
«
Reactie #66 Gepost op:
13 October 2011, 22:47:34 »
Zelfs deze combinatie is realistisch
Gelogd
Zsjoske
Offline
Berichten: 160
n spoorder
Re:Kalktreinen
«
Reactie #67 Gepost op:
14 October 2011, 00:46:53 »
Pff.. Lang verhaal. Mijn herinnering/beleving 3 producten trein.
Zo werd ‘in de goede tijd’ de 3 producten trein 30/32 wagons vanuit Vise/Lixe altijd door de zwaarste Belgische 6 assige diesel machines – soms zelfs in dubbel tractie - naar Maastricht gebracht en gestald op een van de -toen nog niet geëlektrificeerde- aan de oost zijde gelegen opstelsporen.(hoogstwaarschijnlijk iets met omlopen v.d. Belgische lok)
De 3 producten trein was niet geliefd zowel bij het spoorpersoneel evenals de bevolking.
Voor de Belgen was een wagon pas vol als ie vol was en vaak veel te zwaar beladen (zakte zelfs herhaald door zijn assen,
zie ongelukken op het spoor
) de kalk kwam dan ook regelmatig boven de wagons uit en veel inwoners van Maastricht klaagden over stof/kalk overlast welke uit de wagons waaide.
Waar weet ik dit van, nou heb een ver familie lid ‘gehad’ welke machinist was op een rangeerlok en deze vertelde vaak wat verhalen. O.a. meerder al of niet geschakelde 2200 of 2400 kregen deze trein niet van zijn/haar plaats. De wagons/trein moest dan in meerde delen worden gesplitst om klaar gezet te worden op een wel geëlektrificeerd opstelspoor, zodat er elektrische lok voor kon. Dat had nog al wat haken en ogen, zoals veel loop/steekwerk om de wagons weer in een juiste volgorde klaar te zetten. Zijn destijds heel wat Heiligen wakker geworden.
Zover ik me kan herinneren, van zijn verhalen, was alleen een 1300 is staat om deze zware trein de lange helling Bunde – Elsloo op te trekken. Toen de vraag wat minder werd en de treinen korter misschien een 1200 of zelfs een 1000 ?? maar nooit een of meerdere 2200 of 2400.
Gr. Jos
Gelogd
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen