Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 12:59:27
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 12:59:23
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 12:56:40
Pendelbetrieb
door
Peter Schiffelers
Vandaag
om 12:34:45
Acme nieuwe ICNG
door
Teoalessandro
Vandaag
om 12:29:54
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
Vandaag
om 12:29:12
3d printen van ns daglichtseinen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:27:52
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Frits C
Vandaag
om 12:24:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Teoalessandro
Vandaag
om 12:19:44
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:14:01
Rondom Charlois
door
Syb030
Vandaag
om 12:03:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:02:46
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 12:00:09
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
Vandaag
om 11:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:26:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:22:05
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:01:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:56:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 09:37:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:27:20
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178?
door
ruudns
Vandaag
om 08:55:31
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frits C
Vandaag
om 06:44:08
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
Vandaag
om 01:17:39
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kalktreinen (gelezen 24342 keer)
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #60 Gepost op:
13 October 2011, 19:54:27 »
Ik denk dat ze toen nog wel normaal reden, in 2007 in ieder geval wel.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8245
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #61 Gepost op:
13 October 2011, 19:58:30 »
Ik heb net wat beter in mijn digitale archief gekeken, en het was 2007*.
Dan zullen ze dat wel zijn
*
(Wat vliegt de tijd
)
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #62 Gepost op:
13 October 2011, 20:03:01 »
De tijd vliegt zeker ja
.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8245
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #63 Gepost op:
13 October 2011, 20:08:53 »
Uh, waarom "
" ...
ik dacht eerst 2008 omdat de Stoomstichting toen ook die grensovergang genomen had, vandaar mijn vergissing.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #64 Gepost op:
13 October 2011, 20:13:23 »
Sorry Bob, die
was omdat de tijd zo vliegt. Dan heb je zo weinig tijd voor de hobby
. Niks tegen jou natuurlijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8245
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #65 Gepost op:
13 October 2011, 20:16:47 »
Ik Schrok al
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:Kalktreinen
«
Reactie #66 Gepost op:
13 October 2011, 22:47:34 »
Zelfs deze combinatie is realistisch
Gelogd
Zsjoske
Offline
Berichten: 160
n spoorder
Re:Kalktreinen
«
Reactie #67 Gepost op:
14 October 2011, 00:46:53 »
Pff.. Lang verhaal. Mijn herinnering/beleving 3 producten trein.
Zo werd ‘in de goede tijd’ de 3 producten trein 30/32 wagons vanuit Vise/Lixe altijd door de zwaarste Belgische 6 assige diesel machines – soms zelfs in dubbel tractie - naar Maastricht gebracht en gestald op een van de -toen nog niet geëlektrificeerde- aan de oost zijde gelegen opstelsporen.(hoogstwaarschijnlijk iets met omlopen v.d. Belgische lok)
De 3 producten trein was niet geliefd zowel bij het spoorpersoneel evenals de bevolking.
Voor de Belgen was een wagon pas vol als ie vol was en vaak veel te zwaar beladen (zakte zelfs herhaald door zijn assen,
zie ongelukken op het spoor
) de kalk kwam dan ook regelmatig boven de wagons uit en veel inwoners van Maastricht klaagden over stof/kalk overlast welke uit de wagons waaide.
Waar weet ik dit van, nou heb een ver familie lid ‘gehad’ welke machinist was op een rangeerlok en deze vertelde vaak wat verhalen. O.a. meerder al of niet geschakelde 2200 of 2400 kregen deze trein niet van zijn/haar plaats. De wagons/trein moest dan in meerde delen worden gesplitst om klaar gezet te worden op een wel geëlektrificeerd opstelspoor, zodat er elektrische lok voor kon. Dat had nog al wat haken en ogen, zoals veel loop/steekwerk om de wagons weer in een juiste volgorde klaar te zetten. Zijn destijds heel wat Heiligen wakker geworden.
Zover ik me kan herinneren, van zijn verhalen, was alleen een 1300 is staat om deze zware trein de lange helling Bunde – Elsloo op te trekken. Toen de vraag wat minder werd en de treinen korter misschien een 1200 of zelfs een 1000 ?? maar nooit een of meerdere 2200 of 2400.
Gr. Jos
Gelogd
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen