Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Jelmer
Vandaag
om 22:28:09
Rondom Charlois
door
Peervaneersel
Vandaag
om 22:27:43
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 22:21:30
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco
door
wob
Vandaag
om 22:11:59
Train o Matic smart power pack
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:07:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 22:05:54
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 22:00:45
Roco 42616
door
johan george
Vandaag
om 21:51:16
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 21:45:50
Raadplaatje
door
Sikko
Vandaag
om 21:36:57
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
Vandaag
om 21:17:03
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren
door
San-Markos
Vandaag
om 20:15:31
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:35:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 19:00:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:57:14
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV
door
sncf231e
Vandaag
om 18:55:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
RetroJack
Vandaag
om 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte
door
NS264
Vandaag
om 18:45:05
herrmann
door
Eric B
Vandaag
om 18:42:22
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 18:35:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 18:34:54
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
RdJ
Vandaag
om 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:52:51
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 15:46:46
Mijn geweatherde modellen
door
Paulus
Vandaag
om 15:43:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
minilocomaster
Vandaag
om 15:43:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 15:10:57
Probleem met Trix wagon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 15:09:54
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:51:53
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
KATO-kruiswissel ( n-spoor)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: KATO-kruiswissel ( n-spoor) (gelezen 1615 keer)
jan dutij
Offline
Berichten: 98
KATO-kruiswissel ( n-spoor)
«
Gepost op:
06 April 2009, 10:32:47 »
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met een nieuwe kruiswissel van Kato. Het lijkt net alsof er iets misgaat met de stroomvoorziening "ergens" halverwege de wissel. Grotere (stoom-)locs rijden er goed overheen, maar kleinere loc's ( tenderloc's) stoppen halverwege. Iemand een idee? ( behalve dan de tip dat je dat soort wissels niet moet kopen)
Dank, Jan
«
Laatst bewerkt op: 06 April 2009, 15:05:03 door jan dutij
»
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re:KATO-vierweg-wissel (n-spoor)
«
Reactie #1 Gepost op:
06 April 2009, 12:16:08 »
Wat is een vierwegwissel? Een heel Engels wissel, dus zeg maar een kruising tussen een wissel en een, eh, kruising?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
jan dutij
Offline
Berichten: 98
Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
«
Reactie #2 Gepost op:
06 April 2009, 15:07:06 »
Klinkt wel erg arrogant, maar ik zat veel in het Engels en Duits te l.llen, en was de goede naam vergeten: Kruiswissel dus. Dank U! Probleem wordt er trouwens niet minder van!
jan
Gelogd
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
«
Reactie #3 Gepost op:
06 April 2009, 15:19:29 »
Om het lastiger te maken, bedoel je nu kruiswissel of engels wissel. Omdat je zei dat je in het duits zat te l*llen. Het duitse kruiswissel heet hier een engels wissel.
Bij een nederlands kruiswissel worden twee parallele sporen kruislings verbonden.
Ik zie dat Kato alleen maar een kruiswissel in het programma heeft (part 20-210).
Meestal zitten er aan dit soort wissels nogal (relatief) grote plastic vlakken. Waarschijnlijk blijven kleine loc's hierop hangen bij geringe snelheden.
Erik
«
Laatst bewerkt op: 06 April 2009, 15:27:44 door KroKo
»
Gelogd
jan dutij
Offline
Berichten: 98
Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
«
Reactie #4 Gepost op:
06 April 2009, 18:36:31 »
Hoi Erik, Nee, ik bedoel kruiswissel. En inderdaad, als ik er goed naar kijk, zit er nogal wat plastic tussen de rails. Grotere Loc's, een BR 18, of een LNER 4000 trekken zich er met gemak over heen, maar een klein locje als de (NS?) 8800 gaat op zijn bek ( mond).
Wegflexen met een dremelachtige???
dank, jan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
KATO-kruiswissel ( n-spoor)