Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 00:25:23
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald Halma
Vandaag om 00:13:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijn v m
Vandaag om 00:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:16
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
11 July 2025, 23:53:16
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
11 July 2025, 23:49:10
Raadplaatje door R1954
11 July 2025, 23:21:09
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
11 July 2025, 22:47:05
Nu te koop: pantograaf type BBC en type Metropolitan Vickers (schaal H0) door EFM
11 July 2025, 22:39:25
Spoor- en tramweg parafernalia door Erik01
11 July 2025, 21:24:43
US diorama in H0 door RetroJack
11 July 2025, 21:15:46
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
11 July 2025, 21:11:44
ESU Loksound V4 Plux22 door W. Dagevos
11 July 2025, 20:43:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
11 July 2025, 19:57:46
Roco 2025 door Arjan6511
11 July 2025, 19:40:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
11 July 2025, 19:17:59
NZH A 1001 - 1004 door Hans Reints
11 July 2025, 19:16:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
11 July 2025, 18:40:44
20 toen door Arjan6511
11 July 2025, 17:26:19
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
11 July 2025, 17:14:47
Telefoonnummer Conrad......... door astrantia
11 July 2025, 16:22:05
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
11 July 2025, 15:53:14
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
11 July 2025, 15:46:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
11 July 2025, 14:27:56
S88n bus splitsen door Montanbahn
11 July 2025, 14:00:06
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Simon Stenneberg
11 July 2025, 13:51:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
11 July 2025, 13:47:16
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
11 July 2025, 13:13:41
Intermittende kortsluiting door Albert de Heer
11 July 2025, 13:00:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
11 July 2025, 12:54:44
  

Auteur Topic: massa en gevaren van modelspoorpraktijk  (gelezen 2095 keer)

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Gepost op: 27 March 2009, 12:14:30 »
Hallo
Ik heb dit artikel eens doorgelezen en als leek in de elektronika zou het
aangewezen zijn van een deskundige toch eens een klein schema te krijgen.Er zijn in de uitleg twee rechthoeken met goed en fout op maar zonder iets ingevuld.Mogelijks zijn dit schemas.
Groeten
Dito

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #1 Gepost op: 27 March 2009, 12:21:56 »
Hallo,
 Wat bedoel je precies?                ???
  Welk artikel ?                              ???
     Ik zie geen rechthoeken.         ???
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #2 Gepost op: 27 March 2009, 12:25:03 »
Als je geholpen wil worden, zul je toch echt beter je best moeten doen op de vraagstelling. Ik kan er geen kaas van maken...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #3 Gepost op: 27 March 2009, 12:29:45 »
Zie de site modelspoorpraktijk  ;)

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #4 Gepost op: 27 March 2009, 12:30:42 »
Hallo
Het staat in de encyclopedie van www.modelspoorpraktijk.nl onder digitale besturing...
massa en gevaren. en heeft iets te maken met het creeren van aardlus.
Groeten
Dito

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #5 Gepost op: 27 March 2009, 12:43:30 »
Tja, daar staan gewoon twee rode kruisjes. Die hele site werkt niet of is niet compleet.
NON-Informatie als het ware.

Mvg
Wim
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Jeroen van Tol

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
  • Think BIG - Think Digital
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #6 Gepost op: 27 March 2009, 12:55:46 »
Het was me overigens al eerder opgevallen dat er behoorlijk wat plaatjes missen op die site... Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat er plannen zijn om die gehele encyclopedie te updaten.
Daar kom je nu dus niet zo heel veel verder mee.

Jouw vraag is waarschijnlijk "Hoe sluit ik de massa(s) van de diverse apparaten op een juiste manier aan?".

Ik denk dat je met een beetje zoeken het antwoord hier wel ergens kunt vinden... En zo niet, dan is er vast iemand bereid om het uit te leggen.

Groet,
Jeroen.
Mijn leven is een pendeltrein waarvan de stations steeds een stukje vooruitgeschoven worden...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #7 Gepost op: 27 March 2009, 13:05:15 »
Men is al bezig om de boel over te zetten.
Dat heeft er mee te maken.
Wellicht beter om de boel compleet offline te gooien.

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #8 Gepost op: 27 March 2009, 13:09:02 »
Hallo
Wanneer je het ook gelezen hebt kun je zien dat er voor een leek zoals ik
wel tegenstrijdigheden inzitten nl eerst wordt geschreven:om een corr verbinding te maken is een koppeling van massa noodzakelijk alle - en o aanelkaar.Daaronder staat:niet zonder risico om alle massa's o-len en min-nen aan elkaar te knopen enz.Heeft iemand hier een uitleg voor?Niet dat ik er nu wakker van lig maar toch.
Dank
Dito

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #9 Gepost op: 27 March 2009, 13:13:55 »
HIER hebben we het 3 dagen geleden nog helemaal besproken en uitgelegd.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #10 Gepost op: 27 March 2009, 13:19:36 »
Hallo
Wanneer je het ook gelezen hebt kun je zien dat er voor een leek zoals ik
wel tegenstrijdigheden inzitten nl eerst wordt geschreven:om een corr verbinding te maken is een koppeling van massa noodzakelijk alle - en o aanelkaar.Daaronder staat:niet zonder risico om alle massa's o-len en min-nen aan elkaar te knopen enz.Heeft iemand hier een uitleg voor?Niet dat ik er nu wakker van lig maar toch.
Dank
Dito

Ja, daar is wel een uitleg voor, gezien de auteur van het verhaal, is het me duidelijk.

Sommige systemen hebben een gemeenschappelijk massa, en andere sytemen hebben dat nu juist niet. Hoe het bij jouw systeem aangesloten moet worden staat in de handleiding die bij jouw systeem zit. Dat is de enigste juiste omschrijving uitleg die uit je handleiding dus.

Mvg
Wim.

Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #11 Gepost op: 27 March 2009, 13:43:02 »
Hallo
Sorry Wim
Goed uw aanwijzing gelezen en toch gedeeltelijk verstaan.Maar sorry want ik had dit draadje niet gelezen omdat het over de power 3 ging en ik nog zover niet ben.Ik had er iets over gezien bij flatcable met een verwijzing naar de modelspoorpraktijk vandaar mijn in Uw geval overbodige vraag.
Toch dank,ik zal die vraag niet meer stellen want ik weet het antwoord nu.
Groeten
Dito

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #12 Gepost op: 27 March 2009, 14:33:11 »
Dito,

Het was dus geen overbodige vraag. Maar als je een wasmachine wil bedienen, ga je toch ook niet de instructies van een magnetron lezen. Wil je meer weten over massa aansluitingen, dan ga je naar de bieb en kijk dan in een boek over elektriciteit e.d. Daar steek je meer van op.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:massa en gevaren van modelspoorpraktijk
« Reactie #13 Gepost op: 29 March 2009, 15:39:43 »
Verdorie ik zit al dagen de handleiding van de afwasmaschine te lezen om mijn trein te doen stoppen en ik vond niks  ??? ;D
Groetjes
Johnny