Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:33:03
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
  

Auteur Topic: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?  (gelezen 1546 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Gepost op: 20 March 2009, 12:45:31 »
Het is vast wel eens vermeld, maar ik heb het niet terug kunnen vinden en daarom stel ik de vraag nog maar eens:

Tot wanneer kan je - ongeveer - verantwoord onberemd goederenmaterieel inzetten? En dan bedoel ik geen hele treinen, maar hier en daar een afgeragd karretje op een raccordement of emplacement..

met vriendelijke groet,

Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

guest7823

  • Gast
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 20 March 2009, 14:55:20 »
Als je erop zet "mag niet worden vervoerd" onbeperkt.

Met alle afgelopen saneringen zullen er weinig van over zijn, maar waarschijnlijk zijn er her en der nog wel een paar te vinden.

De praktijk wijst uit dat dit soort wagens op het emplacement waar ze staan nog wel eens verplaatst willen worden over korte afstanden.

Het waren andere wagens, maar in Zaandam hebben in de oude vG&L loods nog een tweetal wagens gestaan terwijl het spoor erom heen al weg was. Werden pas zichtbaar toen de loods gesloopt werd, maar hebben nog wel een tijdje in de open ruimte gestaan.

Op de grotere emplacementen (zoals Utrecht, Amersfoort, Amsterdam) hebben her en der ook nog lange tijd dergelijke wagens gestaan. Ik dacht niet dat er in Hoorn (op het NS emplacement) in de NS/SHM collectie nog dergelijke wagens staan maar ik kan wel eens voor je kijken.

Ik weet niet of er op dit moment nog ex Dg-tjes zijn met pantografen voor treinverwarming. Ook deze zullen nog in de categorie "mag niet worden vervoerd" zitten

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 20 March 2009, 23:30:18 »
Wagens zoals de Gls in Geldermalsen hebben er nog tot diep in de jaren '90 gestaan.

Dat is trouwens niet "inzetten". Maar ik denk dat er nog tot in de jaren '70 en misschien wel '80 wel een enkele leidingwagen werd gebruikt, herkomst zal dan wel een of ander Oostblokland zijn

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 22 March 2009, 12:34:35 »
Beide heren bedankt! Mijn thema speelt zich af rond 1965 met uitstapjes naar een decennium daarvoor. Niets aan de hand dus.  :)

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 22 March 2009, 15:15:44 »
Zoiets als dit moet er dan opstaan.



Deze wagen heeft jaren op Leeuwarden gestaan.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 22 March 2009, 16:16:32 »
Er staat ook al tijden een platte wagen (met een opslagtank er op)
op zwolle naast de nedtrain vestiging.
deze is in de laatste maanden wel verplaatst en staat nu dacht ik tussen
de loods en aangrenzende bebouwing aan de linkerzijde.

Deze wagen was ook onberemd en dat stond er ook met grote letters op.

Ik heb van Fleischmann de 2 setjes met wagens gekocht en daar zitten ook
2 onberemde TP III varianten in (de beide bakwagens)
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5