Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:58:10
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
gerhards
Vandaag
om 15:57:25
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
Besselspoor
Vandaag
om 15:45:21
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:32:16
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
AlbertG
Vandaag
om 15:21:13
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Dave.......
Vandaag
om 15:09:09
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0
door
hervé
Vandaag
om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:58:20
TAMS PZS-2.2
door
bask185
Vandaag
om 14:41:28
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress
door
Dirk
Vandaag
om 14:18:55
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:43:32
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:37:28
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:53:02
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:50:29
PB Models, ICR-rijtuigen
door
saskia
Vandaag
om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder
door
Menno
Vandaag
om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Karben
Vandaag
om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:54:58
Loksound downloads
door
Jaelro
Vandaag
om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Stuurstand van Benelux naar ICR
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Stuurstand van Benelux naar ICR (gelezen 6421 keer)
hoefhaan
Gast
Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Gepost op:
15 March 2009, 18:01:13 »
Zoals in andere draadjes al was te lezen heb ik mijn eerste ombouwproject uitgevoerd, een stuurstand benelux naar een stuurstand ICR.
Een eerste probeersel, dus heren, een beetje voorzichtig met jullie commentaar!!!
Begonnen, hoe kan het ook anders, met de demontage. Gaat goed als je luciferhoutjes tussen de wand en de bodem zet waar hij al los komt.
Er achter staat zijn blauwe broertje te wachten.
Daarna een sopje, om eens lekker te ontvetten. Het model daarna alleen nog maar aangeraakt met handschoentjes.
Afplakken, een zeer nauwkeurig karweitje. De afgeronde hoekjes heb ik afgeplakt met diverse kleine stukjes tape, en dan goed op afstand spuiten.
En dan heeeeeel voorzichtig de tape eraf. En dan is dit het resultaat zonder lak erover en zonder transfers.
Ondertussen ook de rode rand op het onderstel een blauw kleurtje gegeven
En dan lijkt het of het allemaal goed is gegaan, maar toch een paar beginnersfoutjes hoor!
eerst gespoten met verdunde aqua color van revell, maar dat vindt de tape niet zo leuk. Krulde vrolijk op en de verflaag was toen iets te dik waardoor het knap alle kanten op liep. als de ... het model onder de kraan, en van voren af aan beginnen.
Ook nog bijna de mist in gegaan toen de blanke lak erover heen ging: bijna te dik gespoten wat de blauwe lak wat deed uitlopen, maar dat heb ik kunnen bijwerken!
Oh ja, en transfers aanbrengen zonder deze goed uit te knippen is ook niet zo handig, dan komt er iets meer op je model dan dat je leuk vindt!
Maar uiteindelijk is dit dan het resultaat:
Zo, dat was heel wat spanning in een weekendje, maar het resultaat vind ik toch wel aardig gelukt!
Kijk, perfect is het niet maar ja, voor het eerst een dergelijk project uitgevoerd.
Ik overweeg om de klassenummers van mijn ICR's van Lima nog te vervangen, de nummers die KleiNSpoor levert zijn iets groter en dus beter op schaal.
Eén ding weet ik wel. Ik heb sinds vandaag een verschrikkelijk groot respect voor alle mensen die hier modellen tonen die vanaf kale basis zijn opgespoten en er super strak uit zien.
Gelogd
Bart Mestrom
Offline
Berichten: 1495
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #1 Gepost op:
15 March 2009, 18:08:47 »
Ziet er tof uit.
Als je nog verder zou gaan of opnieuw begint en het goed wilt doen:
Bron: Kennisnet
Bron: Modeltrein paradise
Zoals je ziet heeft een binnenlands stuurstand achter de cabine nog een extra raam wat de benelux stuurstand niet heeft.
Gelogd
hoefhaan
Gast
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #2 Gepost op:
15 March 2009, 18:14:43 »
Ja, nou je het zegt. De baknummers die ik heb gebruikt kloppen ook niet helemaal hoor, had eigenlijk in de gele band moeten staan, want het vignet van de NS is ook nog zwart. (dus nog niet gemoderniseerd, als ik het goed heb begrepen)
Gelogd
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #3 Gepost op:
15 March 2009, 18:15:45 »
Voor een aller eerste project ziet het er al zeker netjes uit!
Beloofd nog wat voor de volgende projecten!
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #4 Gepost op:
15 March 2009, 18:16:00 »
Verder zijn er nog veel meer verschillen op te noemen. Maar waarschijnlijk weet Hoefbaan dat zefl ook wel. Maar zat die met het probleem dat er al allemaal lima icr'en waren en dat een kleinspoor dan veel te duur is. Ls models wordt 1:87 dus ja dan blijft er weinig over. Ik vind het erg goed gelukt. Alleen zou ik persoonlijk voor 1:87 gaan maar goed als je dat niet wilt zou ik het misschien ook wel zo gedaan hebben.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #5 Gepost op:
15 March 2009, 18:19:01 »
Wat ik zo kan zien keurig gedaan hoor
Netjes!
Gr. Remco.
Gelogd
Rijtuigpaint
Gast
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #6 Gepost op:
15 March 2009, 23:12:16 »
Citaat van: Hoefhaan op 15 March 2009, 18:01:13
Een eerste probeersel, dus heren, een beetje voorzichtig met jullie commentaar!!!
Affikken tot op je schoenveters............
Sjaapoo hoor! Goed gedaan
Kees-Jan
(Jammer dat ons Bartje het altijd beter weet.........ga je mond spoelen met zeep en je kozijnen van je huis eerst eens repareren....................)
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Stuurstand van Benelux naar ICR
«
Reactie #7 Gepost op:
16 March 2009, 00:23:54 »
Ziet er erg mooi uit. Zo'n baanschuiver maakt het wellicht nog helemaal af.
Gerard.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Stuurstand van Benelux naar ICR