Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door Ben
Vandaag om 17:48:43
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 17:47:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Hoe ? door linquenda2
Vandaag om 17:39:20
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:34:23
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
Vandaag om 17:30:37
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 16:48:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 16:48:30
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door R1954
Vandaag om 16:12:52
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
  

Auteur Topic: Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print  (gelezen 1185 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print
« Gepost op: 05 March 2009, 15:30:11 »
 Hallo,
Ik heb hier voor mij liggen een nog lege print voor de ze schakeling.
 Versie 1.4
 Die  print komt niet geheel  overeen met de plaatjes in Wim ,s bouwbeschrijving, maar het lastigste is om de punten terug te vinden die voor de S 88 bedoeld zijn. Ook op Funky's website waar de werking besproken wordt, vind ik niets over deze nummering.
 Op het printje  zijn dit de nummers 01 ,02, 03 ,04. 
 Wie van deze vier  is massa ? Wie zijn S88 A   ,S88 B enz?
 Overigens ziet de print er zeer professioneel uit . :D
 Groeten, Peter
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print
« Reactie #1 Gepost op: 05 March 2009, 15:50:52 »
Je valt nu terug op documentatie, die kennelijk niet bij deze print hoort. Heb je niet de oorspronkelijke bouwbeschrijving en schema van de print ?

Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print
« Reactie #2 Gepost op: 05 March 2009, 16:02:48 »
Peter, het spijt mij erg, maar de handleiding is daar erg duidelijk over. En daarbij zijn geen verschillen in versie 1.0 en versie 1.4.



De nummering van de S88 is afhankelijk van de plaats van de S88 module in de string, je kunt dus niet spreken van 1,2,3. Het is dus maar net waar en op welke S88 module jij die aansluitingen van de keerlus op aansluit.

Mvg
Wim.
« Laatst bewerkt op: 05 March 2009, 16:22:58 door Wim Ros. Reden: typevauten »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re: Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print
« Reactie #3 Gepost op: 05 March 2009, 16:24:14 »
 Wim,
 Je antwoord  begrijp ik, al bedoelde ik de vraag niet zo.
 Op welke S 88 érs die bezetmelder aansluitingen komen, weet ikzelf ook nog niet. Als ik maar weet welk aansluitpunt van welke melder is.
 Maar op de afbeelding van de print  in jouw bouwbeschrijving ,die ik zef hier uitgeprint voor mij heb liggen, staan de gevraagde nummers -Niet -  , maar op jouw plaatje hierboven  -wel-. 
 
- Je hebt met je neus gekeken, zou mijn vader tegen mij gezegd hebben.-
 :-[
Dus ik heb toch antwoord op mijn vraag.   ;)

 Groeten,Peter
« Laatst bewerkt op: 05 March 2009, 16:47:37 door Peter Kleton. Reden: verduidelijking »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kontaktnummering op de Ultime keerlusschakeling print
« Reactie #4 Gepost op: 05 March 2009, 16:28:57 »
Peter, ik zie het verband niet, maar het is je nu duidelijk en daar gaat het om.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net