Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
De Hondsrugbaan door basjuh1981
Vandaag om 20:53:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 20:51:59
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
  

Auteur Topic: Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen  (gelezen 68231 keer)

Ronald69

  • Online Online
  • Berichten: 2206
  • Duitsland TP III
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #60 Gepost op: 08 augustus 2011, 00:13:02 »
Je zou ook even op het "andere" forum kunnen navragen of de maker van de onderschrift plaatjes deze plaatjes ook beschikbaar zou kunnen stellen voor dit forum.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Gert1

  • Gast
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #61 Gepost op: 08 augustus 2011, 12:08:34 »
Resultaat is acceptabel, duidelijk en snel (ik haal ~ 12 rijtuigen/wagens/locs per uur)

Interessante methode Frank. Hoe 'zwaar' worden de plaatjes?
En zet je ze achter elkaar als je een trein samenstelt of maak je er dan juist een geheel van?

mvg,
Gert

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #62 Gepost op: 08 augustus 2011, 12:18:21 »
Je zou ook even op het "andere" forum kunnen navragen of de maker van de onderschrift plaatjes deze plaatjes ook beschikbaar zou kunnen stellen voor dit forum.

Je mag het gewoon 3railforum noemen hoor. Dat is niet verboden. Op het 3railforum hebben ze inderdaad veel van dit soort plaatjes in het onderschrift en mogen alleen op het 3railforum gebruikt worden.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

HeRo

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
    • Bouwdraadje bij de buren.
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #63 Gepost op: 08 augustus 2011, 14:02:10 »
Ik denk dat de meerwaarde er wel inzit om onder de tekeningen het merk van het model en het art.nr. te vermelden.

Hoe nu verder???

Jeroen 

Ik denk dat je beter het type wagon kan vermelden.
Van sommige rijtuigen heb je namelijk meerdere keuze mogelijkheden.
De artikel nummers kun je dan in een lijstje er onder zetten.
Of  een pop-up lijstje als je op de tekening gaat staan.(zal wel niet mogelijk zijn)

Robin

k88

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #64 Gepost op: 08 augustus 2011, 15:43:02 »
Interessante methode Frank. Hoe 'zwaar' worden de plaatjes?
En zet je ze achter elkaar als je een trein samenstelt of maak je er dan juist een geheel van?

mvg,
Gert

De scan/het plaatje op het forum is 19 kB in .gif formaat.  Met wat php/java kan ik de gifs zowel kop-aan-kont plaatsen (dus een hele trein uitbeelden) of op zichzelf tonen (zoals op mijn "materieelpagina's", zie het 50% verkleinde screenshot).



Mijn materieelpagina's zijn gerubriceerd volgens het menu links, dat leidt naar indexpagina's die zijn ingedeeld naar spoorwegmaatschappij (zie onder); binnen een spoorwegmaatschappij kan ik dan weer sorteren op de verschillende kolommen, bijvoorbeeld op kleur of begin inzet (of op een combinatie van kolommen).  Zo kan ik al m'n materieel met drie-vier muislkikken terugvinden.  Een dergelijke indexering zou m.i. ook goed bruikbaar zijn om op het forum interactief treinen samen te stellen.



Groet,
Frank
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2011, 15:44:49 door k88 »

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #65 Gepost op: 08 augustus 2011, 18:55:37 »
Je mag het gewoon 3railforum noemen hoor. Dat is niet verboden. Op het 3railforum hebben ze inderdaad veel van dit soort plaatjes in het onderschrift en mogen alleen op het 3railforum gebruikt worden.
Hoezo mogen die plaatjes alleen op het 3railforum gebruikt worden? Die plaatjes komen van diverse screensavers (MM&MM en Traffic zijn hiervan de bekendste) en zijn door tientallen verschillende mensen getekend, waaronder een aantal Duitsers waarvan ik niet verwacht dat ze exclusief voor een Nederlands forum zijn gaan tekenen. De meest complete collectie is hier te vinden en te downloaden. Voor privédoeleinden zijn ze gewoon vrij te gebruiken, voor herpublicatie elders op internet wordt normaal gesproken toestemming aan de auteurs gevraagd, en dat is zelden een probleem, maar het dus geen exclusief recht van het 3railforum.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
    • MartOnTheWeb
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #66 Gepost op: 08 augustus 2011, 20:39:44 »
Mochten er modelspoorders zijn die NL-materiaal als gif of als jpg willen ontvangen van NS, Arriva, etc. krijgen van mij zo een .rar-bestand vol met locomotieven, rijtuigen en wagens.
Dan kunnen ze eenvoudig eigen treinsamenstellingen maken.

Groeten,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #67 Gepost op: 08 augustus 2011, 20:52:19 »
Hoezo mogen die plaatjes alleen op het 3railforum gebruikt worden? Die plaatjes komen van diverse screensavers (MM&MM en Traffic zijn hiervan de bekendste) en zijn door tientallen verschillende mensen getekend, waaronder een aantal Duitsers waarvan ik niet verwacht dat ze exclusief voor een Nederlands forum zijn gaan tekenen. De meest complete collectie is hier te vinden en te downloaden. Voor privédoeleinden zijn ze gewoon vrij te gebruiken, voor herpublicatie elders op internet wordt normaal gesproken toestemming aan de auteurs gevraagd, en dat is zelden een probleem, maar het dus geen exclusief recht van het 3railforum.

Er zullen meer aanbieders zijn. Maar voor degene die van het 3railforum komen en hun "eigen" plaatje willen gebruiken moeten oppassen. Want in dit draadje (inloggen verplicht) op het 3railforum staat het volgende vermeld:

Citaat
Hallo allemaal,
Martijn heeft wat plaatje beschikbaar gesteld aan een aantal leden, en bij deze ben ik zo vrij om deze voor iedereen beschikbaar te stellen.
Als je een plaatje in je onderschrift wilt zetten, dien je de volgende regel in je onderschrift te plaatsen :

---- Een serie van plaatjes met tekeningen van treinsamenstellingen -----

LET OP : De door ons aangeboden, en door Martijn (Acido) gemaakte plaatjes zijn exclusief bedoeld voor het 3railforum, en het is niet toegestaan om deze zonder overleg met de maker Martijn (Acido) deze op andere fora of sites te gebruiken. Alvast bedankt voor uw begrip.

Martijn, bedankt voor de plaatjes!
Iedereen, veel plezier ermee!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #68 Gepost op: 08 augustus 2011, 21:10:09 »
Oké, duidelijk, bedankt voor het oplossen. Die exclusiviteit geldt dus voor slechts een deel van de plaatjes en niet voor alle plaatjes. Overigens zijn vrijwel alle plaatjes (90%) die op het 3railforum te vinden zijn, afkomstig uit de door mij gelinkte collectie, vandaar mijn verwarring.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

k88

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #69 Gepost op: 08 augustus 2011, 22:07:22 »
Arthur Pijpers heeft op http://www.arthurstreinenpagina.nl/ een heel fraaie collectie tekeningen van NL-materieel.  Andere websites mogen tot 20 kleine tekeningen vrij overnemen, maar misschien is Arthur wel bereid om die grens voor BNLS op te rekken of te laten vallen.  Toen ik hem een jaar of zo geleden vroeg of ik zijn collectie op mijn (alleen voor mij en een paar vrienden bereikbare) website mocht gebruiken, kreeg ik per kerende email permissie  (y).  Toen hij wat later mijn site bekeek, vertelde Arthur dat ook hij naarstig op zoek was naar 'de ideale manier' om treinsamenstellingen weer te geven....

Overigens denk ik dat veel forumleden de hoeveelheid werk onderschatten, die het opbouwen van een min of meer complete database met tekeningen/foto's voor het maken van treinsamenstellingen oplevert.  Ik zit al op 650 IDpics, en dan heb ik qua reizigersmaterieel alleen nog maar de periode 1930-1990 gedekt, heb ik nog bijna niks aan goederenwagens gedaan, en staat het buitenlands materieel dat in NL reed/rijdt nog in de kinderschoenen.  Afhankelijk van hoeveel detail je wilt aanbrengen lijkt een aantal van 2 à 3000 afbeeldingen een realistsche schatting (tel het aantal DE1's, DE2's, 700/3700'en en Plan E's op de site van Artitec maar eens - en dan praat je nog maar over vier materieeltypes).

Groet,
Frank

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #70 Gepost op: 08 augustus 2011, 22:59:15 »
Ik probeer op http://pc.pxtr.de te komen maar ho maar; nix daar.
Zowel met IE8 als FireFox.

Mvg,
Gérard Drost

Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Ronald69

  • Online Online
  • Berichten: 2206
  • Duitsland TP III
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #71 Gepost op: 08 augustus 2011, 23:56:14 »
Als ik de link opent, met IE8, krijg ik in het midden van het scherm een boel tekst.
Linksboven in het scherm is een klein window met de tekst "General Information" met diverse landen opties w.o. Netherlands.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Harrie Denessen

  • www.grensspoor.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 464
  • 1001 uitdagingen te gaan
    • Grensspoor
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #72 Gepost op: 09 augustus 2011, 00:06:12 »
Hallo,

Ik werk met IE9 en kan de site gewoon bekijken. Zo moet het er dus uitzien.



m.vr.gr.

Harrie
Vanaf tijdperk IIIb. Intellibox 650 met Power 3, Traincontroller Silver, H0, Nederlands met Duits grensverkeer.

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re:Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen
« Reactie #73 Gepost op: 09 augustus 2011, 00:49:43 »
De site werkt nu bij mij ook.
Ik had een besmetting die IE8 eruit gooide.
Krachtige spyware/malware remover gebruikt en alles werkt weer naar behoren.

Grz,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits