Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 13:47:36
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 13:19:50
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43

Auteur Topic: TEE Ram van LS Models, Roco & Trix  (gelezen 202940 keer)

Rob Ellerman

• Online Online
  • Modelspoor is emotie...
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #60 Gepost op: 08 December 2006, 19:52:44 »
Het model wat TRIX op de stand in Keulen liet zien mochten ze gebruiken met uitdrukkelijke toestemming van Lemaco.
Tbinnebarretije…

stig

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 08 December 2006, 19:58:55 »
Het model wat TRIX op de stand in Keulen liet zien mochten ze gebruiken met uitdrukkelijke toestemming van Lemaco.

Zal wel, maar dat voegt niets toe. Je status ontlenen aan iets dat niet van jezelf is is een beetje zielig natuurlijk...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #62 Gepost op: 08 December 2006, 20:36:08 »
Denk dat ook zo'n klein beetje de  kern van de  voorgaande bladzijden is.  Niet alleen willen de grote producenten ten allen kosten ook nu dit model liefsts als eerste  op de markt hebben maar  bewijst weeraleens  dat  er in de modelspoorwereld nog steeds heelveel  nutteloos geld verspild  wordt aan gelijktijdige  ontwikkelingen van eenzelfde model, wat  uiteindelijk onze  modellen nodeloos veel te duur maakt.  Als zowel Mä als Roco hier  X aantal euro's aan besteden voor de ontwikkeling  van een model dat  - laten we zeggen  - met 5.000  verkochte exemplaren uit de kosten zou zijn, dan ziet men nu zijn afzetmarkt  tot een 3 de of zelfs een kwart herleidt en moet men statistische gezien er  nu 20.000 van verkopen , of de prijs dusdanig verhogen dat men slechts met  1250 exemplaren uit de kosten is.  De potentiele marktverhouding is namelijk op deze  manier ook tot  een 1/3 of  1/4 herleidt.   

Wie wint er hier uiteindelijk bij zo'n strijdt waarbij de een de ander  het brood op de plank niet gunt ?  Beter zou zijn dat  de andere producenten, die beiden ondertussen toch al wat aardige financiele klappen hebben gekregen door hun gevoerde  politiek, zich misschien eens wat meer zouden moeten richten op bepaalde modellen die al niet door een concurrent  of andere  producent  op de markt zijn gebracht.    Heb het hier dan niet  over de 13 in een dozijn standaard e- diesel en stoom loks, maar  wel over de  de soms verfijnde staaltjes van modellen als  de Zweedse  ertsloks,  oude  Zwitserse e-loks , of bepaalde  Duitse  e-loks - die hier vaak maar  wel door 1 fabrikant  worden geproduceerd maar dan wel voor zowel de   gelijk- als wisselstroom markt.

Met die modellen kan men dat blijkbaar  wel  , elkaar toch een zekere  exclusiviteit  en waardering gunnen , waarbij er dan ook nog eens een supermodel op de markt kon tegen een relatief betaalbare prijs.

Peter
Petdig1

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 08 December 2006, 23:59:31 »
Petdig,

Klopt op zich allemaal, maar volgend jaar is er dus een jubileum.
Gezien de publiciteit daarom heen moet men wel een eigen en goed model hebben om van alle aandacht te kunnen profiteren, en het hele arsortiment een stimulans te geven.

Geen nieuw, en super model van de TEE RAm wil dus zeggen weinig publiciteit voor je merk, en dus minder verkopen.

Groeten, Alexander

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 09 December 2006, 09:38:04 »
Tja en Trix had dus de Northlanderversie gebruikt en nog slecht omgespoten ook. Geen reclame!

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 09 December 2006, 10:46:57 »
Met die modellen kan men dat blijkbaar  wel  , elkaar toch een zekere  exclusiviteit  en waardering gunnen
Dat zal weinig te maken hebben met excluiviteit of waardering gunnen, maar is gewoon een simpel rekensommetje. Stel dat een fabrikant voor zijn nieuw uit te brengen produkt kan kiezen tussen twee modellen, de TEE RAm en een DE-3. Laten we voor de eenvoud ook even aannemen dat de brutomarge per verkocht model bij beiden ongeveer gelijk is.
Stel nu dat de totale markt voor de TEE zo'n 4000 stuks is en voor de DE-3 1000. Dan kun je beter 1/3e van de TEE markt bedienen dan de hele DE-3 markt, levert namelijk meer op.
Uiteraard is dit voorbeeld sterk gesimplificeerd, maar wel de essentie hoe een fabrikant zijn aanbod bepaalt. Dit lijdt tot dubbelontwikkelingen, maar uiteindelijk worden zowel producent als consument daar gemiddeld genomen beter van. De uitwassen van het systeem neem ik dan maar voor lief.

Huub (zonder dubbelontwikkelingen geen Roco 1100, geen Electrotren 1300, geen Piko ICE, geen ....)

henk

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 09 December 2006, 13:15:27 »
Het gaat toch wel ver. Ik heb een foldertje van de Trix TEE en daarop staat een afbeelding van een model waarbij vrolijk 'Handmuster' staat vermeld. Het is absoluut geen handmonster. Concurrentie is mij best, maar het werkt alleen in het voordeel van de consument als er eerlijke informatie wordt verstrekt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edgar

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 09 December 2006, 14:23:23 »
Maar wat is hier eerlijke informatie? Railtip/LSM die zegt dat ze ooit voor een nog te bepalen prijs met dat model gaan komen? Vind ik persoonlijk ook niet zo sterk.

De enige waarvan we weten hoever ze zijn is Roco: voor het getoonde model moesten de CAD tekeningen af zijn. Dat is toch geen onbelangrijke stap lijkt mij.

Maar het is wel zuur voor LSM. In korte tijd blijken 3 aangekondigde toppers ook ( en waarschijnlijk eerder) bij een ander leverbaar. Maar misschien kun je dat verwachten als je de markt probeert af te dekken door alles op korte termijn aan te kondigen en pas veel later te leveren. Dan trekt niemand zich meer iets van je aankondiging aan. Wel jammer, want ze leveren mooi spul.

Groeten
Edgar
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Rob Ellerman

• Online Online
« Reactie #68 Gepost op: 09 December 2006, 14:37:02 »
Henk,

strikt genomen gaat het bij TRIX wél om een handmonster, namelijk een model van Lemaco (messing handwerk.........). TRIX zal ongetwijfeld toestemming van L.  hebben gekregen om deze kreet te gebruiken en niet de merknaam van het "handmuster" te vermelden.
Tbinnebarretije…

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #69 Gepost op: 09 December 2006, 14:49:07 »
Maar wat is hier eerlijke informatie? Railtip/LSM die zegt dat ze ooit voor een nog te bepalen prijs met dat model gaan komen? Vind ik persoonlijk ook niet zo sterk.

De enige waarvan we weten hoever ze zijn is Roco: voor het getoonde model moesten de CAD tekeningen af zijn. Dat is toch geen onbelangrijke stap lijkt mij.

Niet mee akkoord.   Ten eerste heeft Railtop/Lsm het  model toendertijd aangekondigd met verschijningsdatum eind 2006.    Momentheel wordt het model voor 2007 aangekondigd.     Info die ik bekomen heb van Ls models  blijkt dit nog steeds reel te zijn en personen die LS / Railtop models  reeds  hebben, weten ook dat  ditmerk liever wat later  op de markt komt  maar dan wel met  een eindproduct dat  gezien mag worden.   Ze  besteden veel aandacht aan detail en correcte afwerking op dit vlak.   

Qua prijs...... bericht  van Railtop zegt hier voldoende  waarom dat ze  dit op dit moment niet  willen bekendgeven.   En dat is uiteraard  hun persoonlijke keuze.  Daarbij willen ze  concurrentieel blijven met hun model , dat zal dat  toch zeker in dezelfde grote orde liggen en als je  een beetje de  prijs van hun loks en wagons kent  kan je ongeveer zelf al een beetje berekenen in welke richting het zal gaan.     Als ik dat dan vergelijk met  de " richtprijzen " in bvb de catalogus van Roco, dan schaf ik mij toch liever  een Railtop model aan.

Peter

Petdig1

henk

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 09 December 2006, 15:28:40 »
Henk,

strikt genomen gaat het bij TRIX wél om een handmonster, namelijk een model van Lemaco (messing handwerk.........). TRIX zal ongetwijfeld toestemming van L.  hebben gekregen om deze kreet te gebruiken en niet de merknaam van het "handmuster" te vermelden.

Dat beleef ik toch anders.
Los daarvan, in de folder staat niet het Lemaco stel. Er staat een heftig gephotoshopte afbeelding, mogelijk op basis van een plaatje van het Minitrixmodel.
Het begrip handmuster doet vermoeden dat de ontwikkeling al een heel eind is, maar daar zijn geen aanwijzingen voor.

Roco is de enige die tot nu toe iets concreets liet zien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

• Online Online
« Reactie #71 Gepost op: 25 December 2006, 09:01:03 »
Overigens is Roco straks, wanneer ze de RAm en de Italiaanse ALn hebben uitgebracht, wél het merk met 4 TEE treinstellen in het programma (ook de VT 11.5 en de RGP 825 van de SNCF). IK heb het donkerbruine vermoeden dat laatstgenoemde volgend jaar toch ook weer uitgebracht gaat worden. En misschien dat meneer en mevrouw Lima-Rossi het Zwitserse 6 delige treinstel RAe volgend jaar ook weer willen uitbrengen. Dan wordt het het toch weer één groot feest. En dan zal ik gelijk aan mijn baas vragen of ie me een heleboel extra salaris wil gaan geven om dat allemal te kunnen kopen (oeps.....)
Tbinnebarretije…

Gert van den Berg

• Offline Offline
  • Sky High is alles model(spoor)
« Reactie #72 Gepost op: 25 December 2006, 12:20:18 »
Goed gelezen in Railhobby Wijktrein!
Roco heeft er al 3 in het assortiment en de DE-IV wordt de vierde, zo staat er in een kader vermeld.

Groeten uit Tilburg,

Gert van den Berg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #73 Gepost op: 26 December 2006, 12:12:33 »
Ja dat heb je zeker goed gelezen ;D

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

• Online Online
« Reactie #74 Gepost op: 26 December 2006, 13:41:07 »
Ja hé......
Tbinnebarretije…