Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
Eric v C
Vandaag
om 19:40:17
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
jan47
Vandaag
om 19:29:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 19:23:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:16:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
willyTEE
Vandaag
om 18:45:29
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
FritsT
Vandaag
om 18:22:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
kar
Vandaag
om 18:17:58
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:07:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 17:52:27
Zolderbaan 2025
door
JoopSpoort
Vandaag
om 17:46:55
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:32:49
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:56:25
Trix BR94 ontspoort
door
marco
Vandaag
om 16:55:23
VERPLAATST: Zolderbaan 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 16:36:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:43:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:37:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:05:06
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:51:30
booster vraag
door
AP3737
Vandaag
om 12:17:06
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
Vandaag
om 11:55:05
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:54:55
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 11:28:28
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 11:24:40
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:10:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:55:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:06:46
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
Jan Wiegerinck
Vandaag
om 10:04:43
Wat was jullie allereerste loc?
door
Huup
Vandaag
om 10:04:42
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 09:34:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Belfeld in de jaren 50
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Volgende
- [
1
]
2
3
...
5
Omlaag
Auteur
Topic: Belfeld in de jaren 50 (gelezen 25684 keer)
ruben giesbertz
Gast
Belfeld in de jaren 50
«
Gepost op:
22 February 2009, 11:50:13 »
Na veel zoeken, tekenen en verhalen heb ik dan toch eindelijk het sporenplan van Belfeld in de jaren 50 compleet. Belfeld ligt op de lijn Roermond Nijmegen tegenwoordig stoppen er geen treinen meer en ligt er gewoon een enkele spoorlijn. Vroeger was dat heel anders en lag er een klein rangeer terrein en het was dubbel sporig. Er ligt ook een steen fabriek met een spooraansluiting dit is tegenwoordig ook al allemaal weg. Vandaar ook mijn keuze voor de jaren 50 omdat er dan veel mogelijk heden zijn met rangeren en materieel.
( plaatje komt uit een boek )
( van sporenplan.nl )
Dit is ongeveer het sporenplan ( afbeelding klopt niet helemaal ) de aansluiting naar Laters en de Globe zal ik niet gaan maken.
Eerst even alles uiteken of het wel allemaal past
Was nog niet helemaal te vreden en heb het later opnieuw gedaan.
Toen maar de nodige rails bestel en gaan leggen.
Ik ben toch nog wat probleempjes tegen gekomen, dus nog wat rails bestelt dat het goed komt.
Als deze binnen is zal ik weer verder gaan met bouwen en komt er ook weer een update.
Ruben
Gelogd
Bart Mestrom
Offline
Berichten: 1495
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #1 Gepost op:
22 February 2009, 11:51:32 »
Kun je dan ook rondrijden of alleen rangeren?
Leuk idee.
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #2 Gepost op:
22 February 2009, 12:23:32 »
Als het goed is kan ik ook rondjes gaan rijden maar dat is een project voor later.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #3 Gepost op:
22 February 2009, 12:25:17 »
Doe maar op je gemak Ruben.
Ik ben ook nog steeds niet begonnen aan mijn baan.
Maar ik heb alle tijd.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Patrick Pontier
Offline
Berichten: 1204
Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #4 Gepost op:
22 February 2009, 13:28:46 »
Hoi Ruben,
leuk zo'n baantje uit de regio. Ik las gisteren overigens in de limburger over een studie om Belfeld weer in gebruik te gaan nemen, samen met evt een nieuw stationnetje in Venlo-Zuid.
Maar dat zijn plannen in een heel pril stadium begreep ik.
Groeten,
Patrick
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #5 Gepost op:
23 February 2009, 08:29:36 »
@ Patrick,
Ze zijn er al langer mee bezig om het station hier te openen en met dat van Grubbenvorst zijn ze geloof ik ook bezig.
@ Jos,
Ja tuurlijk doe ik rustig aan. Eerst alles goed uitdenken voor je wat doet zodat je daarna geen problemen meer tegen komt. Kan natuurlijk altijd nog gebeuren.
Ruben
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #6 Gepost op:
23 February 2009, 10:06:05 »
Met de bouw zul je altijd hier en daar een
probleem
uitdaging kunnen tegenkomen.
Dat heb ik ook (En ik zit nog steeds in de planfase).
Maar het is nu juist de uitdaging om zo een probleem op een passende wijze op te lossen.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #7 Gepost op:
01 March 2009, 16:39:16 »
Vandaag al vast de wissels geschildert, omdat ik ze dan goed kan vast houden en overal wel goed bij kom.
Ook heb ik de kasten onder bij de wisseltong van een beetje roest voorzien
Verder ben ik nu ook nog bezig met nederlandse stootblokjes te maken op basis van de Fleischmann.
Ruben
Gelogd
Wim Rosbender
Wullem NS
Offline
Berichten: 742
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #8 Gepost op:
01 March 2009, 17:56:16 »
Ruben,
Als je hulp of zo nodig hebt
Ik zit in Swalmen,,,
Stuur maar een PB dan komt het wel goed !
Leuk ID trouwens,,
Groetjes, Wullem NS
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #9 Gepost op:
02 March 2009, 14:21:37 »
De stootblokken zijn klaar.
Ik heb 2 verschillende gemaakt.
Deze heb ik gemaakt na er een van Artitec te hebben gezien, heeft het witte vlak een betekenis of zit het er gewoon voor de sier
En de normale rode de zwarte plekken moeten vet vlekken voorstellen van de buffers van de wagons anders vond ik het ook maar zo kaal rood
Ruben
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #10 Gepost op:
14 March 2009, 20:26:28 »
Vandaag nog een beetje gebouwd. Ik ben bezig met een perron te maken, het perron wat ik als voorbeeld heb is van bielzen opgebouwd. Ik gebruik hiervoor lucifers.
Door er 2 op elkaar te plakken heb je ongeveer de goede hoogte van een oud perron. Dit komt omdat vroeger de perrons erg laag waren.
Plaatje van het Utrechts archief.
Het oude perron van Belfeld of wat er nog van over is.
Eerst heb ik een simpele tekening gemaakt van hoe het ongeveer moet gaan worden. Het perron is maar erg kort. Waarom dit zo was ik heb geen idee (misschien iemand die het weet
) Daarna heb de topjes van de lucifer eraf gesneden met een hobby mesje, na een paar keer een lijntje trekken kun je het er gewoon van afbreken. Daarna heb ik de delen met houtlijm aan elkaar geplakt en met een paar elastiekjes de boel bij elkaar houden.
Als het een beetje mee zit ga ik morgen weer verder aan het perron.
Ruben
«
Laatst bewerkt op: 14 March 2009, 20:32:13 door Ruben Giesbertz
»
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #11 Gepost op:
20 March 2009, 21:41:50 »
Perron zit helemaal in elkaar en is geverft.
Morgen nog effe klinkers halen en het afmaken en dan kan het op de baan.
Wie weet welke kleur klinkers erop moeten zitten rode of grijze.
Ruben
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #12 Gepost op:
20 March 2009, 21:59:43 »
Als ik naar de foto kijk dan kan ik er eigenlijk niks anders van maken als grijze klinkers.
Rood op een zwart/wit foto is altijd wat donkerder dan dit.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #13 Gepost op:
22 March 2009, 12:18:13 »
Perron is klaar
Ik heb toch voor rode klinkers gekozen omdat mij de kleur beter leek passen bij het bruine van het perron.
En met een paar poppetjes erop leeft het al een beetje
De platen zijn van auhagen en heb ik met wat grijze verf verouderd.
Ruben
Gelogd
ruben giesbertz
Gast
Re: Belfeld in de jaren 50
«
Reactie #14 Gepost op:
25 March 2009, 21:47:34 »
Vandaag best veel kunnen doen.
Zo heb ik een nieuw hekje gemaakt, hoogte verschillen gemaakt waar veel tijd in ging zitten en ook nog het perron geplaats samen met het station en de loods.
Het hekje wat ik gewoon met nagels heb gemaakt en daarna de kop eraf geknipt.
Beetje bruine verf en het ziet er goed uit. Misschien dat ik er nog een beetje grijs over doe.
Ik heb hiervoor dunne wit piepschuim gebruikt. Deze heb ik met houtlijm op elkaar geplakt droogt lekker snel en het zit daarna ook goed vast.
Met dat zelfde piepschuim heb ik ook hoogte verschillen gemaakt.
Ook nog effe een foto van het seinhuis
En het interieur van het seinhuis
En dan nog een overzichts foto hoe het er nu bij ligt.
Zaterdag ga ik nog wat met papier maché knoeien.
De baan zal zondag bij de MGV staan met de opendag, ik zal die dag ook nog aan de baan gaan werken.
Ruben
«
Laatst bewerkt op: 25 March 2009, 21:49:45 door Ruben Giesbertz
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Volgende
- [
1
]
2
3
...
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Belfeld in de jaren 50