Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ferry As
Vandaag om 11:49:48
Ridder Gerco van Beelen door Weerd
Vandaag om 11:46:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
  

Auteur Topic: demontabele heuveldelen.  (gelezen 1670 keer)

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
demontabele heuveldelen.
« Gepost op: 24 oktober 2006, 21:54:27 »
Ik wil boven twee bochten op mijn baan een heuvel maken. Een om de 180° bocht te "breken", de ander om een klein schaduwstation (nu nog in aanbouw) te verbergen. Om toch nog bij het spoor te kunnen wil ik, in ieder geval de delen boven de baan, demontabel maken.

Grote vraag alleen is hoe je dat het makkelijkste kan doen. Ik zit zelf te denken aan een soort päaltjes met magneten die dan de "heuvel" dmv plaatjes ijzer op zijn plaats houden. Of heeft iemand anders hier een ander idee/oplossing?
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Nicondrio

  • Gast
Re: demontabele heuveldelen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2006, 07:15:37 »
Een beweegbare heuvel lijkt me vrij lastig af te werken lijkt mij. IK zou zelf eerder iets vanaf de onderkant doen. Tja, met magneten is denk ik wel goed. T zit wel stevig. Nadeel is denk ik wel dat je iets van een handvat moet hebben om kracht op te kunnen zetten, anders trek je je berg uit het fatsoen.

Ik weet niet of het een baan is die vaak vervoerd wordt ofzo, maar eventueel kun je ook een paar pinnetjes van de berg in gaten van de onderplaat laten zakken. Zit net zo stevig (misschien zelfs steviger), maar kost minder kracht om er uit te halen.

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 941
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: demontabele heuveldelen.
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2006, 08:17:51 »
Een beweegbare heuvel
  ;)

 ;D Doet me denken aan de "Thunderbirds"  ;D en sommige "James Bond" films  :D

Zelf zou ik geen magneten gebruiken maar vertrouwen op de zwaartekracht
De groeten van Rob

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: demontabele heuveldelen.
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2006, 22:22:16 »
 Zelf zou ik geen magneten gebruiken maar vertrouwen op de zwaartekracht

Zwaartekracht is het probleem ook niet, t gaat er meer om dat het blijft liggen. Het is een vaste baan, dus hij blijft staan waar ie staat. Maar een ongelukje zit in een klein hoekje en heb weinig zin om een beschadigd deel van de heuvel van de vloer te moeten pakken. :)

Handvat is niet nodig: de delen zitten aan de zijkant van de baan en kunnen dus van de onderkant omhoog gedrukt worden. Dat je dan een spleet hebt is jammer, maar als er iets mis gaat of er moet iets vervangen worden, dan wordt dat toch lastig onder een heuvel van ongeveer n meter diep. En als je een "overhang" maakt valt dat ook wat minder op :)
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.