Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 18:05:54
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1794155 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: 19 Toen
« Reactie #3585 Gepost op: 08 februari 2018, 15:48:10 »
Mooie links!  (y)  Ik heb je reactie ook even gekopieerd in het draadje van de Donauwalzer

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: 19 Toen
« Reactie #3586 Gepost op: 08 februari 2018, 21:53:34 »
De volgende etappe was Ljubljana-Zagreb.
Eerst nog wat rondgekeken op het station van Ljubljana en nu vooral elektrisch materieel gezien.
Ljubljana lag in het 3000V gebied dus ook Italiaanse producten reden hier;
770626 Ljubljana (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
JŽ 362 036,
Ljubljana,
26 juni 1977.
Dat is nog eens een indrukwekkende loc. Kan die loc veel meer dan 'onze' 1300?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 19 Toen
« Reactie #3587 Gepost op: 08 februari 2018, 21:59:31 »
Wat bedoel je met "kan meer"? Een loc kan vooruit en achteruit, maar daar houdt het wel mee op. Als het over vermogen gaat, dan is de 1300 zo'n 20% sterker en heeft ook een iets hogere maximumsnelheid.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: 19 Toen
« Reactie #3588 Gepost op: 08 februari 2018, 22:00:24 »
Een zielige 2640 kW wat ik zo gauw vind (tweede serie zo'n 200 meer). Een 1300 doet 3600 kW.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #3589 Gepost op: 08 februari 2018, 22:27:17 »
In Griekenland een paar dagen aan zee geweest en toen door gegaan naar Athene.
De lijn Thessaloniki-Athene was destijds geheel een diesellijn, OSE had toen nog geen geëlektrificeerde spoorlijnen.
We vervolgen de reis in midden-Griekenland.
 
770628 61-10aa Domokós (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE lok A 227
Domokós
28 juni 1977

770628 61-16a Lamia (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE lok A 463
Lamia
28 juni 1977

Een mooie spoorlijn door soms verlaten gebied, hoog langs laagvlakten en met goed bewaakte spoorbruggen

770628 61-12a Lamia (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
Brug bij Lamia.

Tegen de avond aankomst in Athene. Nog snel een paar plaatjes op het station gemaakt.
770629 61-18a Athene (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE restauratiewagen, ex Wagon-Lits
Athene
29 juni 1977

In het station ook het smalspoorgedeelte voor treinen naar de Peloponnesos.

770629 61-19a Athene (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE smalspoorlok 9402,
Athene,
29 juni 1977.

770629 61-20 Athene (GR) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE P&T smalspoor onderhoudsmachine
Athene
29 juni 1977

Na een paar dagjes Athene weer met de terugweg begonnen.
Op het station een fraai dieseltreinstel
770701 62-20a Athene (HE) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE motorwagen 73 met bijpassende rijtuigen,
Athene,
01 juli 1977.

Ook hier onderweg verschillende plaatsen met buitendienst gestelde stoomlokomotieven.
770701 Thessaloniki (HE) by Gerard van Vliet, on Flickr
OSE stoomloks terzijde,
Thessaloniki,
01 juli 1977.

En zo kom je vanzelf weer in Joegoslavië waar, in de volgende post, weer andere zaken op het spoor werden gespot dan op de heenreis.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: 19 Toen
« Reactie #3590 Gepost op: 08 februari 2018, 23:59:35 »
Een zielige 2640 kW wat ik zo gauw vind (tweede serie zo'n 200 meer). Een 1300 doet 3600 kW.

1300 heeft niet 3600 kW maar 3600 pk, dacht ik.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3591 Gepost op: 09 februari 2018, 07:13:16 »
Volgens Wiki 3600 kW, Railwiki zegt 3159 kW en de NMMD heeft het over 4670 PK (3432.5 kW) en 2850 kW continu. Kiest u maar.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: 19 Toen
« Reactie #3592 Gepost op: 09 februari 2018, 09:58:48 »
Kiezen, ja, nog meer plaatjes zou ik zeggen... (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1609
Re: 19 Toen
« Reactie #3593 Gepost op: 09 februari 2018, 11:31:40 »
Mooie serie Gerard; ik kijk uit naar jouw volgende bijdrage.

Gr Frank.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #3594 Gepost op: 09 februari 2018, 23:49:28 »
Ook op de terugweg door Joegoslavië nog veel stoom gezien, vooral toen we weer tussen Beograd en Zagreb reden.

770702 63-02 Beograd (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
C tenderlok en ASEA loks in depot
Beograd
02 juli 1977

770702 Vinkovci (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Depot Vinkovci met type 33 en type 11 (een Hongaarse 424),
02 juli 1977.

770702 Vinkovci (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Stoomloks in depot
Vinkovci
02 juli 1977.

770702 Vpolje (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Tenderlok JZ
Vpolje
02 juli 1977
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #3595 Gepost op: 10 februari 2018, 23:26:58 »
Het laatse stuk door Joegoslavië bracht weer een mix van elektrische en stoomlocomotieven langs de trein.

770702 63-08a Nova Gradiska (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
JZ 441-070 en 441-067 toen moderne ASEAlocs,
Nova Gradiska
02 juli 1977.

770702 63-09a Ivanić Grad (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Lok JŽ 33 xxx,
Ivanić Grad,
02 juli 1977.

In Ljubljana stond een deel van een museumtrein op de opstelsporen.
770702 63-11a Ljubljana (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr

770702 63-12a Ljubljana (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Deel museumtrein,
Ljubljana,
02 juli 1977.

770702 63-13a Ljubljana (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Diverse Eloks van Italiaanse makelij,
Ljubljana,
02 juli 1977.

770702 63-14a Ljubljana (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
lok JŽ 25 xxx in depot,
Ljubljana,
02 juli 1977.

770702 63-15a Kranj (YU) by Gerard van Vliet, on Flickr
Stoomlok serie 33,
Kranj,
02 juli 1977.

Door de Karawankentunnel naar Oostenrijk gereden.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #3596 Gepost op: 11 februari 2018, 19:52:51 »
In Oostenrijk, wanneer je de Karawankentunnel uitkomt, arriveer je in het station va Rosenbach waar je dan meteen een ÖBB stoomlok tegenkomt.
770702 63-19a Rosenbach (A) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB 93 1378
Rosenbach
02 juli 1977.

Ergens in de buurt van Villach gekampeerd en natuurlijk op het station nog wat platen gemaakt.
770702 63-21a Villach (A) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB 1161-05
Villach
02 juli 1977

770704 63-22a Villach (A) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB 1010-03
Villach
04 juli 1977

Onderweg kwam je ook nog leuke oude Oostenrijkse E-loks tegen. De trein waar je in zat werd getrokken door een modernere e-lok die met een behoorlijke snelheid de twee-assertjes, waar de hele trein uit bestond, trok. De twee-assertjes slingerde behoorlijk en het enige wat je tegenhield niet op het balkon de rit mee te maken waren bordjes op de deur dat je tijdens de rit het balkon niet mocht betreden. Wat nâh, deurwachten?
770705 63-27a Knittelfeld (A) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB 1245-541
Knittelfeld,
04 juli1977.

Doel van dit gedeelte van de reis was de Eisenerzbahn die toen nog met stoom reed.
Bij Vordernberg begon het steile deel van de helling met tandrad. Voor personenvervoer waren railbussen aangepast met tandwielandrijving.
770705 63-32a Vordernberg (A) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB tandradrailbus
Vordernberg
05 juli 1977.

770705 63-36a Vordernberg (AT) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB railbus uit Eisenerz komt Vordernberg binnen,
05 juli 1977.

770705 64-03a Vordernberg (AT) by Gerard van Vliet, on Flickr
ÖBB Erzberbahn met ertstrein uit Eisenerz naar Trofaiag bij Vordernberg.
05 juli 1977.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: 19 Toen
« Reactie #3597 Gepost op: 12 februari 2018, 08:53:40 »
Erg fraaie reportage!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2842
    • foto's op Imgur
Re: 19 Toen
« Reactie #3598 Gepost op: 12 februari 2018, 12:16:30 »
Die Altbau locs. Dat blijft kicken...
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: 19 Toen
« Reactie #3599 Gepost op: 12 februari 2018, 12:27:04 »
Ff doorgeklikt op de Foto's,  dacht al, lange trein voor 1 loc...... prachtig, ga me eens wat verder verdiepen in die lijn, tandrad, normaalspoor, ertsvervoer, jaren 70.... nou, moet cool zijn

Of heb je nog meer (y) (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol