Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 02:21:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door GerardvV
17 april 2024, 23:12:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Mini baantje `` De visafslag`` door DV modelspoor
17 april 2024, 21:30:36
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!  (gelezen 139885 keer)

Mohy

  • BNLS Supporter
  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2009, 14:58:01 »
Vraag 2: Wat is jullie mening over het bedrukken van de losse bakken met de baknummers en het uitbrengen van het stamnummer 82xx en 84xx als losse transfers?

Ik ben zelf geen voorstander van losse transfers. Ik vind het persoonlijk erg vervelend om zelf nog transfers aan te moeten brengen op een model. Maar voor iemand die meerdere modellen heeft is het waarschijnlijk een uitkomst...
You're born with nothing, you die with nothing, so what have you lost: nothing !! - Monthy Python

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5144
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2009, 21:01:14 »
Voor wat betreft de baknummers, Railmagazine heeft ze keurig gepubliceerd tot ergens in de 844x stammen. Daarna waren de tabellen met indienstgesteld materieel ineens uit de bladen verdwenen. Omdat Lima al tweee stellen met even nummers heeft uitgebracht (8204 en 8234) lijkt mij de 8241 (8441) wel leuk. De 8441 kwam op 1-5-95 in dienst met de mBvk 290 8581 + ABv 3/3 380 8041 + ABv-5 380 8212 + mBvk 290 8582. Ik moet nu alleeen nog even nakijken of de ABv-5 ook een keeer uit deze stam gehaald is en de 8241 dus dienst gedaan heeft. Hopelijk is dat te vinden op internet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dennis ten Hove

  • Modulebaan Bovenkerk - Aalsmeer
  • Offline Offline
  • Berichten: 107
  • zelf gemaakt: BDs stuurstand
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2009, 21:30:34 »
Vraag 1:
De IRM III heeft met de nummers 8201 tot 8281 rond gereden en de IRM IV heeft met de nummers 8401 tot 8481 rondgereden. Deze informatie en andere (zoals samenstellingen) is te vinden op wikipedia. Bij het intypen van DD-IRM krijg je alle informatie

Vraag 2:
Zelf ben ik nog niet zo handig met zulke kleine transfers maar het is wel een goed idee, kan je tenminste zelf bepalen met welk treinstel je wilt rondrijden.

Vraag 3:
Wat de kleuren betreft... Wat ik nog mij kan herrineren aan de tijd bij Nedtrain vergeleken bij de kleuren van de foto's van Neurenberg lijkt het best aardig op elkaar

Ik hoop dat ik hierbij mijn steentje heb kunnen bijdragen

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2009, 22:40:03 »
Voor mij persoonlijk:

Geen losse transfers, kleuren zoals de marklin koploper.
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Oscar

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2009, 23:51:59 »
Voor mij ook liever geen losse transfers.

Had het vroeger altijd met de Roco 1600 locs, kreeg ze nooit
zo perfect als de locs met de vaste transfers.

Groet,
Oscar

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2009, 00:26:55 »
De foto's







Het geel en blauw bekt goed. Het dak is te licht, de cijfercombinatie foutief.

Rechtermuistoets geeft grotere foto's.

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2009, 00:27:56 »
Hier idem dito liever geen losse transfers. Enige voorkeur is wel om een nummer te kiezen die nog niet eerder is uitgegeven in het Lima-tijdperk.

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2009, 00:29:03 »
1 - weet ik niet
2 - geen losse transfers, dan liever verschillende setjes met eigen stamnummer
3 - kleur zoals door Chris voorgesteld, ook ivm samenrijden voorgaande uitvoeringen.

Gerard.

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2009, 00:40:22 »

chris mooie foto's, maar ;

er zit enige spiegeling in en er is geen vergelijkingsmateriaal in dezelfde kleur op dezelfde foto.

Ik zou er zelf voor kiezen om de m* koploper kleuren aan te houden en hopelijk doet roco dit dan straks ook met de nieuwe plan-v.

Anders wordt het een zooitje ben ik bang..


hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2009, 00:47:43 »
@ Barry.

Ik zou niet voor elk NS materieelsoort de zelfde kleur geel of blauw kiezen, dat komt namelijk heel ongeloofwaardig over.

@ Chris.
Goeie foto's
Maar wat is er nu veranderd aan de IRM?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2009, 00:51:13 »
@ Jos :Niet afwijken van de bovengestelde regels  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2009, 01:26:35 door Chris van Diesen »

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2009, 01:24:13 »

Dus:
Wat is jullie mening als Rivarossi de kleuren van DD-IRM af zou stemmen op de ICR van LSM?

Denk dat de kleur toch nog wel ruimte van discussie laat helaas, maar goed hier een poging.




Ik ga dus voor dezelfde kleur als de m* koploper

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/VIRM6.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Koploper_08-10-2006.jpg

Misschien beter een poll maken over kleur en transfers en dan de baknummers in pm  ???
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2009, 01:26:49 door Chris van Diesen »
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2009, 01:26:51 »
Als je goed kijkt zie je dat de kleur blauw en geel van de VIRM een fractie donkerder zijn als die van de Koploper.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2009, 01:28:43 »
Geen poll, gewoon je mening en Jeroen gooit dat door naar Overbeek.
Dit is gewoon aftasten wat men hier wil, en men kijkt of men iets kan doen.
Overbeek is met diverse kanalen bezig, en dat is alleen maar een pre, een importeur die eens verder kijkt dan zijn neus lang is, en niet bang is van een forum.

Kunnen we alleen maar toejuichen.

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re: DD-IRM van Rivarossi, namens importeur Overbeek een paar vragen!
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2009, 01:29:24 »
de koploper is oud en verbleekt en VIRM is nieuw