Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
30 September 2025, 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
30 September 2025, 13:03:59
  

Auteur Topic: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje  (gelezen 422510 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9014
  • Het leven op de weg.
    • Midland
3d - shop
« Reactie #645 Gepost op: 31 August 2011, 21:13:24 »
Misschien nog leuker om een shop te openen hier op bnls waar je altijd kan bestellen wat er bedacht is (y).
Wat mij betreft dan een deel van de winst naar bnls ;D.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 31 August 2011, 21:15:52 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #646 Gepost op: 31 August 2011, 21:25:51 »
Dat vind ik een goed idee!
Maar mag dat eigenlijk wel? is dat geen reclame voor shapeways ofzo?
gr. Viktor

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9014
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #647 Gepost op: 31 August 2011, 21:40:27 »
@shapeways Geen idee hoe dat in elkaar zit!

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6552
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #648 Gepost op: 31 August 2011, 21:40:51 »
@Viktor,

Er zijn bepaald meer leveranciers dan Shapeways.
Bovendien kunnen lang niet alle 3D Printtechnieken, CNC bewerkingen, lasersnijden of graveren uitgevoerd worden door deze printshop.
Het idee om ideeën te bundelen en daar een passende en betaalbare oplossing voor te bieden, is een uitdaging die we vanuit BNLS graag aangaan.

Zie verder deze draad

Grzz,

Hans

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #649 Gepost op: 31 August 2011, 22:57:09 »
Nou,
als zo'n bnls-shop wel volgens de regels kan dan vind ik dat alleen maar goed (y)
En dan hoop ik natuurlijk ook dat zoiets er komt want het lijkt mij erg handig!

jakop

  • Gast
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #650 Gepost op: 05 September 2011, 13:24:46 »
Mooi, dan zal ik er vanavond een paar in de printer gooien in fullcolor sandstone

En? Hoe kwamen die uit de printer?

Groet,

Jakop

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #651 Gepost op: 05 September 2011, 14:15:45 »
Hi Mitchell, vraagje:

Ik zie bij jouw en diverse andere 3D/RM ontwerpers bij Shapeways FUD kappen staan die dan blijkbaar gecombineerd worden met SWF onderstellen/bodems, met name als er Tomix draaistellen/aandrijvingen worden gebruikt.
Is daar een speciale reden voor?
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #652 Gepost op: 05 September 2011, 14:37:14 »
Hoi Jakop,

Ik heb ze helaas nog niet in de printer gedaan!
zal van de weeg eens een bestelling plaatsen :)

Hans, de reden hiervan is dat er met SWF een minimale krimp is en veel sterker is dan FUD.
Ook is SWF een stuk goedkoper, en aangezien er toch niet zo veel details op de onderstellen zitten is dat een stuk goedkoper :D

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #653 Gepost op: 05 September 2011, 14:42:15 »
OK, thanks!
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #654 Gepost op: 05 September 2011, 21:17:30 »
 (y)



aantal kastjes voor langs het spoor!

edit:
nog meer:
« Laatst bewerkt op: 05 September 2011, 21:37:15 door Mitchell »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #655 Gepost op: 17 September 2011, 13:33:05 »

 (y)

Prullenbakjes voor de H0 fans!
Te vinden op de gebruikelijke plek ;D

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #656 Gepost op: 17 September 2011, 13:40:44 »
Ben alleen bang dat deze niet gaan helpen bij het afval probleem... er kan niks in. ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #657 Gepost op: 17 September 2011, 13:59:01 »
er zit een gleuf in, deze kan je zwart schilderen  (y)

Ook opdezelfde plek te vinden:
Setje stoplichten:


In het midden van de achterkant is elke keer een gaatje, zodat je de draadjes daar makkelijk doorheen kan leiden

Of een setje van 4 AHOBS (zonder lichten)

 (y)
« Laatst bewerkt op: 17 September 2011, 14:10:48 door Mitchell »

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #658 Gepost op: 17 September 2011, 14:13:36 »
Die AHOB's zijn wel interessant, SMD LEDje hier en daar en dan is daar ook wel wat van te maken.
Zijn ze beweegbaar? zo ja, servootje er aan knopen en hoppa. (y)

En inderdaad, de sleuf kun je zwart maken, dat is waarschijnlijk wel het mooiste.
Of iets uit vrezen en dan allerlei soorten afval er uit laten puilen. ;D
Vogeltje er bij en je heb weer een leuk stukje scenery. :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #659 Gepost op: 17 September 2011, 14:18:41 »
Hoi Romar,

De AHOB's kunnen inderdaad bewegen, het zijn namelijk 2 stukjes die je in elkaar moet zetten (de paal en de boom)
en kunnen daarna gewoon bewegen zonder veel moeite


Het zijn overigens wel de nieuwe AHOBS he, waar de lampjes dus in de paal zitten, niet de oude waar ze erboven op zitten  ;)

en afval, tjah mss kan je dat zelfde met een 2D printer als foto uit printen en erop plakken?