Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Casmir
Vandaag om 22:27:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:42:37
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:40:57
Liliput schaal N door RodeDuivel
Vandaag om 21:38:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 21:24:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
Vandaag om 21:19:50
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
Vandaag om 20:44:40
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG door Joz
Vandaag om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
Vandaag om 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
  

Auteur Topic: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen  (gelezen 1971 keer)

Erwin (n-spoorder)

  • o(N)t-spoorder uit Limburg
  • Offline Offline
  • Berichten: 427
    • www.leukehobby.nl
Omdat iedereen een hobby moet kunnen hebben.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #1 Gepost op: 04 February 2009, 21:38:14 »
Ironisch genoeg was het vandaag op de kop af precies zeven jaar geleden dat de eerste ICK rijtuigen gingen rijden in de Intercity's tussen Den Haag en Venlo/Heerlen.

De rol van ICK lijkt dus stilaan uitgespeeld en ik vraag mij als financieele spoorleek af of 60 Miljoen EURO dat is uitgegeven voor de aanschaf en aanpassing van de 150 rijtuigen voor een periode van 7 jaar nu achteraf een koopje of een miskoop is geweest.

Verder zal het mij benieuwen hoe lang de ICK rijtuigen in Weert in de staat blijven zoals ze er nu staan, ondanks de 24-uurs bewaking.
Wordt het toch nog gezellig!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #2 Gepost op: 04 February 2009, 22:19:26 »
Ja, zoals altijd is limburg weer goed geweest om rotzooi te dumpen ;D ;D ;D


Zet ze dan liever in den haag of zo ;)



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

pieterz

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #3 Gepost op: 04 February 2009, 22:21:16 »
Ik ben toch blij dat ICK langzaam maar zeker van het traject verdwijnt, althans, zo lijkt het.

Geef mij maar ICR en VRIM.

Maarja, dit is goede reclame voor limburg, zien ze bij weert eens wat anders dan VIRM en Plan V/T.

Pieter

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #4 Gepost op: 04 February 2009, 22:28:22 »
Ja maar die rammelkasten van een ICK heeft Weert ook al weer niet verdiend. ;D

Ik krijg al pijn in mn rug als ik er aan denk dat ik van Eindhoven tot Rotterdam in zo een ding moet zitten, dan blijf ik liever de hele rit staan. (maar gelukkig is dit verleden tijd) ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

peter1234

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #5 Gepost op: 04 February 2009, 22:54:37 »
Vanaf nu tot begin  april gaan de ICK rijtuigen aan de kant  , komen eerst naar Maastricht, krijgen daar nog wat speciale behandelingen , zoals een laatste reiniging enz. Daarna gaan ze elke vrijdag met zo'n 10-12  rijtuigen per keer naar Weert, alwaar ze worden opgesteld.
De rijtuigen die in Nuth opgesteld waren , zijn daar ook inmiddels al weg.
De 3 uitgebrande rijtuigen worden gesloopt.

Tussen nu en begin april blijven er 55 ICK rijtuigen in dienst.

Er gaan 5 stammen ICK rijtuigen in dienst, 2 in de rijdende dienst, 1 reserve  stam, 1 onderhoudsstam en 1 wisselstam te Eindhoven.

Ze gaan trek-trek rijden, m.a.w. , aan beide zijden een 1800 lok , dit om zo de korte keertijden te kunnen realiseren voor de periode febr-april als voorloper op de instroom van VIRM in de betreffende treinserie in april.

De 1800 lokken gaan vanaf april pas aan de kant.

vr. groeten,

Peter
.........................................................


Intellibox , Windigipet X , Märklin K , Littfinski , Viessmann , HAG , Liliput , RailTop , LSM , ACME , Roco , Fleischmann , Lima , Rivarossi , Zwitserse modeltreinen

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1646
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #6 Gepost op: 04 February 2009, 22:59:26 »
@ Jos

Pijn in de rug?

Ik dacht eerder in de kont vanwege de slechte springveren.
Alleen die stoelen op de balkons zijn nog enigzins redelijk te noemen.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #7 Gepost op: 04 February 2009, 23:01:38 »
Ook dat Marcel. ;)

Maar als ik alle lichamelijke klachten moet opnoemen, wordt dat wel een beetje veel.

Zoals pijn aan mn oren als de deuren dichtgaan. (Een dove hoort dit al bijna)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #8 Gepost op: 05 February 2009, 14:02:44 »
Heerlijk zo'n journaliste met kennis van zaken.

Treinstellen  ;D Staat welgeteld 1 stam ICK meer niet.
En 24 uur bewaking? Kom er dagelijks 2 keer langs en heb nog geen bewaking gezien. Zitten waarschijnlijk in een keetje bij de verwarming.
Met grafitti valt het ook nog mee. Aan de stationszijde is er een bak "behandeld". Andere zijde? Who knows.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Lokpaint

  • Gast
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #9 Gepost op: 05 February 2009, 14:10:36 »
Hoi

Slecht nieuws. Ik vind de ICK veel prettiger dan een onkomfortabele piepende IRM

Bart

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re: Limburg toch ergens goed voor, al is het maar om matriaal te stallen
« Reactie #10 Gepost op: 05 February 2009, 14:12:47 »
ik wil wel zo'n oud ding voor in me tuin , 1,7 hectare hahahahhahahaa
maak ik daar me modelspoor in , lijkt me ook wel gaaf


groeten stefan ;D