Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 06:52:23
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 06:42:55
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: minder "handel" op marktplaats?  (gelezen 9548 keer)

Treinhobbijist

• Offline Offline
Re: minder "handel" op marktplaats?
« Reactie #15 Gepost op: 03 February 2009, 23:35:24 »
Bied regelmatig redelijke prijzen op MP. Altijd zo'n 8 tot 10 goed.wagens van ROCO of Fl. bij één verkoper.
Na lang wachten mag je dan een (1) wagen kopen, de andere, vaak voor hetzelfde bod, niet......
Ga toch niet E 6,75 betalen aan verzendkosten voor één wagentje.

En reageren, ho maar.

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Rijtuigpaint

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 03 February 2009, 23:41:35 »
MP is leuk.

Ik verkoop via MP best wel vaak eigenlijk, mensen mailen me zelfs of ik bepaalde zaken te koop heb of kan maken!

Bieden gaat bij mij niet meer en je moet me mailen voor de prijs. Zo voorkom ik dat je onzinnige biedingen krijgt (en dat geeft mij ook rust).

Bieden op leuke dingen doe ik zeer redelijk of ik neem contact op met de verkoper om zo uit de verkoopprijs te komen (zo kocht ik ooit 16 bananendozen vol met nieuwe treinen waarvan ik de meeste verkocht zodat ik mijn deel gratis had).

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #17 Gepost op: 03 February 2009, 23:42:25 »
Wat ik plaats, gaat weg. Nu langzamer, je merkt het wel, maar het gaat weg.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #18 Gepost op: 03 February 2009, 23:43:46 »
Marktplaast heeft inderdaad wel eens last van spookbiedingen.

Maar verder vind ik het een prima plek om te handelen.
Ik zoek namelijk altijd contact met de verkoper voor ik beslis of de koop nu doorgaat of niet.

Bij kleinere bedragen laat ik het gewoon opsturen met de post, en bij hogere bedragen (boven de 150 - 200 euro) ga ik het zelf ophalen.
Als de verkoper aangeeft dat ik het betreffende object niet zelf kan komen ophalen, dan gaat de koop ook niet door.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #19 Gepost op: 04 February 2009, 00:42:23 »
Heb ook het idee dat er minder handel te vinden is. Aan de andere kant heb ik de laatste 2 jaar m'n verzameling zo uitgebreid dat het wel logisch is dat ik langer moet zoeken. De prijzen zijn mi wel aan het zakken. En ook ik heb van m'n beginners fouten geleerd  ;).

Alles wat ik wilde verkopen is via MP verkocht. Aantal zaken wel eens opnieuw aangeboden. Modeltreinen eten nl niets dus ik heb alle tijd.

Gerard.

hoefhaan

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 04 February 2009, 01:49:32 »
Ik heb de laatste tijd vooral naar NL treinstellen gekeken, en die staan er in ieder geval wel wat minder op. Dan heb ik het over beneluxstammen, IRM, DDM, dat soort spul. Maar of het echt een afname is? Die markt wisselt toch.

IK heb over het algemeen wel redelijk goede ervaringen met MP.
Inderdaad is MP een plek waar je nooit echt weet waar je aan toe bent. Niets is bindend en advertenties staan er soms nog weken op terwijl de goederen al verkocht zijn.
Ebay heeft dit niet, daar is een aanbod en een bieding bindend. Ook daar heb ik wel goede ervaringen mee, al is het aanbod kleiner.

Ik probeer van een verkoper zoveel mogelijk gegevens te krijgen voordat ik geld over maak. Ik wil altijd graag een volledige naam, adres, telefoonnummer en uiteraard rekeningnummer hebben. Deze zaken controleer ik dan met elkaar, met name als het om grote bedragen gaat. Sites zoals spyderweb ed. zijn hier erg geschikt voor.

Henk H.

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 04 February 2009, 09:17:11 »
In december regende het even LIMA koplopers... maar dat is nu ook minder. Ook zijn de vraag prijzen nu hoger.
In december nog vanaf 80 eurie, nu weer 120 eurie...

Ik denk dat het af en aan gaat... In tijden van geldnood gaat het aanbod omhoog en neemt de vraag af, neemt de vraag toe door overaanbod, en dus lagere handelsprijzen, dan neemt door aankoop de vraag, maar ook het aanbod vanzelf weer af...
Het is een tendens... Gewoon het goede moment weer even afwachten.

Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 04 February 2009, 09:18:59 »
Piet Post,
Roco heeft de laatste tijd jaar massaal een aantal artikelen gedumpt. 1823, plan d's, kalk/ertswagonnen enz. Omdat de markt al verzadigd is moeten deze artikelen tegen elke prijs verkocht worden. Niets verkopen is altijd duurder !!!
Handelaren die grote stapels van genoemde artikelen in hun zaak hebben staan hebben deze gekocht voor zeer concurrende prijzen. Nu hangt aan elke artikel wel een lagere adviesprijs maar als na een paar weken blijkt dat er weinig wordt verkocht, dan is elke prijs onderhandelbaar (wel even netjes naar vragen, want men loopt er niet graag mee te koop)  Het is in principe materiaal wat door de normale markt niet meer wordt afgenomen. Als een handelaar hier mee blijft zitten, dan heeft hij een nog groter probleem.
Resume: grote stapels is altijd onderhandelen.

Gr,

Jos

piet post

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 04 February 2009, 17:45:11 »
Jos, voor een deel van de uitverkoop zou de voormalig importeur verantwoordelijk zijn, heb ik wel eens gehoord. Die zou zijn voorraad opgeruimd hebben.
Wonderlijk is wel dat Roco in een nieuwe startset weer met plan D komt, weliswaar met vishaken. Het is natuurlijk goedkoop te maken voor Roco, alle mallen zijn allang klaar. Maar toch, ze moeten toch weten dat de markt flink verzadigd is voor deze modellen. En wat te denken van een nieuwe verbeterde 1800. Dit type, in oude uitvoering, is misschien wel de meest aangeboden roco lok op marktplaats. Het verminderde aanbod op marktplaats kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door de crisis: men koopt minder nieuw, en heeft daardoor minder behoefte iets op te ruimen.
PS. op MP staan weer 1823's voor de "bijzonder lage prijs van 100 euro", exclusief verzendkosten. Als ik je goed begrijp, zou je er na stevig onderhandelen misschien wel 2 voor deze prijs kunnen bemachtigen.

Manga Huisman

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 05 February 2009, 10:48:00 »
Dat snap ik, een beetje water bij de wijn is niets mis mee. Maar in jouw eerdere reactie spreek je over een prijs die om te huilen was. Daar heb je dus dik onder de prijs verkocht. Dan loont het vaak nog wel de moeite om het later nog eens te proberen. Wie weet dan meer geluk.

Gr.
Eric

De marktwerking bepaalt de prijs en die is meestal heel redelijk, misschien heeft hij er zelf wel teveel voor betaald en voor deze verkoper is het gevoel dan om te huilen...bij wijze van spreken.

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 05 February 2009, 11:00:27 »
Mijn ervaring is dat de verkooptijd wat langer geworden is dan een paar jaar geleden. Een paar jaar geleden was het helemaal niet gek als je regelmatig dingen binnen 1 dag al verkocht had. Nu gaat het langzamer, maar uiteindelijk krijg je het wel verkocht.

Wat ik wel irritant vind, zijn de 10-tjes bieders. Mensen die 10 euro bieden op een lok die bijv. 150 euro waard is. Ook vind ik dat de verkoopprijzen aanzienlijk gestegen zijn t.o.v. vroeger.

Gelukkig hebben we op deze site nog de afdeling 'Vraag en aanbod', die perfect is voor bijzondere modellen. Zo had ik laatst mijn LSM autotransporters binnen de kortste keren verkocht via deze site, terwijl ze ook al een hele tijd op marktplaats stonden.

Bertus

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 05 February 2009, 11:30:56 »
Als ik wat moois zie begin ik altijd te bieden met 2/3 van de nieuwwaarde wat mij rieel lijkt, vaak neem ik dan ook meteen contact op met de verkoper. En idd, ik word ook gek van de mensen die per 3 euro opbieden of de hoofdprijs voor hun product willen hebben.

Aad

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 05 February 2009, 12:51:42 »
Op marktplaats bepaal JIJ toch de prijs, op Ebay is het wat anders, daar kun je wat prijs betreft pech of geluk hebben.
.

Tja, pech of geluk hebben...

Marktplaats is bij biedingen 'aan', manipuleerbaar, er heerst wat dat betreft een soort anarchie.

Bij Ebay is het hoogste bod inderdaad bindend, toch blijft het oppassen. Ik doe naast H0 aan Live steam. Koop regelmatig via Ebay.
Mijn insteek is dat ik niet hoger biedt dan een vooraf door mijzelf bepaalde limiet, vis ik achter het net, dan heb ik daar vrede mee.
Wel heb ik een sterk vermoeden, al is bewijzen lastig, dat er aanbieders zijn die net als op Marktplaats, hun eigen Ebay 'veiling' via een stroman manipuleren.
Dat is gezien de bedragen die in Live Steam omgaan blijkbaar ook de moeite waard. Gegeven het dunne binnenlandse aanbod koop ik regelmatig internationaal, maar er is een regelmatige Duitse livesteam aanbieder onder nickname 'met****'  waar ik, mede gezien de reviews, toch echt niks koop.
Hij biedt aan met de instelling 'verborgen biedersnaam', waarbij het opvalt dat de 'winnaar' vaak een biedingsdatum 2 of 3 dagen voor de einddatum heeft.
Dat kan natuurlijk door een hoge eindprijs te hanteren, maar bij deze aanbieder verschijnt een aantal weken/maanden later hetzelfde object weer ter veiling. Hij houdt als het ware de prijs op. Ondanks de aan Ebay te betalen veilingkosten is deze praktijk blijkbaar lonend. 
Ter verduidelijking, we hebben het hier over locomotieven waarvan er wereldwijd soms minder dan 200 stuks geproduceerd zijn, met prijsrange 1000-9000 euro.
Ook de door hem gebruikte foto's zijn identiek.  Zijn reviews spreken voor zich....

Ik wil maar zeggen, koopjes zijn overal te halen, maar wees niet te graag.........
Koop je via MP dan altijd afhalen.

gr.

Aad
« Laatst bewerkt op: 05 February 2009, 12:53:53 door Aad »
Ep.3/4 H0 Flm* Twin en Aster Live steam DB spoor I

hoefhaan

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 05 February 2009, 14:02:43 »
@Aad:
In je laatste regel zeg je: Koop je via MP dan altijd afhalen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, soms koop je iets wat veel te ver weg is om af te halen. Ik hanteer voor mijzelf een maximumprijs waarvan ik het geen "onoverkomenlijke ramp" vind als het mis gaat.
Maar dat heb ik nog nooit mee gemaakt omdat ik veel gegevens vraag van de verkoper die ik op internet weer natrek.
Zoals ik al eerder schreef zijn sites als Spyderweb daar ideaal voor.
(Ooit gedacht privacy te hebben op internet? Kijk maar eens hier: www.spyderweb.nl)
Als één van de gegevens niet klopt of ik krijg ze simpelweg niet gaat de koop niet door.
(Ik vraag volledige naam, adres, telefoonnummer (vast) rekeningnummer)
Door het opgegeven adres zijn mensen vaak al op hun hoede, want in theorie kan de betalende koper verhaal komen halen.

marnix2000

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 05 February 2009, 15:54:54 »
Ik wil maar zeggen, koopjes zijn overal te halen, maar wees niet te graag.........
Koop je via MP dan altijd afhalen.

Ik hanteer voor mijzelf een maximumprijs waarvan ik het geen "onoverkomenlijke ramp" vind als het mis gaat.

Inmiddels heb ik op Marktplaats ruim 50 aankopen gedaan en op eBay zon'n 100 aankopen. Tot nu toe heb ik altijd alles ontvangen, nooit problemen gehad. Soms mist er hier en daar wel eens een onderdeeltje bij een tweedehands model, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad, bekocht te zijn. Meerdere malen goed contact en uitwisseling gegevens wekt inderdaad vertrouwen.
Indien mogelijk laat ik altijd zo goedkoop mogelijk (dus gewoon onverzekerd en zonder tracking) verzenden. Ik heb wel eens wat langer op een pakketje moeten wachten, maar tot nu toe heb ik ALLE pakketjes goed ontvangen. Ook de duurste aankoop was 580 euro uit Duitsland kwam gewoon via onverzekerde verzending. In de posterijen heb ik alle vertrouwen. Waar ik me wèl eens aan erger, is de gemakzuchtige manier van inpakken, waarmee sommige verkopers hun waar verzenden. Bijvoorbeeld een Roco- of Lima-doos met inhoud, met alleen een kadopapiertje eromheen. In totaal heb ik 2 beschadigde goederenwagons ontvangen.

groet:Marnix