Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 19:23:06
Bahnstrecke 5867
door
einte
Vandaag
om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
Vandaag
om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
Vandaag
om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
Vandaag
om 19:00:28
Duits transport, waar in NL?
door
WimC
Vandaag
om 18:37:07
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:28:00
Rondom Charlois
door
Wim1969
Vandaag
om 18:03:52
De Projecten van RetroJack
door
Frits C
Vandaag
om 17:43:23
Raadplaatje
door
ajb42
Vandaag
om 17:36:58
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
Vandaag
om 16:12:21
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
ESU 2025
door
Marcel112
Vandaag
om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
Vandaag
om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus
door
Bob R.
Vandaag
om 14:32:13
Zwederbaan
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:13:26
Artitec 6300
door
MathynK
Vandaag
om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Eelco Storm
Vandaag
om 13:53:58
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:52:30
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:48:22
Yet Another Servo Decoder
door
Menno
Vandaag
om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:38:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak (gelezen 1853 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12517
Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Gepost op:
03 February 2009, 15:25:37 »
3 februari 2009
Bestuursvoorzitter Hartmut Mehdorn van Deutsche Bahn geeft toe dat zijn bedrijf in de fout is gegaan bij het natrekken van de gangen van zo'n 173.000 personeelsleden. Dat meldt het Duitse persbureau DPA. Volgens het bericht zal Mehdorn nog vandaag een brief aan al zijn werknemers zenden, waarin hij het boetekleed aantrekt. Mehdorn staat onder zware druk van de bondsregering en de vakbonden. De laatste verlangden dat Mehdorn zelf fouten aan het personeel zou toegeven.
Deutsche Bahn zou sinds 1998 zijn mensen grootschalig hebben bespioneerd om vast te stellen of zij buiten het werk om ongeoorloofde contacten zouden hebben met de ongeveer 80.000 toeleveranciers van de Duitse staatsspoorwegmaatschappij. Het concern wilde daarmee mogelijke corruptie de kop indrukken. Er werden in 43 gevallen opdrachten gegeven aan detectivebureaus om mensen te controleren.
transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12517
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn trok elke medewerker na
«
Reactie #1 Gepost op:
05 February 2009, 15:22:29 »
4 februari 2009
Brief Mehdorn in spionage-affaire valt niet goed
De brief waarin topman Hartmut Mehdorn van Deutsche Bahn aan zijn werknemers toegeeft dat er fouten zijn gemaakt bij de corruptiebestrijding in het concern, is in politieke kring slecht gevallen. Vice-voorzitter Klaas Hübner van de SPD-fractie in de Bondsdag vindt dat Mehdorn lang niet ver genoeg is gegaan in zijn verontschuldigende brief.
Spoorvakbond GDBA wil van Mehdorn een keiharde verontschuldiging aan het personeel horen. De brief die Mehdorn dinsdag aan zijn mensen stuurde, komt meer over als een rechtvaardiging van de bespionage waaraan 173.000 DB-medewerkers begin deze eeuw zijn onderworpen.
Volgens GDBA-bestuurder Klaus-Dieter Hommel maakt de brief van Mehdorn niet duidelijk wat er met de gegevens die over personeelsleden zijn verzameld, is gebeurd. Volgens persbureau Reuters zou de spionage niet beperkt zijn gebleven tot 173.000 werknemers, maar tot het volledige werknemersbestand van 220.000 werknemers. Het concern zou in 2005 de gangen van al zijn personeel zijn nagegaan.
De SPD-binnenlanddeskundige Dieter Wiefelspütz wil dat Mehdorn aftreedt als mocht blijken dat Deutsche Bahn inderdaad de gangen van al zijn werknemers zou hebben nagegaan. 'Als dat zo zou zijn, moet de heer Mehdorn maar gaan omzien naar een andere betrekking.'
5 februari 2009
Hartmut Mehdorn, de topman van Deutsche Bahn, is nog verder in verlegenheid gekomen nu aan het licht is gekomen dat het concern ook in 2005 de gangen van personeelsleden heeft laten nagaan door detectivebureaus. Mehdorn had eerder toegegeven dat in de jaren 2002 en 2003 zo'n 173.000 werknemers zijn bespioneerd om te zien of ze misschien corrupt waren. Inmiddels zijn vrijwel alle 240.000 werknemers onderzocht, als we de onderzoeken uit 2005 meerekenen.
De oppositie vraagt luidkeels om het aftreden van Mehdorn, omdat die een buitensporige spionageactie zou hebben toegelaten. Verkeersminister Wolfgang Tiefensee, die verantwoordelijk is voor het staatsbedrijf Deutsche Bahn, wil van Mehdorn in elk geval opheldering. Hij vraagt zich volgens een woordvoerder af waarom het nodig is alle personeel aan een screening te onderwerpen, ook mensen die met toeleveranciers geen enkel contact onderhouden.
In de Duitse media wordt druk gespeculeerd over de positie van Mehdorn. Een overweging om het toch maar te laten zitten, zou voor bondskanselier Angela Merkel zijn, dat het niet handig is om vlak voor de bondsdagverkiezingen te riskeren dat met een gedwongen vertrek van Mehdorn nog meer kwalijk nieuws op straat zou komen te liggen.
bron Transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Lokpaint
Gast
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Reactie #2 Gepost op:
05 February 2009, 16:53:30 »
Hoi
Een krant ziet het al voor zich dat Mehdorn zich in het vervolg maar beter met kleine treintjes bezig kan houden....märklin dus
Bart
Gelogd
Henry Visser
Offline
Berichten: 109
Fremo, tijdperk III, DB NS
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Reactie #3 Gepost op:
05 February 2009, 17:19:41 »
Niet voor 't één of ander hoor,maar tegen de db van nu loopt zelf ook al een onderzoek(dus tegen mehdoorn zelf),want er is voor miljoenen aan materieel de sloop op gestuurd terwijl dat helemaal niet nodig was,alleen maar om te voorkomen dat de concurrent er mee aan de haal zou gaan ,heb zelf naast E50's gestaan bij bender die notabene pas een groot onderhoud hadden gehad,(de hele lokserie was touwens wel verdacht snel gesloopt )ook vele sneltreinrijtuigen is het zelfde lot begaan,dit was wel met toenmalig bundesgeld gekocht en dit slopen schijnt dus in strijd met de wet te zijn geweest,hetzelfde als wat met onze 1200-erden gebeurt is,die stonden ook al met de grijper op het dak en werden toen gered.
Henry Visser
Gelogd
Trabantfahrer
Offline
Berichten: 238
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Reactie #4 Gepost op:
05 February 2009, 18:09:49 »
Nee, bij de DB werkt het (tegenwoordig) anders. DB laat de locs slopen en verkoopt het schroot en daar valt geen speld tussen te krijgen. Vroeger werd het materieel aan de sloper verkocht, maar dat bleek dus niet zo'n handige constructie.
Kijk ook eens op mijn
website
.
Gelogd
www.raymondkies.nl
Erwin Schuurman
Offline
Berichten: 641
Jaah Mevrouw....Scheurgras..
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Reactie #5 Gepost op:
05 February 2009, 19:46:22 »
Jeemig, heeft die knakker eerst bij de DR in de voormalige DDR gezeten of iets dergelijks? Daar waren dit soort praktijken doodnormaal
Gr,
Erwin
Gelogd
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"
Alexander
Offline
Berichten: 796
Re: Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak
«
Reactie #6 Gepost op:
06 February 2009, 03:08:59 »
Ik dacht dat onze NS ook een snel sloop policy heeft / had, vanwege de lange levertijden van de ATB.
ACTS heeft de 1200 nog bij de sloper gekocht , dacht ik.
Groeten, Alexander
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Het vervolg; Deutsche Bahn-topman geeft fouten toe in spionagezaak