(...) Chris gaat dan ook (...)
Yep, zo dus.Dus ik zou zeggen, tot over een paar dagen.
Ik weet het allemaal niet hoor. Een actie voor Märklin zoals bij Roco zal er geloof ik echt niet komen. Het bewijst volgens mij dat Märklin eigenlijk minder te bieden heeft op de Nederlandse markt dan Roco. En dan kom je met dit wagentje, tja, dan graaf je je eigen graf. Er zal echt iets beters moeten komen.
Opvallend is dat volgens mij Nederland (als we voor het gemak BeneluxRail als voornamelijk Nederlands beschouwen; de modellen waren in ieder geval Nederlands) volgens mij het enige land is waar zo'n actie heeft plaatsgevonden. Of het verschil heeft gemaakt zal gissen blijven, maar Roco heeft een aantal fraaie Nederlandse modellen op de markt gezet of gaat dat nog doen, zoals de 2400, de oude VAM-wagens, de Plan V en de gecorrigeerde 1600/1700/1800.- Peter
Het wagentje van Märkin is een initiatief van de firma zelf
Even voor de goede orde. De actie "Mit Volldampf in die Zukunft - ich bin dabei" is georganiseerd door de MHI Märklin Händler Initiativen en niet door Märklin zelf.De MHI is een vereniging van handelaren in Duitsland die sinds begin jaren 90 regelmatig met speciale modellen komen, eenmalige series. De Orient Express van verleden jaar is een voorbeeld hiervan.Het is eigenlijk logisch dat het een Märklin model is. Trix of Minitrix of zelfs LGB geeft niet direct de link met een in uitstel van betaling verkerende Märklin.Wil je de wagon op een gelijkstroombaan laten rijden, vraag de winkelier de wieltjes even te verwisselen, dit behoort gratis te zijn.Mvg,Gérard Drost