Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 12:28:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45

Auteur Topic: Misdruk op Pakhuismeesteren ketelwagen uit MBS set van Fleischmann  (gelezen 9119 keer)

F.H. Noordink

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
Re: Misdruk op Pakhuismeesteren ketelwagen uit MBS set van Fleischmann
« Reactie #15 Gepost op: 22 January 2009, 22:05:21 »
Hoi,

De tekst is:  "GES HBG 3-1997" en daaronder in het raster "Rev. HBG. 15.1.1997"

Er moet dus niet staan MBS...

@ Sander, dit model is niet klakkeloos overgenomen.  ;D Fleischmann (Hobbytime) heeft de MBS keurig gevraagd om te controleren of alles klopt (voor de productie van de wagen.

De teksten zijn allemaal correct overgenomen van het origineel. Het bewustte raster en de tekst erboven staat alleen niet op de juiste plek. Dit staat op het origineel onder/achter de opstaptree naar het remmeshuisje. Om productietechnische redenen is die niet gebeurt. (anders zou het model een heel ander prijsje gehad hebben.)

Ik zal me ook ff voorstellen: Ik ben dus Frank Noordink en actief vrijwilliger bij de MBS.
Ik ben ook degene die deze teksten gecontroleerd heeft, net als de Zoutindustrie wagen die een aantal jaren terug is uitgebracht. Fleischmann heeft de keuzes gemaakt om zowel de Pakhuismeesteren- als de Zoutindustriewagen uit te brengen in de MBS-versie.
Hier zijn we natuurlijk zeer verheugd mee. Dat er enkele connecties gedaan moeten worden, lijkt me dan logisch.

Zelf heb ik meerdere van Pakhuis-wagens en inderdaad zijn ze alle ietsje scheef gedrukt bij het raster.... lekker belangrijk. :-X

Groet,

Frank Noordink

F.H. Noordink

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 22 January 2009, 22:14:20 »
Geen stoorzender hoor Jos, gewoon iemand die het model goed bekijkt en bewonderd.  ;D Doet me deugd is me werk niet voor niets geweest. haha

Frank

TonM

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 22 January 2009, 22:33:54 »
TonM : Pilletje al genomen ?  8)

De hele pot.  ;)

En Ton, ik neem aan dat ik je bijdrage met een dosis humor moet zien?
Het lijkt wel alsof je wél met een kritisch oog mag kijken, maar als er dan een minpuntje ontdekt wordt mag dat niet besproken worden. Ik krijg hier een beetje kippenvel van.

Ger,

Het moet niet, maar het was wel zo bedoeld.

Toch maar even een serieuze reactie dan.
Natuurlijk mag jij met een kritisch oog kijken en een minpuntje bespreken. Dat is jouw goed recht. En ik mag er ook iets van vinden en die mening naar voren brengen.
We praten hier over een Duits model ketelwagen die door Flm is "ver-Nederlandst." Op een aantal (grote) punten klopt de wagen duidelijk niet en dat wisten we als kritische modelspoorders van tevoren, of we konden het van tevoren weten. Als je de wagen vergelijkt met foto's van de echte MBS wagen, dan zie je bijvoorbeeld dat de trap op het model aan de verkeerde kant van de vulopening staat en dat het opschrift "Pakhuismeesteren" in het echt op een bord staat dat tegen de ketel is gemonteerd, terwijl het op het model een opdruk op de ketel is. Dat zijn grote, duidelijke afwijkingen van het origineel.
Die afwijkingen kennende. begrijp ik niet dat we dan vallen over een afwijking die alleen onder een loupe zichtbaar is. Terwijl ik toch zelf best kritisch ben over de kwaliteit van mijn modellen en ik ook nog wel eens een model in de winkel laat liggen als er details niet kloppen.

En overigens vind ik het nog steeds een leuke wagen en ben ik er blij mee.

Groeten,
Ton

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 22 January 2009, 22:53:22 »
KNIP KNIP
... Op een aantal (grote) punten klopt de wagen duidelijk niet en dat wisten we als kritische modelspoorders van tevoren, of we konden het van tevoren weten. Als je de wagen vergelijkt met foto's van de echte MBS wagen, dan zie je bijvoorbeeld dat de trap op het model aan de verkeerde kant van de vulopening staat en dat het opschrift "Pakhuismeesteren" in het echt op een bord staat dat tegen de ketel is gemonteerd, terwijl het op het model een opdruk op de ketel is. Dat zijn grote, duidelijke afwijkingen van het origineel.
Die afwijkingen kennende. begrijp ik niet dat we dan vallen over een afwijking die alleen onder een loupe zichtbaar is. Terwijl ik toch zelf best kritisch ben over de kwaliteit van mijn modellen en ik ook nog wel eens een model in de winkel laat liggen als er details niet kloppen.

En overigens vind ik het nog steeds een leuke wagen en ben ik er blij mee.
Groeten,
Ton

Dan is helemaal grappig dat de echte afwijkingen worden gemist door de poststarter en een minuscul streepje op een balk welke zooooo
klein is juist word opgeblazen tot 'watergate' proportie's.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
« Reactie #19 Gepost op: 22 January 2009, 23:15:21 »
Goed, een laatste reactie dan maar,

Dit draadje gaat over het scheef gedrukte rastertje. Niets meer of minder. Een productiefoutje, een kleintje, pietsie klein.
Dat er een aantal andere dingen niet kloppen wist ik niet eens. Het enige dat ik wél wist is dat er eigenlijk een bord op de tank hoort te zitten waar "Pakhuismeesteren" op hoort te staan. Zie RM 260. Ik lees de nodige tijdschriften en ook ben ik regelmatig op dit forum te vinden en daardoor is het me ook duidelijk dat men blij kan zijn met een vernederlanst model. Dat staat als een paal boven water. Ik heb die "tekortkomingen" ook niet in dit draadje aan de kaak gesteld. Het uitgangspunt van dit draadje was puur de misdruk. Het zou dus ook niet aangehaald hoeven worden. Ik waardeer ieders inbreng over wat er wél en niet op de wagon staat en of het op de juiste plek staat, laat dat wel duidelijk zijn. Waar ik alleen een beetje van baal is de reactie van sommige mensen. Helaas word daar niet inhoudelijk op gereageerd, ook niet in samenhang met de door mij aangehaalde reacties op de  Artitec plan E's. Maar dat zou ook off-topic zijn.
Het valt me eerlijk gezegd nog mee dat er niemand is die Fleischmann op de brandstapel zet zoals dat destijds wél met Roco gebeurde met de -uit mijn hoofd- 521.
En wat ik ook niet helemaal begrijp is dat ik "een reactie kan verwachten". Waar is dat op gebaseerd? Het raakt kant nog wal en draagt inhoudelijk helemaal niet bij aan de inhoud van dit draadje. Net als het stoorzendergrapje woehahahahahaha!!

Tot slot: blijkbaar staat de misdruk op elke wagen, mijn vraag is beantwoord. Iedereen bedankt en heren moderators: het slotje mag echt van mij.

Ger.
Met groet,

Ger.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #20 Gepost op: 22 January 2009, 23:16:26 »
Rene:

Wie blaast hier nu wat op????  Lees mijn openingsblokje eens goed, laat dat tot je doordringen, heroverweeg, denk nog eens na en reageer dan. Er is er hier maar één die de boel opblaast en dat ben jij. Die afwijkingen waar jij het over hebt heb ik niet gemist; ik heb ze niet eens aangehaald. Dat doe jij.
Goed ik zal het voorzeggen: Er is een verschil tussen en model op "natuurgetrouwheid" te beoordelen en op productiekwaliteit. Daar zit het 'm in. Blijkbaar zie jij dat niet. En dat is jammer.
« Laatst bewerkt op: 22 January 2009, 23:22:07 door Ger »
Met groet,

Ger.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #21 Gepost op: 22 January 2009, 23:19:39 »
Ik zie niet in waarom er een slotje moet komen.
Zal wel even de veegmachine los laten.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #22 Gepost op: 22 January 2009, 23:22:52 »
Laat inderdaad maar even, kan ik stoomafblazen..... >:( >:( >:(
Met groet,

Ger.

stig

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 22 January 2009, 23:29:26 »
Je leert elkaar wel lekker kennen zo...

En wat ik ook niet helemaal begrijp is dat ik "een reactie kan verwachten". Waar is dat op gebaseerd?

Mwoaa, paar jaar ervaring met dit forum... ;D
« Laatst bewerkt op: 22 January 2009, 23:30:58 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 23 January 2009, 07:41:42 »
Hallo allemaal

Wie heeft deze set ook -543701- en heeft op de ketelwagen aan de remmerhuis zijde ook een scheve revisiedatum staan?  :(
En misschien sla ik nu een beetje door, maar staat er boven het raster "Ges MBG 3-97"?
Volgens mijn leverancier is dat op de hele serie het geval en heeft omruilen geen zin. (hij deed even navraag)
Nu is het minder erg als het de hele tranche betreft, maar toch...
Dus: heb je deze set, kijk eens naar de rivisiedatum en laat je bevinding hier achter.

Wel jammer dat het uitgerekend op deze wagen uit dit aller aardigste setje moet zitten... :'(

Dus wie begint erover ik niet én wie gaat er zelfs terug naar de winkel ik niet om te klagen over een scheef stukje tekst [nogmaals] zo klein dat je het niet eens ziet zonder dat je het model tegen je ogen aandrukt.

Als je het niet had gestoort had je geen bericht geplaatst hier,
had je niet terug gegaan naar de winkel,
en had je nu geen stoom hoeven afblazen.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #25 Gepost op: 23 January 2009, 08:16:30 »
René, ik stop ermee,, beste kerel. Het heeft geen zin...
Met groet,

Ger.

henk

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 23 January 2009, 10:03:59 »
Kan niks geks aan de eerste post ontdekken.
Ger wil liever geen scheve opdruk en wil dus weten of dat bij de hele productie zo is. Niet meer en niet minder. Hij vraagt niet of andere mensen het ook zo erg vinden. Hij zegt al helemaal nergens dat het vreemd is dat andere mensen dat niet erg vinden.

Lees het artikel over de Beels in RM eens. Het verfwerk en de opschriften zijn uitzonderlijk strak en dat komt ook omdat Ger bij dat soort dingen nu eenmaal grote zorgvuldigheid, zo niet pietluttigheid, aan de dag legt.

In ieder geval is het bij de hele productie zo Ger. Kan me er niet over opwinden.  ;D
Je maakt zeker geen Beels meer?   :-X
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 23 January 2009, 10:15:33 »
René, ik stop ermee,, beste kerel. Het heeft geen zin...

Is goed prettige dag ondanks de regen  ;)

henk

• Offline Offline
Re: Misdruk op Pakhuismeesteren ketelwagen uit MBS set van Fl*****mann
« Reactie #28 Gepost op: 23 January 2009, 10:20:26 »
Probeer het draadje nog eens zo objectief mogelijk door te nemen Rene.

De eerste wanklank ontstaat pas hier.

mamamia waar praten we hierover..........
een scheef opdrukje wat je niet eens ziet zonder dat wagonnetje onder de microscoop te leggen, je kan ook 'te ver doorslaan' hoor zoals je eigenlijk zelf al zegt  ;)

Is geen antwoord op de vraag.
Wat kan jou het schelen dat Ger dat soort dingen wel belangrijk vindt?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #29 Gepost op: 23 January 2009, 10:24:03 »
Henk,

U slaat de spijker op zijn kop. Meer zag ik er niet meer over.

Wat de Beelen betreft: ik heb nog iemand waar ik er twee voor moet (af)bouwen, dus eigenlijk een beetje wel, ja. Maar dat is off topic!! :P
Zonder gekheid: Ik heb er inmiddels enkele gebouwd, en het blijft een leuke loc om te bouwen, die ook nog eens goed rijdt. Hoezo vraagt u dat? Doe maar een PM!

Grt,

Ger.
Met groet,

Ger.