Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 17:30:09
De Projecten van RetroJack door Scratchbuilt
Vandaag om 17:17:31
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
Vandaag om 16:53:43
Roco BR 93 stroomafname door AP3737
Vandaag om 16:30:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 16:26:24
Uhlenbrock Intellibox 3 door Dirk
Vandaag om 16:15:35
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
Vandaag om 16:13:09
Modelspoorbaan van Einte door cor_b
Vandaag om 16:00:14
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 15:34:33
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:31:58
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door Joz
Vandaag om 15:13:44
iTrain baanontwerp door Chris Westerduin
Vandaag om 14:57:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:44:40
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 14:30:18
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 14:23:27
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door VAM65
Vandaag om 14:11:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 13:42:33
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:38:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door RhB-Mikey
Vandaag om 12:44:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:30:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:27:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:48
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door dh3201
Vandaag om 11:07:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
  

Auteur Topic: Topservice van Faller  (gelezen 5360 keer)

hoefhaan

  • Gast
Topservice van Faller
« Gepost op: 22 January 2009, 17:57:22 »
Gisteren een mail gestuurd naar Faller met daarin de vraag voor vervanging van twee onderdelen van een stationsoverkapping: de twee perrons. Door een kleine meetfout de verkeerde plaatsen gekozen voor de staanders van een in breedte variabele overkapping. (faller 120280) bleef ik met wat onnodige gaatjes in het perron zitten :-[

De stoute schoenen aangetrokken en:
Vandaag(!) geheel kosteloos twee nieuwe perrondelen ontvangen.  :D

Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient, dus sommigen zouden niet ander verwachten maar ik vind het een dikke pluim waard!!! ;D

(we moeten toch ook wel eens iets positiefs kunnen schrijven, dus dit wilde ik even kwijt!)

Bert Roefs

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Topservice van Faller
« Reactie #1 Gepost op: 22 January 2009, 20:45:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1146
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #2 Gepost op: 24 January 2009, 17:26:49 »
Hee, ik moet ook nog een mailtje aan Faller sturen dan :P
Heb nog een H0 brug liggen die niet helemaal goed gegaan is  ;D
1 van de platen die je moet buigen om in de bogen te doen is gesmolten  :-X

Waar heb je je mailtje aan verstuurt?
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

hoefhaan

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #3 Gepost op: 24 January 2009, 18:42:18 »
Via de faller website, www.faller.de en dan even op het nederlandse vlaggetje klikken. Dan via Service naar Ondersteuning Direct. Daar kun je je vraag stellen.

Succes!

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1146
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #4 Gepost op: 24 January 2009, 20:42:41 »
Oke bedankt.  :D
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

wvdm

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #5 Gepost op: 10 February 2009, 11:20:38 »
Ik had van die schuur met paarden stallen een voorwand, die niet goed gegoten was. Een briefje met foto naar Faller en binnen enkele dagen had ik een nieuwe voorwand.
Later kocht ik het motortje om de deuren electrisch te openen en sluiten en toen kreeg ik een koper tandwieltje niet op het bijgeleverde asje.
Weer gemaild en binnen een paar dagen een nieuw tandwieltje en asje gratis gekregen.
Dit is toch niet zo bijzonder. Gewoon service.

Van de draaibrug van Walthers was van het grote tandwieltje het pennetje afgebroken.
Na een emailtje ontving ik weken later een nieuw tandwiel goed verpakt met een heel pennetje. Het kwam helemaal uit Amerika, dus dan duurt het wat langer.
Het pennetje bedient een micro schakelaar, waardoor de brug in de open stand stopt, dus wel een belangrijk pennetje.
Gewoon service.

Wat ik wel raar vind van Faller is dat ze de oude mallen van POLA gebruiken en dan die modellen onder de naam FALLER verkopen. Die modellen hebben nog steeds dezelfde slechte passing als onder de naam POLA.

Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Groetjes
Wil

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Topservice van Faller
« Reactie #6 Gepost op: 10 February 2009, 12:08:15 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Ze moeten het maar willen doen. Gewoon netjes van Faller. Als je soms kijkt wat winkeliers/fabrikanten van b.v. electronica aan waardeloze service bakken ... ook al zijn ze het verplicht.

Gr, Marc

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Topservice van Faller
« Reactie #7 Gepost op: 10 February 2009, 12:20:56 »
Hoefhaan...

Bovenal... het is fijn om te lezen dat er (nog) mensen dankbaar kunnen zijn en de kleine dingen in't leven waarderen. Ook al zijn sommige dingen nog zo logisch, ze zijn nooit vanzelfsprekend...

Cheers Henk
« Laatst bewerkt op: 10 February 2009, 14:16:24 door Henk H. »
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Topservice van Faller
« Reactie #8 Gepost op: 10 February 2009, 12:28:57 »
Henk

Hele wijze woorden, dat zouden idd meer mensen moeten waarderen.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Topservice van Faller
« Reactie #9 Gepost op: 14 February 2009, 21:00:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)
Met recht.Ze zijn keurig netjes met hun klanten , Ik heb hun nog een foto van de watermolen die in Kinderdijk staat op gestuurd (waar ik nieuwe wieken en wieklijsten voor moest hebben) Spontaan kreeg ik een pakket met de wieken en lijsten en een kerstkaart van hun.
Echt top van Faller.
mvrg,
Jan van den Berg
« Laatst bewerkt op: 14 February 2009, 21:04:20 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Topservice van Faller
« Reactie #10 Gepost op: 14 February 2009, 21:14:51 »
Nog een voorbeeldje:

Half jaartje terug een mailtje richting faller gedaan met de vraag of ik een aantal losse perronoverkappingen kon bestellen en nog wat los grut. Weekje later lag e.a. in de bus incl factuur (welke me erg hard meeviel), maar...... 1 dag later kreeg ik een zelfde doosje nog een keer met dezelfde onderdelen!

Ik een mailtje gedaan of ik het 2e doosje terug kon sturen, dag later een reactie. Terug sturen niet nodig, we zullen de 2e factuur vernietigen!  ;D ;D

Erg netjes!  ;) :)
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re:Topservice van Faller
« Reactie #11 Gepost op: 09 May 2009, 17:31:09 »
Er waren wat hekjes gesneuveld van mij Kermis attracties, zijn toch zeker al een aantal jaren oud.
Dus afgelopen woensdag een berichtje gestuurd of ik deze Spritzlinge kon na bestellen.
Vanmorgen ging de deurbel, een pakketje van Faller met de gevraagde delen werd bezorgd.
Ik vindt dit gewoon service van een fabrikant die zijn klanten waardeert.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Spiky

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
    • Spoorh0
Re:Topservice van Faller
« Reactie #12 Gepost op: 08 September 2009, 17:40:02 »
dan ga ik ook maar eens een mailtje richting duitsland sturen! :)
Heb het een en ander via MP gekocht, en er bleek nog een extra tankstationnetje bij te zitten die niet meer compleet is.
Even de onderdelen inventariseren, en kijken wat het gaat kosten...

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Topservice van Faller
« Reactie #13 Gepost op: 09 September 2009, 17:23:20 »
Citaat
Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient,

Ondertussen loopt hier ook een ander draadje....

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re: Topservice van Faller
« Reactie #14 Gepost op: 09 September 2009, 19:50:29 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Als je zelf een fout maakt en het bouwpakket verkeerd in elkaar zet MOET Faller helemaal niets en is het de service van de fabrikant. Zeker als er van een oude kermis atractie iets breekt en dit netjes word vervangen. Voor mij betekend dit juist dat Faller qua klantvriendelijkheid er boven uit komt.

Jeffrey