Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door bellejt
Vandaag om 16:30:43
gangelt uithulp verkoop stand door dennie
Vandaag om 15:44:26
Piko blauwe 1000 door Pauldg
Vandaag om 15:37:34
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jelmer
Vandaag om 15:35:39
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 15:26:50
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
Vandaag om 15:25:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
  

Auteur Topic: Topservice van Faller  (gelezen 5532 keer)

hoefhaan

  • Gast
Topservice van Faller
« Gepost op: 22 January 2009, 17:57:22 »
Gisteren een mail gestuurd naar Faller met daarin de vraag voor vervanging van twee onderdelen van een stationsoverkapping: de twee perrons. Door een kleine meetfout de verkeerde plaatsen gekozen voor de staanders van een in breedte variabele overkapping. (faller 120280) bleef ik met wat onnodige gaatjes in het perron zitten :-[

De stoute schoenen aangetrokken en:
Vandaag(!) geheel kosteloos twee nieuwe perrondelen ontvangen.  :D

Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient, dus sommigen zouden niet ander verwachten maar ik vind het een dikke pluim waard!!! ;D

(we moeten toch ook wel eens iets positiefs kunnen schrijven, dus dit wilde ik even kwijt!)

Bert Roefs

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Topservice van Faller
« Reactie #1 Gepost op: 22 January 2009, 20:45:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1140
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #2 Gepost op: 24 January 2009, 17:26:49 »
Hee, ik moet ook nog een mailtje aan Faller sturen dan :P
Heb nog een H0 brug liggen die niet helemaal goed gegaan is  ;D
1 van de platen die je moet buigen om in de bogen te doen is gesmolten  :-X

Waar heb je je mailtje aan verstuurt?
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

hoefhaan

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #3 Gepost op: 24 January 2009, 18:42:18 »
Via de faller website, www.faller.de en dan even op het nederlandse vlaggetje klikken. Dan via Service naar Ondersteuning Direct. Daar kun je je vraag stellen.

Succes!

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1140
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #4 Gepost op: 24 January 2009, 20:42:41 »
Oke bedankt.  :D
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

wvdm

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #5 Gepost op: 10 February 2009, 11:20:38 »
Ik had van die schuur met paarden stallen een voorwand, die niet goed gegoten was. Een briefje met foto naar Faller en binnen enkele dagen had ik een nieuwe voorwand.
Later kocht ik het motortje om de deuren electrisch te openen en sluiten en toen kreeg ik een koper tandwieltje niet op het bijgeleverde asje.
Weer gemaild en binnen een paar dagen een nieuw tandwieltje en asje gratis gekregen.
Dit is toch niet zo bijzonder. Gewoon service.

Van de draaibrug van Walthers was van het grote tandwieltje het pennetje afgebroken.
Na een emailtje ontving ik weken later een nieuw tandwiel goed verpakt met een heel pennetje. Het kwam helemaal uit Amerika, dus dan duurt het wat langer.
Het pennetje bedient een micro schakelaar, waardoor de brug in de open stand stopt, dus wel een belangrijk pennetje.
Gewoon service.

Wat ik wel raar vind van Faller is dat ze de oude mallen van POLA gebruiken en dan die modellen onder de naam FALLER verkopen. Die modellen hebben nog steeds dezelfde slechte passing als onder de naam POLA.

Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Groetjes
Wil

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Topservice van Faller
« Reactie #6 Gepost op: 10 February 2009, 12:08:15 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Ze moeten het maar willen doen. Gewoon netjes van Faller. Als je soms kijkt wat winkeliers/fabrikanten van b.v. electronica aan waardeloze service bakken ... ook al zijn ze het verplicht.

Gr, Marc

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Topservice van Faller
« Reactie #7 Gepost op: 10 February 2009, 12:20:56 »
Hoefhaan...

Bovenal... het is fijn om te lezen dat er (nog) mensen dankbaar kunnen zijn en de kleine dingen in't leven waarderen. Ook al zijn sommige dingen nog zo logisch, ze zijn nooit vanzelfsprekend...

Cheers Henk
« Laatst bewerkt op: 10 February 2009, 14:16:24 door Henk H. »
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Topservice van Faller
« Reactie #8 Gepost op: 10 February 2009, 12:28:57 »
Henk

Hele wijze woorden, dat zouden idd meer mensen moeten waarderen.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Topservice van Faller
« Reactie #9 Gepost op: 14 February 2009, 21:00:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)
Met recht.Ze zijn keurig netjes met hun klanten , Ik heb hun nog een foto van de watermolen die in Kinderdijk staat op gestuurd (waar ik nieuwe wieken en wieklijsten voor moest hebben) Spontaan kreeg ik een pakket met de wieken en lijsten en een kerstkaart van hun.
Echt top van Faller.
mvrg,
Jan van den Berg
« Laatst bewerkt op: 14 February 2009, 21:04:20 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Topservice van Faller
« Reactie #10 Gepost op: 14 February 2009, 21:14:51 »
Nog een voorbeeldje:

Half jaartje terug een mailtje richting faller gedaan met de vraag of ik een aantal losse perronoverkappingen kon bestellen en nog wat los grut. Weekje later lag e.a. in de bus incl factuur (welke me erg hard meeviel), maar...... 1 dag later kreeg ik een zelfde doosje nog een keer met dezelfde onderdelen!

Ik een mailtje gedaan of ik het 2e doosje terug kon sturen, dag later een reactie. Terug sturen niet nodig, we zullen de 2e factuur vernietigen!  ;D ;D

Erg netjes!  ;) :)
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re:Topservice van Faller
« Reactie #11 Gepost op: 09 May 2009, 17:31:09 »
Er waren wat hekjes gesneuveld van mij Kermis attracties, zijn toch zeker al een aantal jaren oud.
Dus afgelopen woensdag een berichtje gestuurd of ik deze Spritzlinge kon na bestellen.
Vanmorgen ging de deurbel, een pakketje van Faller met de gevraagde delen werd bezorgd.
Ik vindt dit gewoon service van een fabrikant die zijn klanten waardeert.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Spiky

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
    • Spoorh0
Re:Topservice van Faller
« Reactie #12 Gepost op: 08 September 2009, 17:40:02 »
dan ga ik ook maar eens een mailtje richting duitsland sturen! :)
Heb het een en ander via MP gekocht, en er bleek nog een extra tankstationnetje bij te zitten die niet meer compleet is.
Even de onderdelen inventariseren, en kijken wat het gaat kosten...

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 728
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Topservice van Faller
« Reactie #13 Gepost op: 09 September 2009, 17:23:20 »
Citaat
Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient,

Ondertussen loopt hier ook een ander draadje....

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re: Topservice van Faller
« Reactie #14 Gepost op: 09 September 2009, 19:50:29 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Als je zelf een fout maakt en het bouwpakket verkeerd in elkaar zet MOET Faller helemaal niets en is het de service van de fabrikant. Zeker als er van een oude kermis atractie iets breekt en dit netjes word vervangen. Voor mij betekend dit juist dat Faller qua klantvriendelijkheid er boven uit komt.

Jeffrey