Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 11:15:43
Der Akkublitz , Taschenlampen-Express , Steckdosen-IC und so weiter door Falkenberg
Vandaag om 10:43:12
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Henk Veenstra
Vandaag om 10:27:21
Botsing bij SGB 29-12-2025 door Reinier Z.
Vandaag om 10:10:54
HS 4de klasse Staatsspoorstation door Klarentrein
Vandaag om 10:03:24
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:40:18
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 09:30:59
Hoek van Holland - Warschau, samenstelling in model. Welke rijtuigen? door Benelux795
Vandaag om 09:29:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 08:57:59
PB Models, ICR-rijtuigen door Kaptein Koek
Vandaag om 08:51:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:29:23
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 07:58:16
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:56:58
Miniatuurcamera die fatsoenlijke foto's maakt door Dave.......
Vandaag om 02:58:50
Trix 22680 doet niets meer door saskia
Vandaag om 00:46:02
Digikeijs DR5000 Centrale, vragen en antwoorden door ave
24 February 2026, 23:32:34
Een laatste halte voor mijn modeltreinen. door Ferdinand Bogman
24 February 2026, 22:26:02
Modelspoordagen VERPLAATST naar 7 & 8 maart 2026 door Reinout van Rees
24 February 2026, 22:19:47
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Sikko
24 February 2026, 22:15:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 February 2026, 21:24:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Daan Knoben
24 February 2026, 21:13:36
Laatste baan?? door Debvd
24 February 2026, 20:55:16
Drijfwerk bouten losmaken door Robert uut Salland
24 February 2026, 20:53:59
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
24 February 2026, 20:49:02
TCM Opnieuw beginnen met een modelbaan. door FHJ Seller
24 February 2026, 20:46:33
Don Sibley's Rotbach Stadt (H0m) door Sven
24 February 2026, 20:36:44
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Ferdinand Bogman
24 February 2026, 19:35:41
Hulp bij gebogen Perrons door grove den
24 February 2026, 19:26:01
Rijnstraat door Gerco van Beelen
24 February 2026, 18:48:39
Roco 41208 - BR80 017 lokdecoder door bellejt
24 February 2026, 18:34:43

Auteur Topic: Modelspoorvereniging Post B  (gelezen 9618 keer)

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
Modelspoorvereniging Post B
« Gepost op: 22 January 2009, 15:37:15 »
Hallo allemaal,

De laatste maanden is er in Rsd weer hard gewerkt aan de projecten van MSV Post B. Daarnaast zijn er in de kerstperiode de nodige rijdagen gehouden met onze Duitse baan.
Ik heb voor de liefhebbers een aantal foto's van afgelopen periode online gezet:

http://www.flickr.com/photos/msvpostb

Of per project:

http://www.flickr.com/photos/msvpostb/sets

We hebben op het moment drie hoofdprojecten.

Project Roosendaal: Het emplacement van Rsd op zijn grootst. Rond de jaren dertig van de vorige eeuw. Op het moment wordt er voornamelijk aan het tractieterrein gewerkt met bijpassende loodsen en werkplaats. Onder de baan wordt er aan de elektra gewerkt. Afgelopen week is er een draaischijf ingepast. Daarnaast is er een enthousiast groepje aktief bezig met het maken van de perronoverkapping.

Duitse baan: Afwisselende baan met als blikvanger een Bw en berggebied met smalspoor. Deze baan wordt analoog aangestuurd en is geheel beveiligd.

N Grenslandbaan: N- baan gelegen in het grensgebied van Nederland/ België en Duitsland.

Vriendelijke groeten uit Rsd,

Arno Verhagen

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
Re:Modelspoorvereniging Post B
« Reactie #1 Gepost op: 26 April 2009, 20:24:33 »
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn er weer nieuwe foto's online van onze projecten. Kijk hier voor de plaatjes:

http://www.flickr.com/photos/msvpostb/

Vriendelijke groet,

Arno Verhagen

btraornsuhobcd

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 26 April 2009, 23:29:28 »
Project Roosendaal word echt een hele mooie baan!

De enige keer dat ik de baan gezien heb was in 2004 in de Zuid-west Hallen als ik mij niet vergis, toen was het stationsgebouw al gereed en het zag er toen al zeer indrukwekkend uit! Zeer gedetailleerd! (y)
Keep up the good work!

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #3 Gepost op: 27 April 2009, 11:06:33 »
Bedankt voor de complimenten!

Ondertussen is er al flink doorgebouwd aan de gebouwen. De belangrijkste die nu af zijn:

> Stationsgebouw
> Halfronde loods
> Werkplaats seinwezen (Spoorstraat)
> Dienstgebouwen (Spoorstraat)
> Tractiegebouw
> Watergebouw
> Seinhuizen A tot en met D

Momenteel wordt er gewerkt aan de perrongebouwen, de kleine HIJSM loods en de draaischijf van de halfronde loods. Verder word er gewerkt aan de voorbereidingen voor het digitaliseren van het geheel.

Ook zijn er voorbereidende werkzaamheden om de kolenbunker en werkplaats na te maken.

Belangrijk nieuws is trouwens dat de verwachting is dat een aantal gebouwen over een tijdje te zien zijn in Museum Tongerlohuys in Roosendaal. In afwachting van het gereed komen van ons complete Roosendaal project willen we de gebouwen op deze manier aan het publiek laten zien. Als het zo ver is dat de gebouwen daar staan dan zal ik het hier melden.

En niet te vergeten! We hebben onze twee andere projecten nog. De H0- baan (Rosenthal) en de N- baan (Grenslandbaan).

Vriendelijke groet,

Arno Verhagen
Secretaris
MSV Post B
www.msvpostb.nl
« Laatst bewerkt op: 27 April 2009, 12:43:14 door Arno »

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2009, 22:19:17 »
Hallo allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen lezen gaan we enkele gebouwen van project Rsd uitlenen aan Museum Tongerlohuys. Voordat de gebouwen richting museum gaan fotografeer ik ze voor de zekerheid. Voordeel van dit fotograferen is dat jullie er van mee kunnen genieten! De eerste plaatjes heb ik in het fotoboek van de vereniging gezet. Er zijn trouwens ook een paar detailfoto's te vinden van een draaischijf. Daar vertel ik jullie later nog over. Ons fotoboek:

http://www.flickr.com/photos/msvpostb

Of per project:

Verder deze week zullen de plaatjes voorzien worden van bijschriften.

Vriendelijke groeten,

Arno Verhagen
Secretaris
MSV Post B

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2009, 22:35:01 »
Ziet er werkelijk fantastisch uit zeg! Complimenten hoor.  (y) (y)

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #6 Gepost op: 09 August 2009, 19:30:32 »
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn er weer een aantal nieuwe plaatjes in ons fotoboek gekomen. Liefhebbers kunnen het fotoboek vinden op het volgende adres:

http://www.flickr.com/photos/msvpostb/

of per project:

Inmiddels kan ik ook verklappen dat we binnenkort met de H0- baan Rosenthal in België te zien zijn. Dit jaar bezoeken we Euromodelbouw op 10 en 11 oktober. Inmiddels zijn er weer heel wat aanpassingen aan de baan gedaan. Onzichtbaar in de electronica maar ook zichtbaar aan de scenery. Momenteel wordt er gewerkt aan een achtergrond. Gezien de gastenlijst met treinbanen zijn we in goed gezelschap! www.euromodelbouw.be

Vriendelijke groeten,

Arno Verhagen

Secretaris MSV Post B

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
« Reactie #7 Gepost op: 09 August 2009, 22:39:00 »
Jullie zijn flink bezig geweest zo te zien. Klasse hoor, die loods ziet er prachtig uit!

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC

Eric "den Belg"

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 09 August 2009, 22:55:13 »
't is te zeggen :o
Wegens omstandigheden ben ik effe niet meer naar de club geweest, maar ik zal de draad eens terug gaan opnemen.

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #9 Gepost op: 10 August 2009, 14:59:27 »
Bedankt voor de reakties!  :)

Toen we het hele tractieterrein hadden staan werd mij pas duidelijk hoe veel werk we hadden verricht. Ik ben benieuwd hoe het straks is met de andere twee loodsen en als er materieel op staat. Vooralsnog hebben we ook aan de modules veel werk te doen. Alles moet goed uitgericht worden en met deugdelijke verbindingen uitgevoerd worden. Maar dat zal voor het najaar zijn. Op dit moment staat alles even in opslag. Vanwege de zomervakantie hebben we onze H0 baan opgebouwd. Dan kunnen we eens lekker een avondje rondrijden met ons materieel. Voor wie eens wil komen kijken mag me gerust mailen. Op dinsdagavonden zijn de meeste leden aanwezig.

Vriendelijke groeten,

Arno Verhagen
MSV Post B, Roosendaal

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #10 Gepost op: 31 December 2009, 16:34:42 »
Het is op dit forum even stil vanuit onze vereniging. Dat betekent niet dat we niks doen aan project Rsd of aan de andere projecten. Bij deze een kort overzichtje over de klussen aan Project Rsd.
Momenteel staat het tractieterrein deels opgesteld. Daar wordt gewerkt aan het kolenpark en het ballasten van de laatste sporen. Onderwijl worden nog enkele nieuwe wissels geplaatst.
Wat betreft het station zelf wordt er nu gewerkt aan de overkapping en gebouwen op het eilandperron. Dat is een heel klusje waar drie man elke dinsdag al enkele jaren mee bezig zijn. Kwestie van veel geduld. Momenteel worden alle spanten klaargemaakt en ingepast.

De kap begint er op te lijken.

Verder hebben we nu "het groot kruis" opgesteld bij ons beter bekend als "Bak 13". Bak 13 bevat een groot aantal wissels die in werkelijkheid aan de noordzijde van het station liggen. Verkeer vanuit het rangeerterrein gaat via bak 13 naar Bd of Zlw. Maar ook al het verkeer dat van het station naar Zlw of Bd gaat komt hier langs. Dat wordt straks interessant als we de boel gaan programmeren.

De belangrijke "bak 13" Links daarachter het tractieterrein. Achter de 2200-en het kolenpark in wording met de nieuwe wissels.

Overzichtsplaatje:
Linksvoor het begin van de heuvel
Middenvoor uitrit rangeerterrein
Midden de grote wisselstraat met uitrit naar Bd
Rechts achter de lijn naar Zlw
Links achter het begin van het tractieterrein
Een groter plaatje is hier te vinden https://images.beneluxspoor.net/bnls/Overzicht_kruis_zuidzijde.jpg

Verder mag ik melden dat we in 2010 een subsidie ontvangen van de Gemeente Roosendaal om wissels aangedreven te maken en het één en ander digitaal klaar te maken. Daarnaast kunnen we het geld goed gebruiken voor bouwmaterialen voor de gebouwen die we nog gaan bouwen. Onze voorzitter heeft de tekeningen al klaar van de laatste te bouwen werkplaats. Binnenkort schoppen we hem aan de gang  ;)

Onnodig om te zeggen dat de steun van de gemeente een flinke oppepper is voor de mensen die aan het project werken.

Vriendelijke groet,

Arno Verhagen
Secretaris
MSV Post B, Roosendaal

Rsd1000

• Offline Offline
    • Fotostop
« Reactie #11 Gepost op: 19 January 2010, 22:46:45 »
Hallo allemaal,

Momenteel zijn we weer een paar weken verder met project Roosendaal. We werken aan de wissels van het tractieterrein. Na het bepalen van de rijwegen hebben we beslist om een aantal wissels aangedreven te maken. Met dank aan de subsidie van de gemeente Roosendaal hebben we aandrijvingen aan kunnen schaffen van Conrad. Deze worden nu ingebouwd. Een niet zo eenvoudig klusje omdat de oude wissels opnieuw gangbaar moeten worden gemaakt. Soms kunnen tot vijf wissels per avond worden gedaan door één persoon. Met pech ben je de hele avond met één wisseltje aan het vechten.

Ook aan de stationskap wordt doorgewerkt. De lichtkoepels voor op de kap zijn haast klaar. Nu de kap boven de wachtruimtes en verblijven klaar is kan er verder worden gewerkt aan de overige delen. Een iets eenvoudiger klusje.

Nu kijken we al met een schuin oog naar het elektrisch aansluiten van de wissels. Volgende stap is het bestellen van de schakelaars en het bedraden.

Ook de andere projecten gaan rustig door.

Bij de N- baan wordt het landschap klaargemaakt zodat er gegipst kan worden. Na de aanschaf van een partij N- huisjes hebben we beslist om een burcht op de nieuwe modules te bouwen.

De H0- Rosenthal baan kent ook een aantal nieuwe modules waaronder een tweetal hoekmodules. Op dit moment ligt de rails en wordt diep nagedacht over de aankleding.

Vriendelijke groet,

Arno
Secretaris
MSV Post B, Roosendaal
http://www.msvpostb.nl

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
« Reactie #12 Gepost op: 19 January 2010, 23:00:21 »
Moet ik toch binnenkort weer eens komen kijken  ;D

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC

Eric "den Belg"

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 30 May 2010, 16:57:14 »
Nog een paar perron portalen afgewerkt voor het project "Roosendaal" onder toeziend oog van lichtjes die terug in de ACTS moeten.

yeh, nog een stuk of 30 te doen[:D]

@ David, je kent ze toch nog hé[;)]

olaf99

• Offline Offline
    • bouwwerken van olaf
« Reactie #14 Gepost op: 30 May 2010, 18:20:40 »
Hallo

Mooi stukje bouwkunst.

Groeten,
Olaf