Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: ACTS wisselcontainers laden en lossen  (gelezen 6192 keer)

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Gepost op: 19 January 2009, 15:11:41 »
Hallo,

ik was benieuwd naar waar en hoe de ACTS wagens geladen en gelost worden met de ACTS containers. De wagens met containers in diverse kleuren en uitvoeringen zijn op veel foto's te zien maar waar deze nu beladen en gelost worden is me eigenlijk een raadsel.

Is er iemand die daar wat uitleg (evt met foto's) over kan geven ?

BVD,
Marc

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #1 Gepost op: 19 January 2009, 15:21:10 »
Hoi Marc,

Op de site van ACTS staat een animatie over het laden van deze wagons.


Wat ik me al een tijdje afvraag,  hoe zit het met de Essent containers?
worden deze alleen van de trein naar de laad/los plaats op een vrachtauto gezet of helemaal niet?

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Biem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #2 Gepost op: 19 January 2009, 16:11:24 »
De meeste Essent containers worden 's nacht's naar Essent Milieu te Wijster gebracht, het spoor zit op een aftakking van de lijn Hoogeveen <> Beilen
De treinen komen bij 1 het terrein op

grotere foto
De bakken worden dmv een shovel haaks op de wagon geduwd, en dmv een aantal vrachtwagens naar : a de gebouwen links van de terminal , de compostering gebracht, of bij 2 de loshal van de verbrander binnengereden en daar gelost
Groeten uit Hoogeveen

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #3 Gepost op: 19 January 2009, 16:14:13 »
Het ligt er aan bij welke laadplaats. In Haarlem en Noordwijkerhout bijvoorbeeld wordt direct in de vuilcontainer gestort terwijl de 'doos' op de trein staat. Bij de andere laadpunten zoals Acht wordt de geladen container op de trein geschoven vanaf een vrachtwagentje. Om deze containers te lossen moet je ze wel van de trein halen want ze kunnen moeilijk door een Slps (wagentype) heen lossen.

Groet, Chris

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #4 Gepost op: 19 January 2009, 18:47:35 »
Wat de gewone containers betreft, in Leeuwarden worden ze er met een grote heftruck opgezet en afgehaald.
Later worden ze opgestapeld en wachten daar op de dingen die komen gaan
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #5 Gepost op: 19 January 2009, 20:27:36 »
Wat versta je onder gewone containers?

Gewoon is een beetje verwarrend zo want volgens mij bedoel jij gewoon zeecontainers en gaat het hier over de ACTS afvalcontainers...

NS1124

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #6 Gepost op: 19 January 2009, 21:28:55 »
Essent containers worden van boven geladen door de kleppen aan de bovenzijde.
Ze worden gelost langs een losweg door het frame te openen en ze met een vrachtwagen
er af te halen. Het lossen gebeurd door de achterklep van de container te openen.

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #7 Gepost op: 21 January 2009, 07:50:23 »
Heren,

bedankt voor de reacties.
Als ik het dus goed begrijp staan de wisselcontainers bij bv bedrijven welke door een vrachtwagen worden opgehaald zodra deze vol zijn. Deze worden dan dmv de vrachtwagen op een losspoor (?) op de wagons geladen. Vervolgens worden de wagons bij hun eindbestemming (losspoor van de vuilstort/verwerking) op dezelfde wijze gelost.
Wat ik me nu nog af vroeg is of deze wagons als bloktrein worden geladen of ook als enkele / een paar wagons ? Gezien namelijk de lengte waarmee deze treinen door het land rijden heb je nogal een erg lang losspoor nodig lijkt me.  ::)

@NS1124; je schrijft dat de essent wagens van boven worden geladen. Heb je ook misschien een idee waar dit gebeurd ? Ik neem aan dat het lossen bij essent centrales gebeurt ?!

Mocht er iemand foto's hebben van dit laad en losprocess ben ik wel erg benieuwd.

Gr,
Marc

Biem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #8 Gepost op: 21 January 2009, 08:22:56 »
Over foto's van de terminal waar bij ons (Essent Milieu Wijster) de containers worden gelost en waar ze in de vuilbunker worden gestort, ik zal eens navragen wat ik hier mag plaatsen
Groeten uit Hoogeveen

manuelspot

  • Gast
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #9 Gepost op: 21 January 2009, 09:44:43 »
Ik ben eens met een machinist die ik ken bij Railion die uitgeleend was aan ACTS mee geweest naar Maarssen die die containers ophalen. Hier een paar foto's:


Vrachtwagen met een container die schuin op de wagen geladen wordt.
Zodra de container er schuin op staat slaat de vrachtwagen met de achterkant van zijn truk tegen de container aan zodat deze recht op de wagen draait. Soms gaat dit een beetje te hard en draait de container te ver door waardoor de vergrendeling afbreekt op de wagen en dus niet mag rijden. Dan blijven er wel eens wagens achter.


En nog een container wordt geladen.


nog een container vanaf de andere kant gezien.


En dan nog een plaatje van onderweg.

Manuel


timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: ACTS wisselcontainers laden en lossen
« Reactie #10 Gepost op: 21 January 2009, 23:32:00 »
@NS1124; je schrijft dat de essent wagens van boven worden geladen. Heb je ook misschien een idee waar dit gebeurd ? Ik neem aan dat het lossen bij essent centrales gebeurt ?!
Essent Milieu. Die doet in afval...
Er pendelt gewoon een (of meer) vrachtwagen vanaf de afval-verzamelplaats naar de trein, en op de eindbestemming van de trein weer naar de stort of verbrandingsoven.