Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 05:21:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:15:39
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26

Auteur Topic: Diorama Lipperland Nahverkehr(LN) busstalling Diestedde  (gelezen 21537 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Diorama Lipperland Nahverkehr(LN) busstalling Diestedde
« Reactie #30 Gepost op: 06 February 2009, 16:46:08 »
Ik wil even laten zien waar ik de inspiratie voor de buitendienst gestelde bussen opslag vandaan haal.

Op de foto's hieronder zie je bussen die officieel nog voor de handel bedoelt zijn. Er zijn weinig plekken waar de bussen er zo slecht bij staan. De meeste terreinen waar oud materieel staat opgeslagen ziet er veel beter verzorgd uit. Dat verschilt per (handels)bedrijf heb ik gemerkt, maar dit echt wel een uiterste. Maar ik vind het mooi om te zien, hoe de natuur langzaam alles terug neemt boeit me heel erg.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Bastiaan

• Steeds-maar-niet-beginner
  • Offline Offline
    • Trapho
« Reactie #31 Gepost op: 06 February 2009, 18:19:12 »
OMG :o Waar is dat, Michiel? Jammer om dat oude materieel dat ik nèt niet goed genoeg heb meegemaakt zo te zien wegkwijnen. Geef mij maar een stel van die busjes mee!

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 06 February 2009, 18:33:48 »
Dat veld is bij Sprangcapelle, zichtbaar vanaf de A59, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #33 Gepost op: 06 February 2009, 19:40:25 »
'T is weer heel mooi allemaal.  :D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 06 February 2009, 22:26:08 »
modeltreinen fotograferen gaat aardig maar bussen zijn net wat kleiner en eigenlijk net te klein voor m'n camera om ze duidelijk van heel dichtbij te fotograferen. Maarja ik doe het toch anders hebben jullie niks om naar te kijken. Ik heb de 2 oude bussen die ik al hier heb veranderd in lijken:

Ik ben ook al met dat huis bezig maar ik had geen zin daar volle bak mee bezig te zijn.

Groetjes Michiel

THSfan

• Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Steinwegsik
« Reactie #35 Gepost op: 07 February 2009, 20:07:06 »
Heej Michiel,

Die bussen zijn wel aardig in lijken veranderd zeg.
Komen ze net als op de "real life foto's" tussen de bomen struiken en onkruid te staan?
De golfplaten op je loods zijn ook mooi geworden trouwens!

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 07 February 2009, 22:18:53 »
Hoi Oscar hoe de bussen er precies bij komen te staan weet ik na verloop van tijd pas. Ik krijg dit keer tijdens het bouwen pas ideeën van hoe ik het hebben wil. Normaal heb ik een beeld voor ogen van dat moet het zijn, maar deze keer heb ik dat voor deze hoek niet.

Ik heb nu 2 bakjes staan met een mengsel van "oud ballast"( een strooisel mix die ik tijdens het vorige diorama gemengd heb) en verdunde houtlijm. Eentje heb ik netjes in model geduwd zodat die als het droog is een goed muur moet vormen. Het 2e bakje is geheel met een laag van dat spul gevult en als dat droog is wil ik dat snijden/breken ofzo tot bruikbare oude muren.

Als die muren een beetje lukken worden het muren die om het terrein komen te staan en dat is weer van invloed op de begroeiing en hoe de rest er uit komt te zien.

Van het zelfde spul heb ik vanavond 2 muurtjes rond de tuin van het grote huis gemaakt. Verder alles van div. strooisels voorzien en een hek rond het stalling terrein gezet. Ook de dieselpomp is herschilderd en staat nu in het paars/oranje op z'n plek:

De palen van het hek worden nog ingekort en het hek krijgt nog een roest behandeling.
Bij de garage van het huis moet ik nog een betonnen rand schilderen en misschien de begroeiing wat bij kleuren zodat de kleuren minder hard zijn.

Vanavond pruts ik nog even verder, maar morgen ben ik de hele dag naar Duitsland( o.a. de "Korkenzieherbahn" lopen) dus verwacht van mij dan geen post ;)

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 09 February 2009, 23:08:17 »
Ik ben vandaag een beetje verder aan het prutsen geweest, van de muren is er maar eentje gelukt.

De rest lukte niet want het drogen duurde langer als mijn geduld. Ik heb het nu anders gedaan, probeer het nu met bruin ballast en pure houtlijm. Dan is het sneller droog maar moeilijker verwerkbaar en ik hoop dat beide zeide dan de zelfde structuur hebben.

Ik ben nu ook begonnen met de bouw van het portiersgebouw, dit bouw ik uit raamkozijnen en wat steen plaat.

De grond rond om het grote het dat ik van groen heb voorzien is inmiddels droog en vandaag heb ik de muren geschilderd.

De rode en gele vlokken die bloemen voor moeten stellen vind ik wat groot, ik moet nog even kijken of ik het strooisel kleiner kan maken voor een volgende keer.

Groetjes Michiel

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 09 February 2009, 23:57:59 »
Moooi muurtje Michiel :D

Met ballast krijg je een grovere structuur denk ik
het is wel miniatuurmetselen wat je doet :o

mvg,

Tis

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 10 February 2009, 15:52:03 »
Hoi Tis, een grovere structuur krijgt is wel nodig, bij de eerste vind ik de structuur te fijn.

M'n eerste muur van bruin ballast( decoratie zand van IKEA) en houtlijm staat:

Het resultaat bevalt me wel al moet ik de bruine stukken nog wel schilderen. De bruine stukken zijn stukken die ik los opgevuld heb omdat de muur niet helemaal aansloot.

De kleuren die ik heb gebruikt zijn licht verdund beige, daarna drybrushen met vuil zwart en nog even een laagje verdund groen en daarna het strooisel met de zelfde groene verf nu onverdund gelijmd.

Er komt nog zo'n muur bij, want dat lijkt me wel mooi.

Het portiersgebouw is nu ook een stapje verder:

Het gebouwtje ligt nu nog op z'n kop, dat bouwt wat makkelijker.

Ik ga de overdekte stalling waarschijnlijk( twijfel nog steeds) nog verder dicht bouwen door er een houten zij en achterwand in te zetten. Verder moet ik ook het kleine huis nog afmaken.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 12 February 2009, 12:28:14 »
Gister niet veel gedaan, enige wat ik gedaan heb is gister avond laat het 2e en 3e muurtje afmaken en die laatste ook plaatsen:

Ik had nog een foto van de hoek van het 1e en 2e muurtje willen maken maar ik kan m'n handen even niet meer echt stil houden en m'n statief pakken vind ik nu te veel werk, dus die foto komt nog wel.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re:Diorama Lipperland Nahverkehr(LN) busstalling Diestedde
« Reactie #41 Gepost op: 06 May 2009, 21:52:45 »
Na een hele tijd niks gedaan te hebben ben ik voorzichtig weer een beetje begonnen. Ik ben  van stukjes transparant plastic opnieuw een portiersgebouwtje aan het maken en ik ben 3 bussen(lijken) aan het schilderen.

Verder ben ik met een houten hok bezig waar enkele bus onderdelen moeten komen te staan en liggen en wat andere zooi.

Groetjes Michiel

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #42 Gepost op: 07 May 2009, 20:27:00 »
erg leuk alemaal hoor (y)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 31 May 2009, 23:56:26 »
Meteen maar door gegaan vanavond aan dit diorama en met resultaat, het 2e huis waar ik al een hele tijd mee bezig heb ik afgemaakt. Veel klein schilderwerk zoals raamkozijnen, dakgoten enz. Ooh ik bedenk me net er zitten nog geen regenpijpen op, maar dat komt wel als hij op z'n plek staat van ijzerdraad en roest kleurige verf.

Dit moet hem zijn tot nu toe:

het portiersgebouw gaat nog steeds niet helemaal naar wens maar dat fix ik van de week wel ;).

Groetjes Michiel

Goldwing56

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 01 June 2009, 00:47:49 »
Zeer mooi! :D Dit wordt een fraai diorama 8)
Fijn om te zien dat er weer vorderingen zijn (y)
NL tijdperk III t/m heden, H0, gelijkstroom, van analoog naar digitaal