Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:29:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:28:29
Modelwensen 2026
door
marco
Vandaag
om 23:22:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
SvenW
Vandaag
om 23:19:06
MoBaBro.de
door
Jelmer
Vandaag
om 23:17:59
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
MB6400
Vandaag
om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 22:59:35
Yamorc 7001 dood
door
Dirk
Vandaag
om 22:58:42
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
Vandaag
om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Jelmer
Vandaag
om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Mispoes
Vandaag
om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen.
door
sncf231e
Vandaag
om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
stoombr38
Vandaag
om 20:59:57
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 20:19:42
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Carl
Vandaag
om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen..
door
R1954
Vandaag
om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
Vandaag
om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Jelmer
Vandaag
om 19:07:41
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw?
door
Petertje
Vandaag
om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021
door
NS2408
Vandaag
om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5
door
HACI
Vandaag
om 17:19:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo (gelezen 887 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12572
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo
«
Gepost op:
08 January 2009, 15:07:23 »
7 januari 2009
De curator van het failliete City Cargo Nederland onderzoekt met 'een grote Franse vervoerder' een doorstart van de Amsterdamse vrachttram. Dat bevestigt bewindvoerder Joris Lensink. De twee partijen zijn bezig te kijken naar de financiële haalbaarheid van het project.
'City Cargo is een geweldig concept en al het voorwerk is al gedaan. Wat wij nodig hebben is een goed doortimmerd financieel plan.' Lensink wil de naam van de vervoerder niet noemen, maar volgens experts kan het alleen om het trein-en streekvervoerbedrijf Veolia gaan, dat al vanaf het begin betrokken is geweest bij het Amsterdamse tramproject.
Algemeen directeur Ton Kienhorst van trein-en streekvervoerbedrijf Veolia Transport Nederland in Breda bevestigt de belangstelling van zijn bedrijf voor een doorstart van City Cargo, maar zegt 'dat er nog geen gesprekken zijn gevoerd met de bewindvoerder van de failliete vrachttramexploitant.' Kienhorst: 'Het hangt allemaal van de condities af. Het concept zelf heeft wel potentie. Daarom zijn wij ook vanaf het begin betrokken geweest bij het project.'
Lensink, van het advocatenkantoor De Vos & Partners, verwacht over twee weken meer duidelijk te geven of een doorstart van de vrachttram mogelijk is. 'Dan weten wij of er een bedrijfsplan ligt of niet. In ieder geval is het Franse bedrijf zeer geïnteresseerd.'
Volgens de Amsterdamse bewindvoerder zijn er legio scenario's om het bedrijf City Cargo, dat ondermeer eigenaar is van het concept en de tienjarig concessie voor de hoofdstad, voort te zetten. 'Dat kan onder de oude naam, maar ook onder een andere juridische entiteit', zegt hij.
Een woordvoerder van het stadsbestuur van Amsterdam zegt dat de hoofdstad nog steeds geïnteresseerd in de vrachttram, 'maar dan moet het wel op een gezonde financiële manier tot stand komen. Daarom zijn wij altijd bereid met nieuwe partijen te praten.' Amsterdam ziet City Cargo als een commercieel bedrijf en wil er geen publieke gelden in steken.
Kees Verhoeven, directeur van MKB Amsterdam, juicht een doorstart van de vrachttram toe, maar vreest dat het niet gaat lukken. 'De vrachttram gaat er gewoon niet meer komen.' Verhoeven legt de zwarte piet bij de gemeente Amsterdam. 'De gemeente heeft de mond vol over het milieu, maar als er dan een goed idee komt, trekt ze haar keutel weer in. Erg teleurstellend.'
Verladers vinden dat de vrachttram alleen een doorstart mag maken indien het kostentechnisch kan concurreren met andere modaliteiten, aldus Marco Wiesehahn, beleidsadviseur van de verladersorganisatie EVO. 'Dat kan alleen als de vrachttram wordt gefinancierd door de marktpartijen en niet te zeer steunt op subsidies', aldus Wiesehahn. 'Wat me opvalt in de hele discussie, is dat er een grote schuld wordt neergelegd bij de gemeente Amsterdam. Maar als die miljoenen zou moeten investeren in extra spoor, is de vraag of het project niet in de knel komt met Europese mededingingsregels. Want wordt de tram daarmee niet bevoordeeld ten opzichte van andere modaliteiten? Prima als de vrachttram er alsnog komt, maar wel graag via de reguliere markt.'
EVO waarschuwde eerder al voor te hooggespannen verwachtingen met de vrachttram. Volgens de verladersorganisatie prijst de vrachttram zich uit de markt door de extra overslag die moet worden gemaakt en de tarieven niet concurrerend maakt.
bron transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo