Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:23:30
PB models: koplopers (voorbespreking) door M@rk
Vandaag om 01:35:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
pantograaf vastzetten door joespoor
22 August 2025, 23:58:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
22 August 2025, 23:04:52
US diorama in H0 door Wim Vink
22 August 2025, 23:04:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
22 August 2025, 22:45:48
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
Aachenau West door MichielB
22 August 2025, 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
22 August 2025, 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
22 August 2025, 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 August 2025, 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
22 August 2025, 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
22 August 2025, 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
22 August 2025, 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
22 August 2025, 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
22 August 2025, 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
22 August 2025, 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
22 August 2025, 15:46:52

Auteur Topic: Vertrouw websites niet blindelings  (gelezen 5169 keer)

garmt

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
Vertrouw websites niet blindelings
« Gepost op: 07 January 2009, 15:12:14 »
Mede modelspoorders,

Eind vorig jaar had ik een (financiele) meevaller, reden voor mij om te besluiten mijn stam ICR Beneluxrijtuigen te completeren met een mooie stuurstand. Die van Phildie. Mooi, wel erg duur, maar goed ik had die meevaller.

Eerst eens gevraagd wat de verzendkosten zijn, waarbij ik aangaf dat ik niet per sé op aangetekende verzending stond: Phildie rekent € 15,--. Terwijl ik laatst een locje uit Hilversum heb laten komen waarvoor € 5,-- is berekend. Kampen is dan ook verder weg dan Hilversum.
Omdat ik (zowel voor Phildie als voor mijzelf plezieriger, dacht ik tenminste) snel het geld over wilde maken, heb ik op de site naar de prijs van het rijtuig gekeken en dat bedrag over gemaakt (inclusief die hoge verzendkosten) en tegelijkertijd de mail met de bestelling uitgedaan.

Tot mijn verrassing kreeg ik na verloop van enige tijd een mailtje of ik de resterende € 15,-- nog even over wilde maken.  Het apparaat was duurder geworden, zie de site, was de melding.
Nog een keer op de site gekeken: nog steeds de prijs die ook op het foldertje stond die ik eind oktober bij Eurospoor mee heb genomen, dus niets van een prijsverhoging te vinden. Ik heb maar een kopie van de site gemaakt en via mail verstuurd, dat ik toch echt het goeie bedrag had overgemaakt, naar mijn beleving althans.
In een latere mail werd aangegeven dat het rijtuig in oktober (kennelijk dus na eurospoor) duurder was geworden….

Daarop ontstond een steeds minder vriendelijk wordende mailwisseling, met onder andere de opmerking dat ik de site maar met F5 moest verversen. Nou heb ik toevallig mijn PC recent opgebouwd,  was ik daarna nog niet naar hun site geweest en heb ik internet explorer zo ingesteld dat die cache functie anders werkt dan kennelijk werd verondersteld (altijd verversen na een herstart van de PC), een compleet onterecht advies dus. Vanuit Kampen bleek helder dat mijn PC verkeerd stond ingesteld? Onmiddellijk na dit mailtje weer gekeken: de nieuwe prijs stond er nu wèl zonder dat ik F5 had ingetoetst….?.
In een later ontvangen mailtje was overigens ineens sprake van ‘een vergissing in de prijslijst’.

Zo langzamerhand bleek de sfeer in de mailtjes zodanig te zijn en wij beiden dermate stijfkoppig dat de transactie niet is doorgegaan. Jammer, want ik vind het model nog steeds mooi.

Conclusie en waarschuwing dus: vertrouw niet blindelings op wat je op een website denkt te zien staan!

Garmt

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re: Vertrouw websites niet blindelings
« Reactie #1 Gepost op: 07 January 2009, 15:25:14 »
Sorry, maar dit is toch echt een computer probleem en heeft weinig met Phildie te maken.
Phildie kan er weinig aan doen, dat uw computer niet automatisch een refresh geeft.

Ook de titel gaat in dit geval niet op, het is en blijft uw probleem, en uw systeem wat niet juist is ingesteld.

Zo kunnen mensen met dit probleem bv nog steeds de kerstversiering zien staan in het logo van BNLS, als ze niet op F5 hebben gedrukt.
Bij juist ingestelde computers, ververst dit vanzelf.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2009, 15:29:29 door Chris van Diesen »

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 07 January 2009, 15:56:33 »
Als op moment x er een prijs van 20 euro geldt kan de leverancier niet opeens z'n prijs verhogen (specifieke uitzonderingen daargelaten) na de bestelling. Als de leverancier kan aantonen dat op moment x de hogere prijs al gold en jij dat door browserproblemen niet hebt gezien heb je geen poot om op te staan.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

henk

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 07 January 2009, 16:18:23 »
Ik lees er eigenlijk helemaal niet uit dat het aan de PC instelling lag.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

snorro

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 07 January 2009, 16:27:25 »
Dat haal ik er ook niet uit.
gr,

Jeroen

Nijtram

• Offline Offline
  • Begint weer opnieuw
« Reactie #5 Gepost op: 07 January 2009, 16:29:12 »
Volgens mij was het ook niet direct een computer probleem.

Maar is het niet makkelijker om eerst een bestelling te plaatsen, weten wat je moet betalen en dan geld over maken.
Mocht het dan alsnog niet goed gaan is het verstandiger een belletje te plegen, scheelt een hoop problemen over misverstanden en het verkeerd begrijpen van teksten in het mailverkeer.

Martijn

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #6 Gepost op: 07 January 2009, 16:32:42 »
Wat ik er in lees is dat er voor en na het betalen dezelfde prijs op de site stond, dus dat het geen PC probleem is. Natuurlijk is de manier van Martijn wel beter om te bestellen.

De Bs die nu op de Phildie site staat ziet er trouwens wel beter uit dan eerst. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #7 Gepost op: 07 January 2009, 16:33:07 »
Citaat
Nou heb ik toevallig mijn PC recent opgebouwd,  was ik daarna nog niet naar hun site geweest en heb ik internet explorer zo ingesteld dat die cache functie anders werkt dan kennelijk werd verondersteld (altijd verversen na een herstart van de PC), een compleet onterecht advies dus. Vanuit Kampen bleek helder dat mijn PC verkeerd stond ingesteld? Onmiddellijk na dit mailtje weer gekeken: de nieuwe prijs stond er nu wèl zonder dat ik F5 had ingetoetst….?.

Dit i.c.m. inderdaad geen belletje geven geeft onduidelijkheid.

Sander

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 07 January 2009, 16:33:25 »
Ik haal er ook uit dat de pc niet de problemen gaf.

Ik zou vervolgens eerst bestellen, dan wachten tot de verkoper met betalingsgegevens komt en pas dan over gaan tot overmaken van het bedrag.

Is de bestelling gedaan VOOR Eurospoor dan zou men de oude prijs moeten betalen, indien de bestelling na Eurospoor is gedaan dan geldt de nieuwe prijs.
Echter, wanneer de oude prijs op de site staat dan zou men het voor de oude prijs moeten leveren, TENZIJ er op de site vermeld staat prijzen/druk-/spelfouten voorbehouden, dan heb je weer geen poot om op te staan.

mvg,
Sander
mvg,
 Sander

R Fongers

• Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Mooi Man
« Reactie #9 Gepost op: 07 January 2009, 16:52:01 »
Ik sluit me volledig aan bij Sander, nw PC met eerste bezoek geeft de betaalde prijs op.... etc.

Niettegenstaande dat ben ik ook van mening dat je eerst besteld en na prijsopgave betaald

Grtz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

krab

• Offline Offline
  • N spoor dat spoort
« Reactie #10 Gepost op: 07 January 2009, 17:18:20 »
Hoi ik heb die ervaring niet meegemaakt met mijn DDm2 stel , het is wel in duurder geworden maar het is ook veel  mooier geworden .
Ik heb eerst besteld , en toen het klaar was het bedrag wat ik moest betalen van Phildie .

mvrg Sjaak
« Laatst bewerkt op: 07 January 2009, 17:22:19 door krab »
Zie ook mijn baan op n-spoorforum.nl

dibbetje

• Offline Offline
  • tot op de trein
« Reactie #11 Gepost op: 07 January 2009, 17:58:14 »
Zoals reeds gezegd is eerst de prijs vragen, en dan pas bestellen als je zeker weet wat het kost en niet al op voorhand betalen. Ergens is het uw eigen schuld maar ik kan ook goed begrijpen dat je het liever zo snel mogelijk in je bezit hebt.
Wat ik ook niet erg kan waarderen is dat je de winkel erbij zet al is die in je ogen fout. Zet je verhaal op het forum zonder de winkel of wat dan ook te vernoemen.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #12 Gepost op: 07 January 2009, 18:27:45 »
Dat had niets uitgemaakt, er is er maar een waar je een Bs in N kunt kopen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

TonM

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 07 January 2009, 19:44:40 »
Daarop ontstond een steeds minder vriendelijk wordende mailwisseling, ...............

Zo langzamerhand bleek de sfeer in de mailtjes zodanig te zijn en wij beiden dermate stijfkoppig dat de transactie niet is doorgegaan.

Jammer dat zaken zo gelopen zijn, zeker omdat je het rijtuig blijkbaar nog steeds graag zou willen hebben.
Maar in het algemeen: Als mailverkeer de verkeerde kant opgaat, zoals jij beschrijft, doet een telefoontje soms wonderen om tot een redelijke oplossing te komen.

Ton

THSfan

• Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Steinwegsik
« Reactie #14 Gepost op: 09 January 2009, 11:29:14 »
Hé Garmt,

Kijk hier eens.Kan je er toch een kopen.

Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?