Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:37:01
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:57:27
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:42:19
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Peter J K
Vandaag om 02:28:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
Vandaag om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
  

Auteur Topic: Duitsland wil fors investeren in spoor  (gelezen 1659 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12515
    • sleutelspoor
Duitsland wil fors investeren in spoor
« Gepost op: 03 January 2009, 15:26:12 »

Duits minister van Transport Wolfgang Tiefensee is van plan om "honderden miljoenen" te besteden aan spoorinvesteringen. Dat heeft hij bevestigd aan "Die Welt". Nochtans acht de Transportminister het "hoogst onwaarschijnlijk" dat de gedeeltelijke privatisering van Deutsche Bahn er deze legislatuur nog komt.
Volgens Tiefensee moet de Duitse spoormaatschappij echter ook zonder de opbrengst van de beursgang in staat zijn om flexibel en slagvaardig voor de dag te komen.
Intussen dreigt de Duitse spoorbond Transnet alweer met een staking. Als Deutsche Bahn niet bereid is te praten over een loonsverhoging van 10%, komen er acties, waarschuwt de vakbond.
bron,die Welt



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6853
Re: Duitsland wil fors investeren in spoor
« Reactie #1 Gepost op: 03 January 2009, 15:40:12 »
.....een loonsverhoging van 10%.....
:o :-|

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12515
    • sleutelspoor
Re: Duitsland wil fors investeren in spoor
« Reactie #2 Gepost op: 03 January 2009, 15:43:12 »
Ja het staat er. Soms moet je wel eens verder kijken als dat je neus lang is!
Als je bv jarenlang geen loonsverhoging heb gehad, en het gaat nu goed  met het bedrijf, dan kan 10% in sommige gevallen  niet eens zoveel zijn. 't-maar net hoe of dat je het bekijk, en aan welke kant van het lijntje je staat :)
SK
« Laatst bewerkt op: 03 January 2009, 15:47:11 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: Duitsland wil fors investeren in spoor
« Reactie #3 Gepost op: 03 January 2009, 16:15:15 »
Die 10% valt nog mee. Begin 2007 kondigde de GDL  (naar ik meen de duitse vakbond voor machinisten) aan voor 2008 een loonsverhoging van 31% te eisen. Het bod van de DB, 10% loonsverhoging plus een eenmalige uitkering van 2000 euro, werd door de GDL afgewezen.

Overigens is eind 2007 tussen de DB en de vakbonden Transnet en GDBA afgesproken dat alle salarissen er tot en met 2010 10 tot 14 % op vooruit zullen gaan. Je zou dus zeggen 4,5% in 2008, 4,5% in 2009 en 4,5% in 2010. Blijkbaar willen Transnet en GDBA na in 2008 4,5% loonsverhoging te hebben gekregen de resterende 10% in 1 keer ontvangen.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Duitsland wil fors investeren in spoor
« Reactie #4 Gepost op: 06 January 2009, 01:21:55 »

Volgens Tiefensee moet de Duitse spoormaatschappij echter ook zonder de opbrengst van de beursgang in staat zijn om flexibel en slagvaardig voor de dag te komen.
Intussen dreigt de Duitse spoorbond Transnet alweer met een staking. Als Deutsche Bahn niet bereid is te praten over een loonsverhoging van 10%, komen er acties, waarschuwt de vakbond.
bron,die Welt

Er was de afgelopen jaren wel geld om enorme bedrijven als Green Cargo, EWS en nog wat consessies in de UK te kopen, dus geld is er blijkbaar genoeg.
Nu willen de werknemers ook eens iets van het geld zien neem ik aan.





Nijtram

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Begint weer opnieuw
Re: Duitsland wil fors investeren in spoor
« Reactie #5 Gepost op: 09 January 2009, 14:47:02 »
Het ligt natuurlijk wel wat genuanceerder. Die aangekochte bedrijven vertegenwoordigen waarde, die hopelijk voor DB gelijk is of hoger is dan de prijs die ervoor betaald is.
Een loonsverhoging kan ook een investering in personeel zijn, maar over het algemeen is het gewoon een verhoging van je vaste lasten als bedrijf.

Martijn