Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
Vandaag
om 15:18:30
Locatie van foto gezocht
door
mldehaas
Vandaag
om 15:10:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:09:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:03:57
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:02:40
Line-up foto's van modellen
door
Huup
Vandaag
om 14:46:54
Rail away
door
haes
Vandaag
om 14:43:14
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:40:05
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Thom
Vandaag
om 14:22:16
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 14:05:45
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:05:12
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 13:04:34
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:59:56
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Hasenwald
Vandaag
om 12:49:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 12:48:36
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:37:20
Wat is dit voor component
door
008200
Vandaag
om 12:14:37
Roco AC modellen
door
bellejt
Vandaag
om 12:13:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:13:47
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 10:53:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:53:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 10:53:20
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
roco
Vandaag
om 10:47:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 10:31:45
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 09:50:32
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Bert Senden
Vandaag
om 09:46:25
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Jeroen95
Vandaag
om 08:17:32
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 03:23:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
DavidNS400 Grote sik
06 December 2025, 21:32:51
hoe programmeer ik een Uhlenbrock 76150 PLUX16 decoder zonder motor
door
Josephes
06 December 2025, 19:39:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie (gelezen 863 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12557
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie
«
Gepost op:
03 January 2009, 15:18:47 »
2 januari 2009
De Franse staatsspoorwegmaatschappij, SNCF, dreigt de divisie goederenvervoer, Fret SNCF, op afstand te zetten. De vakbonden zijn tegen een reorganisatie bij dit slecht draaiende concernonderdelen. Als dat zo blijft, waarschuwt SNCF-topman Guillaume Pepy, dan wordt het vrachtvervoer over het spoor wel bij een ander dochterbedrijf of bij een partner ondergebracht. Hij deed zijn uitspraken in enkele Franse media. De resultaten van Fret SNCF worden steeds slechter.
De SNCF-top probeerde vorig jaar vergeefs met de bonden tot een vergelijk te komen over maatregelen om de resultaten van de goederenpoot op te krikken. In mei wilde het concern de dagelijkse effectieve rijtijd van machinisten te verlengen. Machinisten bij particuliere concurrenten rijden veel langer dan die in staatsdienst. Voor Fret SNCF werken tweeduizend machinisten, van wie er volgens het bedrijf zo'n 800 best genegen waren hun effectieve rijtijd wat op te rekken.
Maar de vakbonden, de machtige CGT voorop, gingen dwarsliggen en organiseerden zelfs stakingen tegen het plan. Er rolde nog wel een compromis uit dat voorzag in een rijtijdverlenging van een halfuur. Zolang met de bonden niet te praten valt over een serieuze wijziging van de arbeidsorganisatie, zo heeft Pepy nu in de krant Libération laten weten, zou Fret SNCF misschien beter apart kunnen worden gezet. Hij zegt tegen 'sociale dumping' te zijn, zoals hem door de bonden wordt voorgeworpen. 'Maar we kunnen niet stilstaan, we moeten ons ontwikkelen.'
Heel SNCF voerde de omzet in het voorbije jaar 7,5 procent op tot 22,5 miljard euro. Maar het bedrijfsresultaat daalde juist van één miljard euro in 2007 tot 689 miljoen euro, wat voor een belangrijk deel aan de slechte gang van zaken bij Fret te wijten was.
bron transport/SNCF
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie