Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 23:28:29
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
Vandaag om 23:19:06
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 22:58:42
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 20:19:42
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
  

Auteur Topic: SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie  (gelezen 870 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie
« Gepost op: 03 January 2009, 15:18:47 »
2 januari 2009

De Franse staatsspoorwegmaatschappij, SNCF, dreigt de divisie goederenvervoer, Fret SNCF, op afstand te zetten. De vakbonden zijn tegen een reorganisatie bij dit slecht draaiende concernonderdelen. Als dat zo blijft, waarschuwt SNCF-topman Guillaume Pepy, dan wordt het vrachtvervoer over het spoor wel bij een ander dochterbedrijf of bij een partner ondergebracht. Hij deed zijn uitspraken in enkele Franse media. De resultaten van Fret SNCF worden steeds slechter.
De SNCF-top probeerde vorig jaar vergeefs met de bonden tot een vergelijk te komen over maatregelen om de resultaten van de goederenpoot op te krikken. In mei wilde het concern de dagelijkse effectieve rijtijd van machinisten te verlengen. Machinisten bij particuliere concurrenten rijden veel langer dan die in staatsdienst. Voor Fret SNCF werken tweeduizend machinisten, van wie er volgens het bedrijf zo'n 800 best genegen waren hun effectieve rijtijd wat op te rekken.
Maar de vakbonden, de machtige CGT voorop, gingen dwarsliggen en organiseerden zelfs stakingen tegen het plan. Er rolde nog wel een compromis uit dat voorzag in een rijtijdverlenging van een halfuur. Zolang met de bonden niet te praten valt over een serieuze wijziging van de arbeidsorganisatie, zo heeft Pepy nu in de krant Libération laten weten, zou Fret SNCF misschien beter apart kunnen worden gezet. Hij zegt tegen 'sociale dumping' te zijn, zoals hem door de bonden wordt voorgeworpen. 'Maar we kunnen niet stilstaan, we moeten ons ontwikkelen.'
Heel SNCF voerde de omzet in het voorbije jaar 7,5 procent op tot 22,5 miljard euro. Maar het bedrijfsresultaat daalde juist van één miljard euro in 2007 tot 689 miljoen euro, wat voor een belangrijk deel aan de slechte gang van zaken bij Fret te wijten was.
bron transport/SNCF

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.