Weet niet precies wanneer wel en niet maar in de 80er jaren heb ik veel in die treinen moeten werken en toen werd er in Bad Bentheim deze rijtuigen aan en afgekoppeld dwz ze reden alleen in Nederland en tot Bad Bentheim.
Dan heb je vermoedelijk als steward van Wagons-Lits gewerkt (heb ik ook gedaan in zomer 1986) en dan heb je het over BKD-rijtuigen (tweede klas met bagageruimte en keuken), dus het getoonde rijtuig was daar dan toch niet goed voor.Voor de HvH-se treinen kon ik me überhaupt geen ICR herinneren, maar wel de treinen Hoofddorp - Hannover en de enkele trein die in die dienstregeling reed maar dan naar Scandinavië doorging.
HalloNee ik werkte niet voor de WL maar bij de Koninklijke Marechaussee en controleerde dus deze treinenWaar de nederlandse rijtuigen uiteindelijk naar toe gingen weet ik niet, maar in bijna iedere internationale trein was wel een nederlands rijtuig opgenomen dat dan in BB werd afgekoppeld.Ook de HvH-Warszawa Express werd vaak gekoppeld met Nord=West Express en dus Scandinavische rijtuigen.Groet
Hallo Biertje,de wagons die vanuit Hoek van Holland meereden waren meestal van het type Plan E, dan eentje met keuken en bagage ruimte. De ICR rijtuigen kan ik me niet herrinneren, met uitzondering van de speciale trein die bij het afscheid reed van de Hoek Warsawa expres.Ik hoop dat je of iemand anders een foto van de door jou omschreven situatie kan tonen.Ik kwam in die tijd bijna dagelijks op het station in Hoek van Holland, met m'n fietsje om even treinen te kijken.Groeten,Christoph
Ik weet niet beter dan dat eigenlijk aan iedere internationale trein een nederlands rijtuig was gekoppeld als ze aan de grens kwamen, waar dat dan gebeurde weet ik niet misschien werd het wel onderweg in Utrecht gedaan of zo.
In Rijswijk deze meegenomen:foto van www.modeltreinen.nl
Hé, gefeliciteerd. Waarneer zien we gebak? Groeten,Christoph