Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 21:32:05
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door André82
Vandaag om 21:31:11
Brawa 43916 door henk
Vandaag om 21:30:06
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Jelmer
Vandaag om 21:28:23
Plaatsen van DB seinen door gvandersel
Vandaag om 21:28:03
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:20:19
Baan in Los Angeles door Hans Grasmaijer
Vandaag om 21:20:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Harryku
Vandaag om 21:10:01
HK draaischijf: ervaringen? door Voske
Vandaag om 21:08:37
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 21:05:36
plaatjes kantelen door Menno
Vandaag om 20:57:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Rondje_HO
Vandaag om 20:46:13
Puttense treinkelder door phdirk
Vandaag om 19:34:37
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door Met een sik
Vandaag om 18:57:43
NS 1600P (ex DE2500 202-002) door MDK193
Vandaag om 18:32:43
Jaren 80 in woord en beeld door clickmaniac
Vandaag om 18:30:29
Baanbouw: De frisse start. door vladik
Vandaag om 18:17:57
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Chris80
Vandaag om 17:34:36
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 16:59:51
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 2339003 keer)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2009, 14:45:44 »
't Is al weer een tijdje geleden dat ik iets van m'n baanbouw heb laten zien. De afgelopen tijd weer een beetje kunnen knutselen en verven.

Hieronder een deel van het lokdepot in vogelvluchtperspectief:



Klik op de foto voor een grotere afbeelding.

In het midden ligt een kleine bekolingsinstallatie (Faller) voor kleine tenderloks. Aan dat spoortje ook een waterkraan (Vollmer).
Rechts daarvan een losplaats met bokkraan (Kibri) voor lokonderdelen. Er staat een wagon met lokwielen (Fleischmann) klaar om de spullen op een vrachtwagen (Kibri) te laden. Verder ligt er wat laadgoed in het rond, zoals rollen gaas om een afscheiding tussen spoor en weg te maken.
Helemaal rechts is nog net een deel van de lokloods (Vollmer) te zien waar 6 loks in kunnen. Ze kunnen worden bereikt via de draaischijf (Fleischmann)
Links van de bekolingsinstallatie liggen twee opstelsporen voor loks die gereed zijn voor nieuwe inzet.
Het spoor links daarvan is het inrijspoor.
Helemaal links zijn nog net de twee bezandingstorens (Vollmer) te zien.
Links achterin bevindt zich een fabriek (Vollmer) die nog wel wat weathering kan gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:41:44 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2834
    • Lacus Flevo
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2009, 14:59:59 »
Hai Ruud,

Ziet er goed uit joh,


Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2009, 15:16:43 »
Hier is de kleine bekolingsinstallatie van wat dichterbij:



Klik op het plaatje voor een vergroting.

Men is druk aan het werk: er zijn maar liefst vijf arbeiders actief. Ze zijn eigenlijk nog wel eens beetje te schoon. Hier moet nog wat verdunde zwarte acrylverf op.
Een plaatselijke kolenhandelaar heeft met een vrachtautootje (Brekina) hier ook wat kolen gehaald voor de kachels van de dorpsbewoners (we schrijven de vroege jaren zestig).
Op de weg achter de kolenlaad/losplaats rijdt een Ford 12m (Wiking).
Achterin de losplaats ligt een stapeltje hout (Faller) en olievaten (Kibri).
De achtergrond is van Busch, het groenmateriaal grotendeels van Heki.
Het zanderige pad tussen de sporen leidt naar het kantoor van de arbeiders van het lokdepot, dat aan de linkerzijde (buiten zicht) is gelegen.
De verlichtingsmasten zijn van Viessman.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:41:54 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

bas den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
    • Schwarzach
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2009, 15:17:33 »
fraai, zeer fraai
軌道ñ!!

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2009, 15:26:27 »
Hier is links het kantoor van de arbeiders en het kantoorpersoneel van het lokdepot te zien. Dat moet natuurlijk nog meer geweatherd worden.



Verder is dit het inrijspoor voor het lokdepot. Het spoor moet nog wat geballast worden.

Aan de rechterzijde staat een werkplaatsgebouwtje, dat al wel een weatheringsbeurt heeft ondergaan.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:42:05 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2009, 15:36:05 »
Het personeelsgebouw (Faller) vanuit een ander perspectief:



Het hoofd van de depot heeft vol trots zijn nieuwe brilkever (Wiking) voor de deur geparkeerd, en wel zodanig dat hij er vanachter zijn bureau direct zicht op heeft.

De toegangsweg naar het kantoor moet nog een beetje aangesmeerd en geverfd worden. Een beetje groen toevoegen in de vorm van struikjes kan ook geen kwaad.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:42:16 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2009, 15:52:46 »
Aan de linkerzijde van het lokdepot bevindt zich het hart ervan: de grote bekolingsinstallatie (Vollmer) voor stoomlocs van kaliber, zoals de 01, 03, 23, 39, 44 en 95. Er zijn twee sporen beschikbaar voor het vullen van de loktenders.
De kraan is van Faller. De kolenvoorraadbunker op de begane grond, daarachter, is van Kibri. Die voorraadbunker wordt gebruikt om extra voorraden aan te leggen. Het spoor direct ernaast is dan ook bestemd voor kolenwagons. De kraan kan vanuit die wagons ofwel de hoge bunker vullen, ofwel de lage voorraadbunker.

Hier drie foto's ervan vanuit verschillende perspectieven:







Aan de linkerkant van de bekolingsinstallatie is de rookkastreinigingsinstallatie (Faller) te zien. Nog net is op de tweede en derde foto een compressor te ontwaren die bij dat karweitje nodig is.

« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:42:46 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 9567
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2009, 16:02:20 »
Mooi werk Ruud en leuke detailopnames!

Groet Jaap
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2009, 16:04:18 »
Dank voor alle positieve reacties!
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2009, 16:55:45 »
Hoi Jaap,

Speciaal voor jou, omdat je detailopnames zo leuk vindt.

De werkplaats rond de rookkamerreiniging:



De gebouwtjes zijn van Faller, net als de compressoren en een deel van de vaten. Ze zijn stevig geweatherd.

Een zojuist gereviseerde en opnieuw gelakte compressor bevindt zich in de werkplaats. Een kapotte compressor staat op een aanhangertje (Wiking) om afgevoerd te worden. Een arbeider staat een andere compressor wat nader te bekijken. Er is iets mee, maar wat? Is reparatie nog mogelijk?
Het asfalt mag trouwens wel eens een opknapbeurt krijgen (vorstschade?).
De vaten bevatten natuurlijk smeerolie, want na het schoonmaken van de rookkast van een stoomlok volgt een uitgebreide smeerbeurt van de wielen en de lagers.
 
En hier nog eentje van dezelfde plek, maar dan van heel dichtbij:


« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:43:17 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2009, 17:08:50 »
Een BR 81 (81 006, Fleischmann, catnr. 4081) is naar de rookkastreinigingsplek gereden voor onderhoud. Foto's vanuit verschillende perspectieven.

Eigenlijk zou ik de lok moeten weatheren, maar ik kan het niet over m'n hart krijgen de kwast of airbrush op die mooie lok te zetten.

 



« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:44:41 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2613
  • M'n andere bezigheid...
    • M'n treinbaan...
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2009, 19:14:53 »
Dag Ruud!

Weer mooie platen ;) 't Ziet er goed uit!

Wat betreft dat wheateren, ik kan het met mijn aangelegde collectie ook niet echt over m'n hart krijgen.
Als ik het zou doen, dan word het laten doen, dan weet ik in ieder geval zeker, dat ik daar niets aan verpruts.

Succes met de verdere bouw/afwerking!

Groet'n,

Ronald

Je rolt van het één in het ander...

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2009, 21:21:23 »
Hoi Ronald,

Dank je wel. Ik heb een tijdje niet gebouwd en ik krijg de indruk dat het werk aan jouw baan ook een beetje stilligt, is het niet? Volgens mij is het vrij lang geleden dat ik er iets van gezien heb. Het laatste was iets met een groot Finanzamt van Vollmer op een heuvel, als ik me niet vergis. Zag er heel mooi uit.
Maar je bent natuurlijk wel druk in de weer geweest met het digitaliseren van je BR 215 van Roco. Loopt die nu eindelijk naar je zin of is het nog steeds zo'n herriedoos?
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2613
  • M'n andere bezigheid...
    • M'n treinbaan...
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #28 Gepost op: 01 maart 2009, 13:26:54 »
Nou, het is inderdaad een tijdje geleden, dat ik met m'n baan aan de knutsel ben geweest...
Heb het nogal druk met een verbouwing hier, van m'n garage naar studeerkamer.
Dat zal nog een weekje of wat duren, dus daarna zal ik wel weer verder gaan.
M'n volgende project is het definitief plaatsen van het station, met bijbehorende scenery.

Ook wil ik m'n baan digitaliseren, maar aangezien ik nog niet alle onderdelen heb, om alles met Koploper te kunnen aansturen, wil ik niet teveel scenery aanleggen, omdat er nog dingen aangesloten moeten worden.
En tot die tijd wil ik nog af en toe wel iets laten rondrijden.

Je rolt van het één in het ander...

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #29 Gepost op: 01 maart 2009, 13:58:45 »
Hier een van m'n recente aanwinsten, gefotografeerd bij m'n hoofdstation Schwarzburg. Zo goed als nieuw en toch voor weinig gescoord op Marktplaats: een Fleischmann BR 50 met een gewone kolentender, speciale uitgave uit 2000 (catnr. 80 4176), met gebruineerde wielen en motor met vliegwiel. Loopt geweldig soepel, ook na digitalisering.





Het blijft een schitterende loc met die relatief slanke ketel.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:44:53 door Paul Bender »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus