Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Treinen spotten op depot amersfoort (goederen)  (gelezen 11111 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re: Treinen spotten op depot amersfoort (goederen)
« Reactie #30 Gepost op: 12 October 2006, 19:16:16 »
@ Nickinson,

tja, sorry, maar dan heb je als spotter gewoon pech. Ik vind het best goed dat er wat gedaan wordt, ook op deze manier. Nou weet ik wel dat jij geen Chemischetreinzelfrichtenderaket in je Nikon-camera hebt zitten, maar je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. Dit op zich is een discussie waard, maar die hoort niet in deze draad. Of een PM.

@ Jon van Dijk,

top.

@ all

Ben vroegah,  in Duitsland, wel eens aangesproken. Stond achter de vangrail, en dus een paar meter van het spoor af voor wat treinengeweld.....de Bundespolizei vond dat wel reden om even achteruit te steken met die wit/groene Mercedes van ze.........en om eerlijk te zijn: ze hadden wel een reden. Niks geen Pruisische praktijken, alleen een waarschuwing en een check van wat wij (ik+broertje=totale leeftijd 20) snotneuzen daar te zoeken hadden. 1993 was dat.......

Gr

Jeroen

Bas, Dordrecht

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 12 October 2006, 19:18:30 »
Maakt de hobby ook wat spannender 8)

Ach ja..is maar net hoe je het bekijkt he...Ik kom met een zware goederentrein door Gwatt gereden in de richting Spiez, staat daar een kerel met een been op de rails en de ander in het grind. Ik begin te zwaaien en alarmsignalen te geven en hij zwaait ten teken dat hij me heeft gezien....mij tenminste wel. De reden alleen dat ik die alarmsignalen gaf was omdat hij mooi niet de IC zag die richting Bern onderweg was. Toen die ook nog waarschuwingssignalen gaf, maakte hij wel benen, en gaf als dank nog ff de bekende middelvingergroet....als het maar spannend is en je een mooie (evt. laatste) fot hebt  ;-)

Groet

Bas

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #32 Gepost op: 15 October 2006, 21:53:10 »
Treinliefhebbers die op het spoor gaan staan of zeer dichtbij zijn natuurlijk totaal fout bezig  >:(
Ik erg me regelmatig over het gedrag van deze lui die het niet spannender maken maar vooral zeer gevaarlijk. Tijdens het NVBS feestje zag ik dit ook weer enkele malen. 
« Laatst bewerkt op: 15 October 2006, 22:29:33 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Vr. groeten,
Bob

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
Re:Treinen spotten op depot amersfoort (goederen)
« Reactie #33 Gepost op: 20 April 2009, 11:52:07 »
Bij het zoeken waarom de topic "Militaire treinen in Nederland" door BNLS verwijderd is, kwam ik deze topic weer eens tegen. Ik hoop dat wij in Nederland niet zo achterdochtig en bang worden zoals in onderstaand stukje.
SK

Hobbyist of terrorist?
Oorspronkelijk gepubliceerd op Time.com op 24 mei en geschreven door Amanada Ripley.
Vertaald door Gert Velthuizen

Philadelphia - Iedere lunchpauze verlaat it-er John Almeida zijn werkplek bij een verzekeringsmaatschappij buiten Philadelphia om treinen te volgen. Hij zet vier video camera’s op driepoten naast de sporen op en wacht, luisterend naar zijn scanner.  “Ik kom hier elke dag omdat geschiedenis elke dag weer gemaakt wordt,” vertelt hij. Almeida, vader van drie kinderen, is een railfan- een hobbyist die treinen kijkt, volgt met de vastberadenheid van een laborant. In de afgelopen 15 jaar heeft hij honderden uren op band en tien duizenden foto’s gemaakt. Denk er van wat je wilt, railfans doen geen vlieg kwaad.
Des te vervelender is het als Almeida voor een terrorist wordt aangezien en dat gebeurt ongeveer een ker per maand sinds 11 september 2001, soms vaker. Sinds “9/11” zo vertelt hij, is hij gevolgd dor een helikopter van Amtrak (de nationale personenvervoerde in de VS-red), ondervraagd door politie en spoorwerkers en omschreven bij de 9/11 kliklijn als een “verdachte man uit het Midden-Oosten.” Dat terwijl Almeida van Iers katholieke afkomst is.
Veel hobby’s slaan eigenlijk nergens op als je er eens nauwgezet naar kijkt (er schijnen zelfs mensen te zijn die lepels verzamelen…).Maar dan “railfanning,” zelfs onder elkaar is het lastig uitleggen wat er zo fascinerend is. “In de VS zijn ongeveer 175.000 railfans,” zegt Kevin Keefe van het maandblad Trains, “er zijn clubs, websites en excursies/vakanties. Ze gaan net als zo vele andere hobbyisten  volledig op in hun overzichten.”
“Deze mensen zijn gewoon aangetrokken tot treinen,” zegt John Bromley van Union Pacific (de grootste spoorwegmaatschappij in de States-red) die na enig doorvragen toch toe moet geven zelf ook een railfan te zijn.
Maar de postindustriële era is niet aardig voor railfans: eerst verdwenen de majestueuze stoomlocomotieven en daarna begonnen rechters grote schadevergoedingen toe te kennen aan mensen die gewond geraakt waren op spoorwegterreinen. Dat maakte de spoorwegmaatschappijen huiverig, zo niet vijandig, tegenover ongewilde voetgangers op hun terreinen.
En sinds kort is daar dan terrorisme. De spoorwegen verhoogden de beveiliging sinds “9/11” en sinds de bomaanslag in Madrid van maart dit jaar ook de reizigers zijn meer bezorgd.
“Iedereen die gezien wordt bij het maken van foto’s wordt ondervraagd,” verhaalt Richard Maloney, woordvoerder van SEPTA, de organisatie voor openbaar vervoer in en rond Philadelphia.
“De ruimte en de vrijheid die we genoten hebben om overal naar toe en bij te komen is weg.” Treinen liefhebbers uit de grote steden verhalen van politiewagens en andere agenten die nadrukkelijk in hun buurt zijn.
Een student aan Haverford College van Zuid Aziatische afkomst werd in 2003 door de SEPTA politie gearresteerd nadat hij een station had gefotografeerd. Het bleek om huiswerk te gaan voor een les stedelijke geschiedenis….
De meeste railfans weten zich aan te passen. Sommige verruilen het zakenpak voor een vrije-tijds uitrusting al dan niet voorzien van Boris T shirt voor een minder dreigende uitstraling. Anderen nemen een boek mee (Diesel Spotters Guide) of hun kinderen om te laten zien dat ze onschuldig zijn. John Almeida maakt meer oogcontact en biedt dan zijn lidmaatschapskaartje aan van railfan club. Hij schat er zo’n 500 weggegeven te hebben sinds “9/11”.  Maar meestal is de zaak snel opgelost: “Ik probeer nog wel eens te slijmen, maar de agent is degene met het geweer…”
Railfans worden en werden niet overal bijzonder goed begrepen. Spoorwegmedewerkers noemen hen trolley jollies of “schuimbekkers”. De ergste soort is de FLM: Fan die Leeft met zijn Moeder.. Almeida kent de bij- en scheldnamen. Maar de geschiedenis van de treinen, niet te vergeten de pure spanning van zo’n massief ding klikkend over het spoor, is sterker dan dwingende ogen. Eerder deze lente heeft Almeida, 42, vijf volle uren in de kou staan wachten op de trein van het circus “Ringling Bros” in de hoop die te kunnen filmen. Tevergeefs. Tijdens het wachten verteld hij vol overgave over de vervagende logo’s en wagennummers van reeds lang verdwenen spoorwegmaatschappijen die op de voorbij trekkende treinen te zien zijn. “Treinen hebben dit land gemaakt en veel mensen vergeten dat,” vertelt hij terwijl regendruppels zijn bril bedekken. Almeida doet zijn best de humor van deze tijd van extra voorzichtigheid. Volgens Bob Weiler, een railfanvriend: “John heeft vier camera’s en geen enkele terrorist doet zo iets.” “Tenzij ik geniaal zou zijn,” grapt Almeida.
Een luchthoorn in de verte doet de mannen hun rijstwafels vergeten en ze renen naar hun camera’s. Er valt een stilte als er een vuilnistrein voorbij trekt richting NewYork City. Almeida glimlacht en komt met de beste verdediging tot dan toe: “Ik zou iets anders kunnen gaan doen, maar eh, ik doe dus dit.”
Tot zover het verhaal van John Almeida. Ondertussen komen er andere berichten binnen:  De New Jersey Transit (verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in die staat) heeft een verbod afgekondigd op het maken van foto’s van haar gebouwen en rollend materieel.
Daartegen is een aantal organisaties in de bres gesprongen om te protesteren. Het belangrijkste argument is typisch Amerikaans: het is een grondwettelijk recht om foto’s te maken van alles wat in het openbaar te zien is.
In hoeverre zijn deze problemen ook in Nederland actueel? Hoeveel railfans hebben we eigenlijk in ons kleine landje? Railfans dan in de betekenis zoals deze Amerikaan, foto’s en video’s maken van alles wat voorbij raast.

Ben wat dat betreft benieuwd?

« Laatst bewerkt op: 20 April 2009, 15:33:33 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bas van Heiningen

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 21 April 2009, 19:46:22 »
Los van de discussie. Als je foto´s wil maken op een redelijk goede plaats. De in- uitgang zijde BW laan. Dit is de rode voetgangersbrug. Hier sta je hoog genoeg om over het emplacement te kijken. Ook sta je gewoon op de openbare weg. 

desperado112

• Offline Offline
    • Mittelstad 2.0
« Reactie #35 Gepost op: 21 April 2009, 20:08:01 »
Tja... ik stond vorige week érgens bij Diemen foto's te maken ( afgelegen gebied niet bij een perron maar wel netjes achter een hek) en ik kreeg ook bezoek van de politie.
ze hadden een melding gehad dat er iemand bij het spoor stond dus kwamen ze pols hoogte nemen. Na legetimatie en een kort verhaal wat ik aan het doen was vertrokken ze weer en wenste mij nog een fijne dag.

ik vind het wel goed dat ze dit doen  (y) je heb genoeg idioten vandaag de dag

Gr
Ho, Multimaus. Fleischmann

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #36 Gepost op: 21 April 2009, 20:42:17 »
... Je laat haar je perronkaartje zien (die had je toch wel he?) ...
wat is dat, een perronkaartje??

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
« Reactie #37 Gepost op: 21 April 2009, 23:00:59 »
Bij het zoeken waarom de topic "Militaire treinen in Nederland" door BNLS verwijderd is....

Tja, dat vroeg ik me ook al af. Kennelijk beviel mijn laatste antwoord toch niet zo of zijn er toch Hogere Machten bezig.
In ieder geval meldt NS [www.ns.nl en dan verder zoeken] onder het kopje "Particuliere opnamen" het volgende:" Bij opnamen voor privé-doeleinden [voor familiealbum of hobby] vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig". Er zijn wel beperkingen t.a.v. journalistiek gebruik, commerciële opnamen en zelfs portretrecht van iemand die per ongeluk ook op de foto komt te staan, alsmede een heeeeel kort stukje over veiligheid, maar in principe heb je voor de hobby dus geen toestemming nodig, ook al denkt deze of gene van wel. Zoek het op, print het uit en neem het mee. Voor sommige NS'ers en nepagenten zal het een openbaring zijn...

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #38 Gepost op: 21 April 2009, 23:08:42 »
Draadje over de militaire treinen is op verzoek van de beginner van het draadje verwijderd.
Waar hij hele goede redenen voor had.
Dus het is niet zo dat de zoals sommige het al liefkozend noemen de BNLS veegcommissie bezig is geweest....zonder reden van opgaaf....

En dank voor het vertrouwen wederom.  (y)
« Laatst bewerkt op: 21 April 2009, 23:40:22 door Chris van Diesen »

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #39 Gepost op: 24 April 2009, 16:39:31 »
Dat het draadje op verzoek van de starter gestopt is, daar heb ik geen enkele moeite mee. Hij zal er wel een gegronde reden voor hebben. Maar dat het plompverloren uit de analen van BNLS verdwenen is, daar heb ik wel moeite mee. Daar div.lezers, al of niet serieus, op deze topic hebben gereageerd, zou een kleine uitleg door een van de moderators op zijn plaats zijn geweest. Hoef je ook niet  (y) deze reaktie te plaatsen.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #40 Gepost op: 24 April 2009, 17:15:09 »
Ooit eens van iemand opgestuurd gekregen die een gelijkens had mee gemaakt.
Na een mail met de ns kreeg hij dit als reactie terug gezonden:
http://www.frieslandrail.nl/?pagina=foto
(staat voor de handigheid als copy op Frieslandrail)
Ook kon je overige info bij N.Spilt zijn site weg halen of bij de NS zelf aldus de NS.
Ze zijn iig bekend met Mr. Nico!!  (y)  ;D
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 24 April 2009, 17:17:12 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!