En je onderschrift vind ik ook vreemd.
Maar ik weet nog - in het gulden tijdperk - de Roco 1000 stond bij Bart Smit voor Hfl. 319,- in de vitrine. Op een gegeven moment gingen de sluizen van het magazijn open en kwam er een vloedgolf van deze modellen op de markt. Je kon ze overal kopen en de prijs daalde alras naar....... Hlf. 69,50. (of zoiets). Nou, hoe serieus wil je nog genomen worden als dit gebeurt en hoe maak je iedereen kopschuw om nog eens iets duurs te kopen en vooral; hoe geef je nieuwe klanten een afschuwelijk onderbuikgevoel.....Groeten,Leo
@ Leo,Mbt jouw laatste zin, leg me nu eens uit waarom een prijsstellingstrategie die in de markt voor consumentenelectronica gemeengoed is en daar ook werkt, op de modelspoormarkt ineens het door jou geschetste effect zou hebben.En over je eerste deel, het interesseert mij echt geen bal wat er met de prijs gebeurt nadat ik iets heb gekocht tegen een prijs die ik het waard vind. Huub
Goede vraag, eens kijken of ik een antwoord zou kunnen verzinnen. Wellicht accepteren klanten in de electronicasector de prijsverlagingen omdat er ook weer nieuwe modellen verschijnen die technisch superieur zijn aan de oude. Dat is bij modeltreinen veel minder het geval.